RadekJanulis Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Cześć Wszystkim ! Nie tak dawno zacząłem przygodę z rowerem szosowym i z tego też powodu nie mam dużej wiedzy i popełniam błędy. Dokładnie 14 lipca kupiłem pierwszy rower szosowy Scott Speedster 30 2016 rozmiar M. Mam 177 cm wzrostu i ważę ok. 77 kg Po przejechaniu w sumie jakiś 300 km złapałem pierwszego kapcia. Szczęście w nieszczęściu że nie stało się to kiedy byłem w długiej trasie tylko na następny dzień kiedy pojechałem zaledwie 2 km do sklepu Po obejrzeniu opony znalazłem z 10 małych dziurek z bardzo ostrymi kamyczkami. Postanowiłem kupić nowe opony i wybór padł na Continental Grand prix 4000s II. Wszystko ładnie pięknie, w jeden dzień przejechałem dla próby 30 km potem 70 km i nic się złego nie działo. Bardzo przyjemnie się jechało. Ciśnienie w oponach 7/7,5 bara. No ale wczoraj historia "zatoczyła koło" i kiedy jechałem na siłownie w połowie drogi złapałem kapcia. W oponie znowu kilka dziur z kamyczkami, jedna dość duża. Moje pytanie jest czy mam po prostu pecha czy gdzieś popełniam błąd? Czy koniecznością jest wymienić opony ? Jeżeli tak to na jakie tym razem? Dodam że nie byłem w stanie sam wymienić opon ponieważ są one bardzo ciasne. Niestety musiałem dać je do serwisu żeby mi to zrobili i sami przyznali że ciężko było je nałożyć. Mieszkam w Dani i tutaj za zmianę opon liczą ok. 100 zł dlatego chciałbym o doradzenie opon z którymi sam ewentualnie będę mógł sobie poradzić. Myślałem jeszcze nad zmianą całych obręczy. Upatrzyłem sobie Mavic Aksium. I co do nich mam również pytanie bo zauważyłem że są dwie wersje Mavic Aksium i Mavic Aksium Elite. Róznią sie one czymś czy to po prostu pełniejsza nazwa tych samych obręczy? Dodaję też zdjęcia:https://drive.google.com/open?id=0B_QTUgUuMyhnRWRKN2VmVHJOekU Z góry dzięki i proszę o wyrozumiałość. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Skoro na dwóch różnych kompletach opon spotkało Cię to samo to nie doszukiwał bym się przyczyny w samych oponach a w okolicach po jakich się poruszasz. Celował bym w coś z większa ilością gumy na grzbiecie. Może coś od Continental. Odnośnik do komentarza
IOO Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 No to tak: 1. Po jeździe dobrze jest obejrzeć opony czy nie mają powbijanych kamyczków bo przy następnej jeździe mogą przebić dętkę. Ja je wyjmuję takimi małymi kombinerkami. 2. Patrz po czym jeździsz. Ja mam Conti Ultra Sport 2 (chyba najpowszechniejsza opona w tanich szoswókwach) i udało mi się raz kapcia złapać bo przejechałem przez szkło z rozbitej butelki. 3. Jeżeli dziuraw dętce była od wewnętrznej strony to przyczyna może leżeć w złej taśmie na obręczy, np za wąska lub przetarta. 4. Regularnie kontroluj ciśnienie w dętce, ja już np wiem że raz w tygodniu trzeba dopompować. Co do wymiany dętki to lepiej poćwicz bo na trasie nie ma serwisu, a łatwo jest przebić dętkę przy wymianie. Polecam wizytę w decathlonie i zakup kilku w zapasie, u nas są dwie za 14 zł. Jak chcesz zmieniać koła to pozbieraj pieniądze i zamień na coś lepszego niż Mavic Aksium zwłaszcza, że jest sezon wyprzedaży i można coś lepszego upolować. Chyba tyle, ja coś sobie przypomną to dopiszę. Odnośnik do komentarza
RadekJanulis Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 26 minut temu, PrzeLuka napisał: Skoro na dwóch różnych kompletach opon spotkało Cię to samo to nie doszukiwał bym się przyczyny w samych oponach a w okolicach po jakich się poruszasz. Celował bym w coś z większa ilością gumy na grzbiecie. Może coś od Continental. No to Continental właśnie mam teraz i opony wyglądają jak na zdjęciach. Co do dróg to innych możliwości nie mam bo i tak jeżdżę głównie ulicami. Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Może za często jeździsz chodnikiem albo ogólnie za blisko pobocza. Tam zawsze jest syf i slicki od razu go łapią. Odnośnik do komentarza
RadekJanulis Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 30 minut temu, IOO napisał: No to tak: 1. Po jeździe dobrze jest obejrzeć opony czy nie mają powbijanych kamyczków bo przy następnej jeździe mogą przebić dętkę. Ja je wyjmuję takimi małymi kombinerkami. 2. Patrz po czym jeździsz. Ja mam Conti Ultra Sport 2 (chyba najpowszechniejsza opona w tanich szoswókwach) i udało mi się raz kapcia złapać bo przejechałem przez szkło z rozbitej butelki. 3. Jeżeli dziuraw dętce była od wewnętrznej strony to przyczyna może leżeć w złej taśmie na obręczy, np za wąska lub przetarta. 4. Regularnie kontroluj ciśnienie w dętce, ja już np wiem że raz w tygodniu trzeba dopompować. Co do wymiany dętki to lepiej poćwicz bo na trasie nie ma serwisu, a łatwo jest przebić dętkę przy wymianie. Polecam wizytę w decathlonie i zakup kilku w zapasie, u nas są dwie za 14 zł. Jak chcesz zmieniać koła to pozbieraj pieniądze i zamień na coś lepszego niż Mavic Aksium zwłaszcza, że jest sezon wyprzedaży i można coś lepszego upolować. Chyba tyle, ja coś sobie przypomną to dopiszę. 1. Tak też robię ale jak pisałem nie zdołałem nawet przejechać 2 km i złapałem kapcia gdzie zawsze sprawdzam rower przed jazdą. 2. Staram się no ale ciężko dostrzec akurat ten kamyczek wielkości ziarenka ryżu który zaraz przebije mi opone. 3. I w pierwszym i w drugim przypadku dziura jest od zewnętrznej strony. 4. Ja przed każdym wyjściem sprawdzam ciśnienie. No niby tak ale u mnie wymiana opony wygląda tak A ja ze swoim doświadczeniem w wymianie dętek zajęło by 10x tyle czasu. Jakie koła np ? Słyszałem że te od Mavic są idiotoodporne więc myślałem że akurat dla mnie. 7 minut temu, Andrzej Sawicki napisał: Może za często jeździsz chodnikiem albo ogólnie za blisko pobocza. Tam zawsze jest syf i slicki od razu go łapią. Nie wykluczam tej opcji bo faktycznie blisko pobocza się trzymam. Zdarza się że ulice są po prostu wąskie i staram się nie utrudniać ruchu. Odnośnik do komentarza
IOO Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Z kół to może fulcrum lub coś składanego. Ja nie przepadam za Mavikiem. 21 godzin temu, RadekJanulis napisał: Nie wykluczam tej opcji bo faktycznie blisko pobocza się trzymam. Zdarza się że ulice są po prostu wąskie i staram się nie utrudniać ruchu Ja tam jeżdżę jakiś metr od krawędzi jezdni bo inaczej to masakra. Dodatkowo w Polsce jak jedziesz blisko krawędzi jezdni to Cię kierowcy zepchną, a jak jedziesz środkiem (jakiś metr od krawędzi) to bardziej uważają i nie próbują się na trzeciego przepychać. Odnośnik do komentarza
RadekJanulis Opublikowano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Dnia 3.10.2017 o 12:02, IOO napisał: Z kół to może fulcrum lub coś składanego. Ja nie przepadam za Mavikiem. Ja tam jeżdżę jakiś metr od krawędzi jezdni bo inaczej to masakra. Dodatkowo w Polsce jak jedziesz blisko krawędzi jezdni to Cię kierowcy zepchną, a jak jedziesz środkiem (jakiś metr od krawędzi) to bardziej uważają i nie próbują się na trzeciego przepychać. Pomyśle nad składanymi kołami ale jak na razie to w jaki sposób mogę zwiększyć odporność na kapcie? Jakieś dodatkowe opaski na dętke mleczka uszczelniające? Odnośnik do komentarza
IOO Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 13 godzin temu, RadekJanulis napisał: to w jaki sposób mogę zwiększyć odporność na kapcie? Patrz po czym jeździsz, zachowaj odstęp przynajmniej 0,5 m od krawędzi drogi, najlepiej metr, autami się nie przejmuj. Możesz też rozejrzeć się za oponami z wkładką antyprzebiciową. Z mleczkiem też można spróbować tylko musisz kupić dętki z odkręcanym wentylem, wtedy można wlać tam jakiś specyfik. Z alternatywnych metod to możesz zainwestować w króliczą łapkę, czterolistną koniczynę lub dać na mszę Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się