Skocz do zawartości

Wytrzymałość karbonu


Ted_red

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od krótkiego czasu mam kierownicę z karbonitu. Dzisiaj niestety ale jak położyłem się z rowerem w górach, to kierownica trafiła na kamień. Mam dwa zarysowania, w tym jedno całkiem głębokie. Czy dyskwalifikuje to kierownicę z użytku? 

20230930_173619.jpg
Opublikowano

Dzisiaj zauważyłem jeszcze takie 'ślady'. Nie pamiętam aby w wcześniej one były. Dodatkowo kierownica strzela przy mocnym naciskaniu 'w dół'. Będę czyścił stery /mostek aby te dwie rzeczy wykluczyć 

20231001_175841.jpg
Opublikowano
12 godzin temu, Ted_red napisał:

Dzisiaj zauważyłem jeszcze takie 'ślady'

Na pierwszym zdjęciu to otarcie, ale na drugim to już pęknięcia. Może napisz co to za kierownica. 

Opublikowano (edytowane)

Nie oczekuj, że ktoś korespondencyjnie zrobi badanie potencjalnie uszkodzonego kokpitu a do tego da glejt, że można dalej jeździć. Jeśli oczekujesz jakiejś informacji decyzyjnej to sam przeprowadź sobie jakąś uproszczoną kalkulację bilansu ew. strat: zakup nowego kokpitu vs. w najlepszym wypadku wstawienie 4 zębów, zadrutowania szczęki i 3m-ce leżenia w gipsie. Powiedzmy, że prawdopodobieństwo złamania kierownicy jest 30% czyli sumaryczny koszt operacji stomatologicznych oraz potencjalnie utraconych przychodów z tytułu zagipsowania mnożysz przez 0,3. Tak uzyskaną wartość porównujesz z nowym kokpitem i wybierasz mniejsze zło.

Edytowane przez vdcmike
Opublikowano

@vdcmike widzę, że strasznie Ciebie poniosło. Dzięki za komentarz, który nic nie wniósł do tematu.

 

@TrocheBiegam

Sprawdziłem dzisiaj wszystko. 

Strzelanie było spowodowane pastą do karbonu położoną pomiędzy mostkiem a kierownicą (pasta ma granulki w sobie). 

Natomiast te 'pęknięcia' nie są pęknięciami tylko to są jakieś włókna, które znajdują się również na nowej, nie używanej kierownicy. Mam też drugą taką na półce. Struktura z zewnątrz nie jest w żadnej naruszona. 

Kierownica to Cannondale Hollowgram SAVE

Chyba zwyczajnie się przestraszyłem bo nie miałem wcześniej styczności z karbonem

 

Opublikowano

Kierownicą karbonową trzeba dobrze zaje..ć, żeby  ją coś ruszyło. To nie jest tak, że karbon pęka od patrzenia :)

  • Pomógł 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...