Kruk Opublikowano 23 Września 2017 Opublikowano 23 Września 2017 Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem i jest to mój pierwszy post. Następująco, mama taki problem: Jestem posiadaczem hamulca Shimano SLX Br m675 i mam taki problem, że podczas odpowietrzania hamulca ciągle w lejku Shimanowskim znajdują się bąbelki powietrze, był przepompowywany wiele razy zgodnie z instrukcją zawartą w pudełku lecz ciągle mam bąbelki. Do tej pory odpowietrzałem już parę hamulców Shimano, aczkolwiek takiego problemu nie miałem. Dodam, że klamka jest dość twarda, nie dotyka w ogóle gripu, to też moje pytanie co to może być? Uszczelka w klamce przepuszcza powietrze? Tłoczki pracują równolegle. Aaa i jeszcze jedno, podczas pompowania płynu klamką, gdy robiłem to szybko bardzo się zapowietrzał cały układ, gdy robiłem to powoli nie zapowietrzał się prawie w ogóle. Proszę o poradę i pomoc, bo nie wiem co to może być, czy to klamka puszcza, czy może zacisk a może po prostu ciągle zapowietrzony jest? Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Franz Mauer Opublikowano 23 Września 2017 Opublikowano 23 Września 2017 Spróbuj po prostu przelać układ. Najpierw jak zwykle wtłocz strzykawką od strony zacisku olej - tylko rób to powoli, aby nic się nie wzburzyło. Potem zakręć śrubę odpowietrznika. Podłącz jak zwykle jakiś pojemnik ściekowy do zacisku. Dolej olej do lejka przy klamce, która powinna być w poziomie i odkręć delikatnie śrubę odpowietrznika, aby olej spływał od klamki do pojemnika ściekowego. Delikatnie postukaj w przewód i zacisk, a potem tylko pozwól aby olej powoli ściekał cały czas pilnując, aby w lejku przy klamce był olej. Jak długo? - według uznania. Ja robię na długość dwóch lejków. Potem zakręć śrubę odpowietrzającą i sprawdź czy jest ok. Przed rozpoczęciem upewnij się, że: 1. lejek jest szczelnie wkręcony w klamkę 2. między tłoczkami zamiast klocków masz jakiś grubszy dystans 3. Olej w układzie puszczaj powoli tzn. śrubę odpowietrznika nie odkręcaj zbyt mocno - tyle tylko, aby olej ściekał 4. Podobnie z wstrzykiwaniem oleju od strony zacisku - tu taj też powoli naciskaj strzykawkę, aby się nic nie pieniło w przewodach 5. Nie naciskaj klamki od początku do końca zabiegu Daj znać czy coś udało się poradzić.
Kruk Opublikowano 23 Września 2017 Autor Opublikowano 23 Września 2017 Dzięki za odpowiedź. Problem w tym, że taką procedurę znam na blachę i robiłem to na tym hamulcu teraz już 2 razy. Zastanawia mnie to czy przy w miarę twardej klamce jest możliwe gdzieś przeciek/nieszczelność i to czy hamulec w czasie użytkowania jest w stanie sam się zapowietrzać?
Franz Mauer Opublikowano 23 Września 2017 Opublikowano 23 Września 2017 Hamulec sam się nie zapowietrzy, ale podczas użytkowania - tak. Wystarczy, że jakaś uszczelka przepuszcza i zasysane jest lewe powietrze.
Kruk Opublikowano 23 Września 2017 Autor Opublikowano 23 Września 2017 (edytowane) Aaa czyli możliwe jest to, że podczas pompowania klamką zassie powietrze uszczelka. A powiedz mi proszę, czy jest taka możliwość, że luźna śruba na klamce, ta co trzyma korpus i uszczelkę klamki jest leciutko luźna i łapie powietrze? Czy jest jakikolwiek hamulec hydrauliczny który jest pozbawiony problemu z zapowietrzaniem się, czy może to normalne zjawisko ? Edytowane 23 Września 2017 przez Kruk
Kruk Opublikowano 24 Września 2017 Autor Opublikowano 24 Września 2017 Problem de facto rozwiązany, klamka cieknie przy klamce na górze przy uszczelce, klamka do wymiany. \ Dzięki za pomoc i chęci.
Franz Mauer Opublikowano 25 Września 2017 Opublikowano 25 Września 2017 (edytowane) Dnia 23.09.2017 o 19:22, Kruk napisał: Czy jest jakikolwiek hamulec hydrauliczny który jest pozbawiony problemu z zapowietrzaniem się, czy może to normalne zjawisko ? Nie wiem jak hamulce innych firm,bo głównie używam Shimano, ale od kilku lat mam XT 785 i z zapowietrzeniem nie mam żadnych problemów. Sądzę, ze to kwestia czasu,bo w większości przypadków, gdzie są jakieś uszczelki, a nie wymieniając ich dochodzi do zużycia materiału i zaczynają przepuszczać. Edytowane 25 Września 2017 przez Franz Mauer
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się