Skocz do zawartości

AUTHOR Solution 2016 (27,5 / 19") - rower crossowy


Wiktoria

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, jestem tutaj nowa.

Uwielbiam szybką, suchą i długą jazdę na rowerze. Chciałabym podniesć jakość roweru. Nie znam się jednak na osprzęcie.

Która część w tym rowerze jest twoim zdaniem do wymiany ? w co warto zainwestować ? polecisz coś ?

Może ktoś znajdzie 10 minut, zerknie i odpisze :)

 

Pozdrawiam

 

SPECYFIKACJA

RAMA: aluminium 6061 27,5"

WIDELEC: RST Gila 27.5 ML (100 mm) blokada skoku

STERY: PRESTINE Integrated 1-1/8"

KORBA: SUNTOUR XCT 42-32-22 (170/ 175 mm)

OŚ SUPPORTU: SUNTOUR XCT monoblok

PRZERZUTKA PRZEDNIA: SHIMANO M190 (34,9 mm)

PRZERZUTKA TYLNA: SHIMANO Acera

MANETKI: SHIMANO Acera (24)

KASETA: SHIMANO HG31-8 11-32 (8)

ŁAŃCUCH: KMC Z72

PIASTY: QUANDO Disc 32 otwory

HAMULCE: TEKTRO Auriga tarczowe hydrauliczne 6"

DŹWIGNIE HAMULCÓW: TEKTRO Auriga

OBRĘCZE: AUTHOR Radon 27.5 32 otwory

SZPRYCHY: stalowe czarne

OPONY: AUTHOR Rocket 27,5" x 2,10"

PEDAŁY: AUTHOR aluminium/ tworzywo

KIEROWNICA: AUTHOR 25 mm 660/ 680 mm

CHWYTY KIEROWNICY: AUTHOR utwardzana pianka

WSPORNIK KIEROWNICY: AUTHOR aluminiowy

WSPORNIK SIODEŁKA: AUTHOR aluminiowy (31,6 mm)

OBEJMA PODSIODŁOWA: AUTHOR (34,9 mm)

SIODEŁKO: AUTHOR Courier

WAGA: 13,9 kg/ 19"

Opublikowano

Dopóki jeździ i zadowala, nie zmieniaj nic. Z czasem (przejechanymi kilometrami) sama poczujesz, co nie domaga, bo czegoś Ci zabraknie. Jeśli koniecznie chcesz kupić coś przydatnego, zainwestuj w pedały SPD z butami. W samym rowerze możesz wymieniać bez końca -- wszystko poza ramą -- ale nie warto na ślepo dla samego wymieniania.

Opublikowano (edytowane)

A po jakim terenie głównie jeździsz? Jak sporo asfaltu, to może wymień opony na coś z mniejszymi oporami toczenia. Do tego pedały spd i buty. Pytanie co Ci teraz w tym rowerze przeszkadza albo co chciałabyś mieć lepsze. No i jaki budżet przewidujesz na zmianę części?

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Jeżdżę powiedzmy pół na pół czyli i po asfalcie i po dróżkach polnych, leśnych, ale nic ekstremelnego (w sensie, bez większych wertepów). Omijam też miejsca zabłocone - to nie moja bajka. Lubię jeździć szybko. Jeśli chodzi o ten rower to mój nowy zakup, czekam na przesyłkę, stąd pytanie. Zastanawiałam się czy nie warto go od razu stuningować. Mam nadzieję, że nie pożałuję wyboru. Nigdy nie miałam specjalnych butów na rower - tutaj chodzi głównie o przyczepność, domyślam się...stąd wasze propozycje ? to fakt, że podczas jazdy noga czasami ześlizguje się z pedałów, ale nie wiedziałam nawet, że są buty do jazdy na rowerze :) Z pewsnością takowe zakupię.

Opublikowano (edytowane)

Naprawdę wszystko można tu wymienić na markowe -- ale za spore pieniądze. Najzdrowszym sposobem jest poczekanie, aż części się zużyją albo rozpadną. Jeśli nastąpi to szybko, w przeciągu sezonu, można myśleć o wyższej półce. Szczególnie na początku tej zabawy najwięcej zmieniają rosnące umiejętności i kondycja, a mniej sprzęt.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

Moje codzienne trasy (poza dniami kiedy pada) to 60-80km. Idealnie czuję się na rowerze z oponami 27,5 i ramie 19". Przymierzałam się do różnych i testowałam podczas jazd próbnych. Mój typ roweru to wyłącznie rowery górskie i crossowe. Ze względów prywatnych miałam dosyć długą przerwę w jeździe rowerowej. Postanowiłam też zmienić rower ponieważ mój staruszek był już mocno wyeksploatowany :) oraz zwyczajnie mi zbrzydł, a wiadomo, większość kobiet, kieruje się w dużym stopniu wyglądem rzeczy, którą kupuje :) 

Opublikowano

Na początek ustaw rower pod siebie i pojeździj. Po jakimś czasie będziesz dokładnie wiedzieć, co przydałoby się zmienić w rowerze - o ile będziesz czuć taką potrzebę. Zwróć szczególną uwagę na siodełko - jeśli będzie niewygodne, to do zmiany w pierwszej kolejności.

Opublikowano

co do pedałów - nawet do spokojnej jazdy buty ślizgające się na pedałach to ani nic przyjemnego ani bezpiecznego. SPD lub jakieś platformy, będzie pewniej i bezpieczniej. Resztę - jak wyżej. Jeżeli nie ma jakichś konkretnych powodów to nie ma sensu szukać dziury w całym i wymieniać czegoś na siłę 

Opublikowano

A czy istenieją jakieś zależności pomiędzy danymi częściami w rowerze ?  że np. jesli dana część jest dobra to jest większe prawdopodobeństwo, że inna część (wsółpracująca z nią) ma większą szansę przetrwania ? :) Dla mnie jako osoby bez wiedzy w tej tematyce najważniejsza jest jakość ramy i hamulców, aby zachować bezpieczeństwo....ale być może są inne części, które warto mieć leszej jakości żeby inne części też się tak nie psuły oraz żeby później nie musieć ciągle ich wymieniać. Może za dużo filozofuję, ale w takich kategoriach to rozpatrywałam. Wiele rówerów oglądałam, mało, które mi się podobały, a jesli już to były za drogie na moją kieszeń. Postawiłam na coś tańszego, w moim guście i ewentualnie żeby coś dokupić, podmienić. Ale może faktycznie, poczekam, aż się samo zużyje i wtedy zapytam na jaką markę wymienić

 

ok, rozumiem, więc nie kombinuję, wyjdzie "w praniu"...dziękuję Wam za sugestie/pomoc :) 

 

Opublikowano

Tak bym zrobiła - zużyj te części które masz, a przy wymianie możesz zdecydować czy chcesz coś lepszego czy nie. Dokładnie też będziesz wiedzieć co chcesz wymianą uzyskać. 

Opublikowano

Mam Solutiona 2014 tyle że na kole 26, też 19 cali rama. Po 2 tys. km zmieniłem amortyzator, bo fabryczna Gila nie dawała rady w terenie. To jest wersja ML z mechaniczną blokadą, więc trzeba pamiętać, że można ją załączyć/odłączyć tylko gdy rower stoi bez rowerzysty na siodełku. Inaczej można ją zepsuć. Zmiana amora nie jest tanią sprawą, ale IMO najsensowniejszą jak się jeździ w terenie. Resztę osprzętu poprawiałem jak się coś psuło. To dość trwały rower, więc można długo pojeździć bez większych modyfikacji :D

  • Lubię to! 1
Opublikowano
6 minut temu, Sziva napisał:

Na początek ustaw rower pod siebie i pojeździj. Po jakimś czasie będziesz dokładnie wiedzieć, co przydałoby się zmienić w rowerze - o ile będziesz czuć taką potrzebę. Zwróć szczególną uwagę na siodełko - jeśli będzie niewygodne, to do zmiany w pierwszej kolejności.

o tak, to na 100% wiem, że będzie nie wygodne i konieczna będzie nakładka, chyba nie siedziałam jeszcze na takim, które byłoby wygodne :P 

Opublikowano

Na dłuższe trasy przydają się spodenki kolarskie z wkładką np. żelową. Siodełka montowane w rowerach są często przystosowane do takiego dodatku i bez niego "za twarde".

Opublikowano
Teraz, Wiktoria napisał:

o tak, to na 100% wiem, że będzie nie wygodne i konieczna będzie nakładka, chyba nie siedziałam jeszcze na takim, które byłoby wygodne :P 

Czyli potrzebujesz siodełka w miarę miękkiego? Pod mój kuper idealnie sprawdza się Selle Italia Donna, ale każdy kuper jest inny. Ważna jest też szerokość siodełka. Kobiety mają szerzej rozstawione kości kulszowe, a siodełko powinno być 1,5-2cm szersze niż rozstaw tych kości. Na siodełkach męskich nie będzie się nam zazwyczaj wygodnie siedzieć.

Zmierzyć rozstaw kości można sobie samemu. Trzeba kupić piankę florystyczną w sklepie ogrodniczym (koszt kilku złotych), owinąć folią spożywczą tę piankę, żeby nie pobrudzić ciuchów, usiąść na nią i docisnąć kuper. Potem trzeba zmierzyc odległość między dwoma największymi dołkami i potem szukać siodełka o danej szerokości.

Są też sklepy, w których można do testów siodełko wypożyczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...