Diamond Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Witam. W jaki sposób i jak często powinno się czyścić i smarować amortyzatory zarówno przedni jak i tylni? Oraz też jakimi preparatami to robić aby ich nie uszkodzić? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
Andrzej Sawicki Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Na co dzień wystarczy czyścić: Wycierasz suchą szmatką brud. Wpuszczasz kroplę oleju wazelinowego albo do amortyzatorów w okolicy uszczelek na goleniach. Dociskasz kilka razy zawieszenie, łapiąc hamulce i stając na pedale. Wycierasz z goleni brud, który podjedzie na oleju, wraz z tym olejem. Około raz na rok (częściej przy ostrym użytkowaniu, zależy od modelu) rozkręcasz, czyścisz i pakujesz nowe oleje/smary zgodnie z podręcznikami producenta. Tylko w ten sposób można ten sprzęt nasmarować. Do modeli Rockshox są instrukcje po angielsku na stronie SRAM. Potrzeba tylko kilka prostych narzędzi. Dampery i wyższe modele amortyzatorów bywają trudniejsze w obsłudze -- może być lepiej zlecić komuś. Znajdziesz przez Internet specjalistyczne zakłady, a i serwisy rowerowe powoli się za to biorą. 1 1
jedras Opublikowano 6 Października 2017 Opublikowano 6 Października 2017 Może zacznij od tego jaki masz model dampera i amorka, jeżeli chodzi o ewentualne większe serwisy, sporo powietrznych damperów jest znacznie prostsza w serwisie od amorka, na przykład w stylu Fox Float gdzie co jakiś czas można go rozebrać na części pierwsze, wymyć i zalać świeżego fox fluida albo odpowiednik (ja uzywam Bel-Ray).
Diamond Opublikowano 6 Października 2017 Autor Opublikowano 6 Października 2017 20 minut temu, jedras napisał: Może zacznij od tego jaki masz model dampera i amorka, jeżeli chodzi o ewentualne większe serwisy, sporo powietrznych damperów jest znacznie prostsza w serwisie od amorka, na przykład w stylu Fox Float gdzie co jakiś czas można go rozebrać na części pierwsze, wymyć i zalać świeżego fox fluida albo odpowiednik (ja uzywam Bel-Ray). Aktualnie nie posiadam fulla, ale zamierzam za niedługo kupić i chciałem się coś dowiedzieć w tym temacie.
jedras Opublikowano 6 Października 2017 Opublikowano 6 Października 2017 Czyli to co pisał Andrzej powinno Ci na razie wystarczyć, regularne przecieranie i czyszczenie goleni, burnoxa czasem używam, ale na zasadzie prysnąć, poczekać chwilę, poruszać aż wylezie brud i wytrzeć do sucha. A jakiejś większe wymiany oleju i takie tam to albo serwis, albo już pod konkretny model dampera/widelca trzeba się przygotowac kupując odpowiednie oleje, smary i czasem narzędzia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się