Administrator SzajBajk Opublikowano 6 Lipca 2023 Administrator Opublikowano 6 Lipca 2023 Mam ten rower już od miesięcy i wciąż czekam na pojawienie się zielonej kropeczki z napisem "dostępny" na stronie romet.pl. Bez skutku... Da się go jeszcze kupić tutaj i tutaj. Ten rower szosowy aero, to ciekawa propozycja nie tylko ze względu na KOMPLETNĄ grupę Shimano 105. Przyjrzyjmy się jego cechom oraz najbliższym konkurentom. "Ale ładny rower"! Powyższym tekstem wita Huragana każdy odwiedzający moje studio, w którym jest zaparkowany. Czarny, matowo - błyszczący lakier, w połączeniu z modnymi kształtami "areo", nadaje rowerowi bandziorskiego wyglądu, który szybko się nie zestarzeje (jeśli w ogóle). Dużo dostajesz za 8000 PLN. Oto lista bajerów, które razem trudno znaleźć w rowerze do 8000 złotych: pełny napęd 2x11 od Shimano 105 R7000 (łącznie z korbą, która u konkurencji jest często "pozagrupowa", tańsza), bardzo wydajne hamulce tarczowe Shimano 105 (koniec z problemami na zjazdach w prawdziwych górach), karbonowa kierownica (konkurencja ma tu alu), karbonowa sztyca (j.w.), siodełko Fizik Antares. Oczywiście nie ma co się spodziewać w takiej cenie karbonowych kół. Aluminiowe stożki z napisami Ursus są najmniej wartościowym elementem Huragana Disc, ale mimo to prawdziwa waga roweru wynosi 8,4 kg. Porównajcie wagi konkurencji, a uznacie dużą przewagę Huragana. Istotne cechy w specyfikacji Huragana: korba półkompaktowa 36/52T + kaseta 11-30T (wystarczy spokojnie na teren pagókowaty), opony 25c, czyli wszechstronne (po prześwitach ramy i widelca widzę, że 28c wejdzie spokojnie, MOŻE i 30c), geometria nie ekstremalna, ale raczej w stronę aerodynamiki, niż komfortu (nada się jako rower dla amatora - triathlonisty). Najbliższa cenowo konkurencja: Kross Vento DSC 5.0 . Rama alu, nie karbon, podobnie sztyca i kierownica. Podobny napęd, kaseta 11-28T, cięższy od Huragana o około 1,4 kg, czyli bardzo dużo. Van Rysel NCR . Rama karbonowa, kierownica alu, sztyca chyba też alu, osprzęt o półkę niższy, niż w Huraganie, czyli Tiagra (też bardzo dobry). Opony aż 28c w standardzie, z prześwitami do 35c, czyli da radę na lekkich szutrach. System tubeless ready w standardzie. Waga około 9 kg. Giant Contend AR1. Dodaję go do porównania, bo to ciekawy rower. Jest jednak o 1000 zł droższy, ma aluminiową ramę, niepełny napęd Shimano 105, aluminiową kierą, ale karbonową sztycę D-Fuse. Fabryczne opony 32c z możliwością założenia nawet 38c! Do tego koła tubeless ready. Ogólnie cięższy, droższy i gorzej wyposażony, ale może zaciekawić jeżdżących po asfalcie i szutrach. Waga 9,5 kg. Podsumowanie. Odpowiadając na Wasze zapytania zakupowe zawsze podkreślam, że szukanie idealnego roweru dla siebie NIE POLEGA głównie na porównywaniu osprzętu. Który ma lepsze to, droższe tamto, czy więcej karbonu... Oczywiście cechy te wskazują na czym producent rowerów zaoszczędził, a na czym nie, jednak nie zapominajcie o zastosowaniu roweru i jego geometrii. Romet Huragan Disc to szybka szosa z cechami aero, do której spokojnie założysz lemondkę i pociśniesz na zawody triathlonowe, albo odbierzesz kumplowi KOM'a na szybkim segmencie STRAVY. Dobry osprzęt, niezła waga i atrakcyjna cecha sprawiają więc, że rower jest... tak trudno kupić
Mattpll Opublikowano 27 Września 2023 Opublikowano 27 Września 2023 Ktoś testował max oponę jaka wejdzie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się