macko1 Napisano 25 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 Witam, ostatnio zauważyłem, że pokrętło od napięcia(?) mogę przekręcić o.k 5 razy żeby poczuć opór wcześniej wystarczył 1 niepełny. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 25 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 (edytowane) Jaki przebieg? Laga sucha na dole? Rebound jest na prawej goleni, tak dla pewności... Edytowane 25 Wrzesień 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
Red Napisano 25 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 Witam, ostatnio zauważyłem, że pokrętło od napięcia(?) mogę przekręcić o.k 5 razy żeby poczuć opór wcześniej wystarczył 1 niepełny. Uzupełnij olej w tłumiku. Odnośnik do komentarza
macko1 Napisano 25 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 Przebieg 600km. Pokrętło jest na lewej u góry to wersja ze sprężyna stalową Odnośnik do komentarza
Red Napisano 25 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 Po lewej na górze to żaden "rebound" (tłumienie odbicia)* tylko twardość sprężyny. Nic z tym nie zrobisz bo sprężyna stalowa tak po prostu ma. *Tłumienie odbicia masz na dole prawej goleni. Odnośnik do komentarza
macko1 Napisano 25 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 (edytowane) Na dole nic nie mam, ale dziękuję za odpowiedzi i poświęcony czas Edytowane 25 Wrzesień 2017 przez macko1 Odnośnik do komentarza
Red Napisano 25 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 No widzisz ja mam na górze lewej napis "Preload" natomiast "Rebound" jest schowany w goleni na dole. Również mam XC30 Odnośnik do komentarza
macko1 Napisano 25 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 (edytowane) Pomyliło mi się. Edytowane 25 Wrzesień 2017 przez macko1 Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 25 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 Preload tak działa, dużo go nie usztywnisz. Jeśli masz sprężynę Medium, to zostaje zrzucać balast z siebie. Ja zrzuciłem i amor działa jak należy Odnośnik do komentarza
macko1 Napisano 25 Wrzesień 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2017 Mam medium przy 74 kg według tabelki powinna być dla mnie dobra Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 26 Wrzesień 2017 Udostępnij Napisano 26 Wrzesień 2017 Powinna, owszem. Ja bym się pokusił o serwis amorka. Ale nie rób tego sam, skoro mylisz napięcie wstępne z reboundem. U mnie mimo 3700km nabitych, serwisu jeszcze nie było i wszystko działa jak należy, smaruję tylko kurzówki, wycieram lagi po jeździe i ogólnie dbam o amorka. Odnośnik do komentarza
Kuba.babcia Napisano 5 Listopad 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopad 2018 Mam pytanie mam rock shoxa xc30 i jak mam ustawić preload? Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 2 Styczeń 2019 Udostępnij Napisano 2 Styczeń 2019 Preload to wstępne ugięcie w amortyzatorze sprężynowym, po lewej stronie na goleni masz pokrętło. Odnośnik do komentarza
Mariusz91 Napisano 21 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 21 Lipiec 2019 Witam, a ja mam znów problem z pokrętłem od rebound mogę kręcić w obie strony w nieskończoność i nic się nie zmiena miał tak ktoś?jak można to naprawić? Mam amor rockshox 30 silver tk amor ma 2 miesiące Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 21 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 21 Lipiec 2019 Jeśli kręci się ciągle to znaczy że coś się urwało. Możesz odkręcić korek i zobaczyć co Odnośnik do komentarza
Red Napisano 21 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 21 Lipiec 2019 2 godziny temu, Mariusz91 napisał: Witam, a ja mam znów problem z pokrętłem od rebound mogę kręcić w obie strony w nieskończoność i nic się nie zmiena miał tak ktoś?jak można to naprawić? Mam amor rockshox 30 silver tk amor ma 2 miesiące Napisz coś więcej. Jak działa regulacja. Czy wygląda jak normalne wkręcanie śruby czy czujesz wyraźny 'klik' (zabezpieczenie przed przekręceniem) kluczyka ale nic poza tym? Próbowałeś wyciągnąć kluczyk i regulacji dokonać imbusem (tak ten kluczyk to w zasadzie klucz imbusowy)? Jak wygląda stan końcówki kluczyka? Odnośnik do komentarza
Mariusz91 Napisano 21 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 21 Lipiec 2019 Nie żadnego kliku nie słychać jak działało to owszem było słychać klik ale teraz zero oporu tak jak by imbus był zjechany ale patrzyłem i jest ok, jeszce nie próbowałem kręcić imbusem jutro sprawdzę Odnośnie imbusa to dobrać ten sam rozmiar co na kluczyku czy większy ten w który wchodzi kluczyk? Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 21 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 21 Lipiec 2019 2 godziny temu, Mariusz91 napisał: Odnośnie imbusa to dobrać ten sam rozmiar co na kluczyku czy większy ten w który wchodzi kluczyk? Tym większym imbusem to odkręca się lagi nic się nim nie reguluje. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 22 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipiec 2019 (edytowane) Najprościej jeśli ktoś nie wie co i jak jest w amorze, zaleca się przestudiowania manuala od Rock Shoxa, wtedy dowiesz się wszystkiego tak na marginesie, bo zaczynają się nie jasności co niby się zepsuło, czy to tłumik, czy regulacja odbicia czy coś innego. Możesz napisać, jak siedzisz na rowerze, która strona amora czy lewa czy prawa i czy dół amora czy góra (na koronie) Edytowane 22 Lipiec 2019 przez Kruk Odnośnik do komentarza
Red Napisano 22 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipiec 2019 9 godzin temu, Mariusz91 napisał: Odnośnie imbusa to dobrać ten sam rozmiar co na kluczyku czy większy ten w który wchodzi kluczyk? Taki sam. Jeśli z końcówką kluczyka jest okej ale regulacja zwykłym imbusem przynosi efekty to możne oznaczać że kluczyk jest do wyrzucenia. Jeśli regulacja imbusem nie przynosi żadnego efektu (np nie dochodzisz do końca regulacji) to przyczyny należy szukać w tłumiki. Może być to zarwana śruba regulacji, obrobiona główka albo kilka jeszcze innych awarii, które na razie nie przychodzą mi do głowy. Odnośnik do komentarza
Mariusz91 Napisano 26 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2019 Sukcesywnie problem rozwiązany, przyczyną jest kluczyk który się kręci wokół własnej osi byłem w serwisie ziomeczek miał na stanie taki sam sprawdzalismy na jego i śmiga.Dzieki wszystkim za pomoc. Pozdro. Odnośnik do komentarza
Kakademona Napisano 9 Maj 2020 Udostępnij Napisano 9 Maj 2020 Jako że to mój pierwszy post to witam Szanownych Kolegów i przepraszam za odgrzewanie kotleta Mam problem z preloaderem w xc30, który objawia się tym, że po ustawieniu na max (niezbyt zgodnie z moją waga jak już zdążyłem się zorientować) nie da się go już ruszyć w żadną stronę. Pokrętło reaguje może w 10% w każdą stronę ale sprężynuje i wraca do pozycji wyjściowej. Tutaj pytanie czy ktoś z Was może spotkał się z czymś takim i jest jakiś sposób aby to chałupniczo załatwić czy jednak serwis (dodam, że przejechałem na nim ok. 70 km i na początku wszystko działało)? Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 14 Maj 2020 Udostępnij Napisano 14 Maj 2020 Po prostu sprężyna go dociska i nie możesz go skręcić. Wykręć po prostu preload kluczem i zobacz po prostu czy coś się uszkodziło. To proste, tam nie ma co się wylać . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się