Skocz do zawartości

Rodzaje kluczy a różne marki

velocyped

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Planuję zakup i proszę o podpowiedź.

Czy ogólnie znani producenci (Merida, Romet, Cube, Specialized itp) w znaczącym stopniu różnią się pod względem kluczy jakie są potrzebne do demontażu i regulacji hamulców, tarcz, korb i innych tego typu elementów?

Jestem laikiem ale lubię majsterkować i dbać o sprzęt, ale nie lubię jak w trasie blamczy mi stado kluczy, które później zalegają dookoła stojaka. A kolekcja rośnie :)

Opublikowano (edytowane)

Wszystko jest ustandaryzowane. Oczywiście bywają różne standardy jeśli chodzi np. o klucz do misek suportu (tylko Shimano ma w użyciu obecnie z 5 różnych typów).

Zestaw minimum kluczy to hex 2.5, 3, 4, 5 i czasami 6 i 8mm, torx t25 do tarcz hamulcowych w standardzie IS. I ew. narzędzia "specjalne" w zależności już konkretnie od tego co chcesz dłubać (np. wspomniane suporty czy tarcze CL, klucz do kaset, specyficzne klucze do amortyzatorów., klucz do blatów mechanizmów korbowych itd.). Prawda jest taka, że jak chcesz ogarniać wszystko przy współczesnym rowerze ze średniej lub wyższej półki to uzbiera się tego wózek narzędziowy. Ja do domowego użytku mam skromną skrzynkę z narzędziami których zrobiła się całkiem pokaźna liczba (włącznie z narzędziami do prostowania haka, wprasowywania i wybijania łożysk, do obsługi ukł. hamulcowego itd.). Skrzynka jeździ ze mną zawsze jak zabieram rowery na jakiś wypad który trwa więcej niż 2 dni.

Edytowane przez vdcmike
Opublikowano

Też założyłem sobie skrzynkę, narzędzia ciągle zbieram bo nie mam jeszcze wszystkich specjalistycznych. Nie ma znaczenia marka narzędzi, choć wiadomo, że te najtańsze mogą być "jednorazowe", jak np. imbusy zrobione z mięciutkiej chińskiej plasteliny stali :)

Opublikowano