Skocz do zawartości

Czyszczenie i smarowanie widelca oraz dampera.


Diamond

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W jaki sposób i jak często powinno się czyścić i smarować amortyzatory zarówno przedni jak i tylni?

Oraz też jakimi preparatami to robić aby ich nie uszkodzić?

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.

Opublikowano

Na co dzień wystarczy czyścić: Wycierasz suchą szmatką brud. Wpuszczasz kroplę oleju wazelinowego albo do amortyzatorów w okolicy uszczelek na goleniach. Dociskasz kilka razy zawieszenie, łapiąc hamulce i stając na pedale. Wycierasz z goleni brud, który podjedzie na oleju, wraz z tym olejem.

Około raz na rok (częściej przy ostrym użytkowaniu, zależy od modelu) rozkręcasz, czyścisz i pakujesz nowe oleje/smary zgodnie z podręcznikami producenta. Tylko w ten sposób można ten sprzęt nasmarować. Do modeli Rockshox są instrukcje po angielsku na stronie SRAM. Potrzeba tylko kilka prostych narzędzi. Dampery i wyższe modele amortyzatorów bywają trudniejsze w obsłudze -- może być lepiej zlecić komuś. Znajdziesz przez Internet specjalistyczne zakłady, a i serwisy rowerowe powoli się za to biorą.

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może zacznij od tego jaki masz model dampera i amorka, jeżeli chodzi o ewentualne większe serwisy, sporo powietrznych damperów jest znacznie prostsza w serwisie od amorka, na przykład w stylu Fox Float gdzie co jakiś czas można go rozebrać na części pierwsze, wymyć i zalać świeżego fox fluida albo odpowiednik (ja uzywam Bel-Ray).

Opublikowano
20 minut temu, jedras napisał:

Może zacznij od tego jaki masz model dampera i amorka, jeżeli chodzi o ewentualne większe serwisy, sporo powietrznych damperów jest znacznie prostsza w serwisie od amorka, na przykład w stylu Fox Float gdzie co jakiś czas można go rozebrać na części pierwsze, wymyć i zalać świeżego fox fluida albo odpowiednik (ja uzywam Bel-Ray).

Aktualnie nie posiadam fulla, ale zamierzam za niedługo kupić i chciałem się coś dowiedzieć w tym temacie.

Opublikowano

Czyli to co pisał Andrzej powinno Ci na razie wystarczyć, regularne przecieranie i czyszczenie goleni, burnoxa czasem używam, ale na zasadzie prysnąć, poczekać chwilę, poruszać aż wylezie brud i wytrzeć do sucha.

A jakiejś większe wymiany oleju i takie tam to albo serwis, albo już pod konkretny model dampera/widelca trzeba się przygotowac kupując odpowiednie oleje, smary i czasem narzędzia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...