Skocz do zawartości

Problem z Shimano SLX Br m675


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem i jest  to mój pierwszy post. Następująco, mama taki problem:

 

Jestem posiadaczem hamulca Shimano SLX Br m675 i mam taki problem, że podczas odpowietrzania hamulca ciągle w lejku Shimanowskim znajdują się bąbelki powietrze, był przepompowywany wiele razy zgodnie z instrukcją zawartą w pudełku lecz ciągle mam bąbelki. Do tej pory odpowietrzałem już parę hamulców Shimano, aczkolwiek takiego problemu nie miałem. Dodam, że klamka jest dość twarda, nie dotyka w ogóle gripu, to też moje pytanie co to może być? Uszczelka w klamce przepuszcza powietrze? Tłoczki pracują równolegle. Aaa i jeszcze jedno, podczas pompowania płynu klamką, gdy robiłem to szybko bardzo się zapowietrzał cały układ, gdy robiłem to powoli nie zapowietrzał się prawie w ogóle.

 

Proszę o poradę i pomoc, bo nie wiem co to może być, czy to klamka puszcza, czy może zacisk a może po prostu ciągle zapowietrzony jest?

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Spróbuj po prostu przelać układ. Najpierw jak zwykle wtłocz strzykawką od strony zacisku olej - tylko rób to powoli, aby nic się nie wzburzyło. Potem zakręć śrubę odpowietrznika. Podłącz jak zwykle jakiś pojemnik ściekowy do zacisku. Dolej olej do lejka przy klamce, która powinna być w poziomie i odkręć delikatnie śrubę odpowietrznika, aby olej spływał od klamki do pojemnika ściekowego. Delikatnie postukaj w przewód i zacisk, a potem tylko pozwól aby olej powoli ściekał cały czas pilnując, aby w lejku przy klamce był olej. Jak długo? - według uznania. Ja robię na długość dwóch lejków. Potem zakręć śrubę odpowietrzającą i sprawdź czy jest ok.

Przed rozpoczęciem upewnij się, że:

1. lejek jest szczelnie wkręcony w klamkę

2. między tłoczkami zamiast klocków masz jakiś grubszy dystans

3. Olej w układzie puszczaj powoli tzn. śrubę odpowietrznika nie odkręcaj zbyt mocno - tyle tylko, aby olej ściekał

4. Podobnie z wstrzykiwaniem oleju od strony zacisku - tu taj też powoli naciskaj strzykawkę, aby się nic nie pieniło w przewodach

5. Nie naciskaj klamki od początku do końca zabiegu

 

Daj znać czy coś udało się poradzić.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź.

 

Problem w tym, że taką procedurę znam na blachę i robiłem to na tym hamulcu teraz już 2 razy. Zastanawia mnie to czy przy w miarę twardej klamce jest możliwe gdzieś przeciek/nieszczelność i to czy hamulec w czasie użytkowania jest w stanie sam się zapowietrzać?

Odnośnik do komentarza

Aaa czyli możliwe jest to, że podczas pompowania klamką zassie powietrze uszczelka. A powiedz mi proszę, czy jest taka możliwość, że luźna śruba na klamce, ta co trzyma korpus i uszczelkę klamki jest leciutko luźna i łapie powietrze?

 

Czy jest jakikolwiek hamulec hydrauliczny który jest  pozbawiony problemu z zapowietrzaniem się, czy może to normalne zjawisko ?

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do komentarza
Dnia 23.09.2017 o 19:22, Kruk napisał:

Czy jest jakikolwiek hamulec hydrauliczny który jest  pozbawiony problemu z zapowietrzaniem się, czy może to normalne zjawisko ?

Nie wiem jak hamulce innych firm,bo głównie używam Shimano, ale od kilku lat mam XT 785 i z zapowietrzeniem nie mam żadnych problemów. Sądzę, ze to kwestia czasu,bo w większości przypadków, gdzie są jakieś uszczelki, a nie wymieniając ich dochodzi do zużycia materiału i zaczynają przepuszczać.

 

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...