Papynsky Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Cześć! Na ramie w swojej szosie w różnych miejscach znajdują się takie ryski. To po prostu zwykłe ślady użytkowania i nie da się tego uniknąć? Może jest jakiś sposób na usunięcie tego? Jeżeli zły dział, to proszę o przeniesienie.
Gość Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Według mnie to normalne ślady użytkowania. Wszystko zależy również od jakości malowania/lakieru. To wygląda jak ślady po malutkich kamyczkach/żwirku z nawierzchni. Jedyne co według mnie możesz zrobić, to nakleić sobie na tylnym trójkącie tego typu przeźroczyste samoprzylepne osłonki. https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/oslony-rowerowe/ramy/p,oslona-chainstay-clear-road-przezroczysta-lizard-skins,24391.html Oczywiście nie chodzi mi o ten konkretny model, ale ogólnie o tego typu akcesorium.
Papynsky Opublikowano 27 Września 2017 Autor Opublikowano 27 Września 2017 Okej, dziękuję za pomoc. No właśnie te ryski są w sumie w każdym miejscu o różnym zagęszczeniu. Rozumiem że jedynym sposobem na pozbycie się ich jest po prostu malowanie ramy?
Gość Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Spróbuj pastą lekkościerną Tempo przepolerować.
Papynsky Opublikowano 27 Września 2017 Autor Opublikowano 27 Września 2017 Lakier jest typu błyszczącego, rama karbon. To nie będzie przeszkadzać przy użyciu tej pasty?
Gość Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Nie powinno. Ta pasta służy do eliminacji rys z samochodu, a tam też lakier jest błyszczący. Ja tej pasty używam raz na jakiś czas do przepolerowania reflektorów w aucie i jest ok. Dla pewności możesz zawsze niewidoczny kawałek spróbować przetrzeć i zobaczyć co i jak.
Papynsky Opublikowano 27 Września 2017 Autor Opublikowano 27 Września 2017 Okej, dziękuję bardzo. Jeżeli ktoś jeszcze chciałby się wypowiedzieć, to zaprasza do dyskusji.
Franz Mauer Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 35 minut temu, Papynsky napisał: No właśnie te ryski są w sumie w każdym miejscu o różnym zagęszczeniu. Rozumiem że jedynym sposobem na pozbycie się ich jest po prostu malowanie ramy? Winą tego jest słabe zabezpieczenie powierzchni ramy. Producenci ram rowerowych, aby zejść z jej wagi muszą na cyzmś zaoszczędzić i malowanie jest jednym z tych elementów. Niestety dotyczy to każdego rodzaju ram sprzedawanych od ostatnich kilku lat. Wystarczy zapomnieć o oszczedności wagi i zanieść ramę do ponownego malowania, a przy tym zaznaczyć, że zależy Ci na trwałości powłoki to bez problemu będzie to do zrobienia. Ja próbuję zabezpieczać swoją ramę karbonową przeźroczystymi naklejkami w newralgicznych punktach oraz co jakiś czas stosuję kosemtyk w postaci wosku do karbonu. Podobno po jakimś czasie tworzy się delikatna (pewnie nie jakaś super trwała powłoka), która dodatkowo minimalizuje uszkodzenia lakieru. Ktoś kiedyś pisął już na tym forum o zabezpieczeniach lakieru specyfikami stosowanymi do powłok lakierniczych samochodów. Nie jest to super tanie, ale ponoć skuteczne na tyle, że w sposób znaczny minimalizuje rysy. 1
darek8585 Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 Pasta tempo powinna usunąć drobniejsze rysy a wosk bezbarwny nadać połysku, polecam sonaxa .
Papynsky Opublikowano 2 Października 2017 Autor Opublikowano 2 Października 2017 Ktoś ma jakieś godne polecenia folie ochronne na rower?
Papynsky Opublikowano 17 Października 2017 Autor Opublikowano 17 Października 2017 W jednym z tematów, Nasz forumowicz wstawił ten link - @Sziva miałaś na myśli takie działania? I jak się to odnosi do lakierów matowych i połmatowych?
Gość Opublikowano 17 Października 2017 Opublikowano 17 Października 2017 (edytowane) Jak się do lakierów matowych i półmatowych to odnosi, to pojęcia nie mam, bo nie próbowałam. Ja używałam miękkiej szmatki i pasty Tempo i takie mniejsze rysy można wypolerować. A co do folii, to ja używam Oracal Guard: http://allegro.pl/gruba-folia-ochronna-bezbarwna-przezroczysta-126cm-i5782198115.html Kupiłam arkusz i wycinam takie kawałki, jakie są mi potrzebne. Folia ma od drugiej strony papier w kratkę, więc łatwo sobie ołówkiem wyznaczyć odpowiedni kształt przed wycięciem i przyklejeniem. Edytowane 17 Października 2017 przez Gość
Papynsky Opublikowano 17 Października 2017 Autor Opublikowano 17 Października 2017 I jak ta folia, trzyma , nie odkleja się, nie żółknie za mocno?
Gość Opublikowano 17 Października 2017 Opublikowano 17 Października 2017 Od początku sezonu trzyma się i praktycznie jej nie widać. Oklejoną mam całą główkę, tylny trójkąt w trzech miejscach - z czego całą dolną rurę po lewej stronie i miejsce pod przerzutkę przednią. Nie zżółkła, nie odkleiła się, jest elastyczna i przy kupnie całej płachty można ze spokojem poćwiczyć przyklejanie i dobór optymalnego kształtu. To jest ta sama folia, co w naklejkach ochronny bike-protection: Więc jeśli chcesz już mieć wycięte konkretne kształty, to możesz kupić u nich.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się