janullo789 Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Hej, mam pytanie co będę potrzebował do serwisu mojego amortyzatora ( Rock Shox XC 32 TK Solo Air ). Rozchodzi mi się o serwis bardzo ogólny, polegający jedynie na ściągnięciu dolnych goleni. Klucze mam wiec o to się nie martwię (chyba że imbusy nie wystarczą?), bardziej chodzi mi o to jakie smary mam zakupić, możecie polecić jakieś konkretne? Bo jak obstawiam sam brunox do amortyzatorów nie wystarczy
Andrzej Sawicki Opublikowano 23 Września 2017 Opublikowano 23 Września 2017 Jest potrzebny olej Rockshox/SRAM 15 WT, konkretnie ta gęstość. Buteleczka 100 ml wystarczy na kilka razy. Trzeba nim nasączyć uszczelki (po wyczyszczeniu) i wlać po 6 ml do goleni. Tutaj znajdziesz dokładną instrukcję. Aby zrobić podstawowy serwis, pomijasz część "SOLO AIR SPRING REMOVAL/SERVICE". 1
revolta1 Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 Odkopie temat I co udalo sie zrobic serwis podstawowy ? Nie wyglada on na trudny Tez musze zrobic w swoim amorku . gdzie moge kupic najtaniej i najlepiej Uszczelki kurzowe Uszczelki ktore widac u gory amora Smar do kurzowych. olej . Olej do goleni dolnych
Gość Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 Odkopie temat I co udalo sie zrobic serwis podstawowy ? Nie wyglada on na trudny Tez musze zrobic w swoim amorku . gdzie moge kupic najtaniej i najlepiej Uszczelki kurzowe Uszczelki ktore widac u gory amora Smar do kurzowych. olej . Olej do goleni dolnych Olej poszukaj na allegro ja tak zrobilem motorex tej firmy kupowałemPrzegląd jest prosty i do zrobienia samemu bez problemUszczelnienia i uszczelki kurzowe ja rozbieralem swój trzy razy i uszczelnienia i uszczelki kurzowe zostały dobrze wyczyszczone nie było potrzeby by je wymieniać na nowe Uszczelki kurzowe wystarczy dobrze wyczyścić ja czyścilem w ten sposób ze dałem je do słoiczków zalałem środkiem chyba rozcienczalnikem (ale tu nie jestem pewien na 100%) i je wyplukalem potem jeszcze Wyczyscilem środkiem do odtluszczania a później kompie w oleju
Gość Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 Uszczelki plus rozcieńczalnik.... NIE, NIE i jeszcze raz NIE!!!!
Gość Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 Uszczelki plus rozcieńczalnik.... NIE, NIE i jeszcze raz NIE!!!!Jak pisałem nie jestem pewnien co to było generalnie używam środka do odtluszczania hamulców samochodowych w sprey, podobny używam w pracu do czyszczenia zaworów z oleju wiec się sprawdza i nic się nie dzieje
Gość Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 Na pewno nie jest to rozcieńczalnik... Z tym byłbym bardzo ostrożny
Andrzej Sawicki Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 Zwykły odtłuszczacz to też taki sobie pomysł. Za duże szanse, że się dostanie do środka i coś namiesza. I w ogóle nie jest potrzebna taka chemia. Tylko przy serwisie jest powód cokolwiek tam odtłuszczać.
Gość Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 Czemu ma się dostać do środka? jak zdejmuje lagi czyszczenie je odtłuszczaczem po czym wyciorem i czystą szmatką czyszcze wewnątrz do sucha dodatkowo jak masz sprężarek możesz przedmuchac wewnątrz w celu usunięcia lub wysuszeniu resztki środka chemicznego pozostałego w lagach 🤗A uszczelkom moim skromnym zdaniem nic nie będzie sprawdziłem wielokrotnie jak by coś miało im być to już by się stało
revolta1 Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 (edytowane) Juz wszystko zamowilem . olej 15wt .RS. Smar staly sram butter. Odtluszczac bede alkoholem. Uszczelek tez chyba nie bede wymienial nie mialy ciezko . zamowilem na wszelki wypadek gabki te wewnetrzne A taki kompleksowy serwis czyli komora powietrzna tlumikbitd. Kiedy mu sie nalezy ? Edytowane 12 Marca 2018 przez revolta1
Gość Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 Czytałem gdzieś chyba na 1 enduro ze dobrze raz w roku jak miał amortyzator ciężko ją w swoim kompleksowego jeszcze nie robiłem Przeczytaj sobie ten wontek Voyek fajnie wszytko opisujehttps://www.1enduro.pl/jak-dbac-o-amortyzator-podstawowy-serwis/
revolta1 Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Czas byl na moj amor . uszczelki suche . smaru stalego resztki w goleniach oleju po centymetrze. Tyle ze wszystko czyste ladne. Gabki jak by nie od tego modelu mialem gabki 0.5 cm tam wlozone a przychodza 1 cm takie dostalem zreszTa jak zamowilem do mojego modelu
Gość Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Powiem że na forum.rowerowym.org w wątku o rockshok pisali chłopaki że amortyzator z linii produkcyjnej które trafiają do rowerów powinny zaraz po zakupie być rozebrane bo mają bardzo skompo smaru i oleju Tak było np w moim przypadku
revolta1 Opublikowano 16 Marca 2018 Opublikowano 16 Marca 2018 Panowie zrobilem serwis amora ten tzw.mniejszy czyli dolnych goleni wymiana oleju. nasmarowanie kurzowych. wymiana i oliwienie gabek . NIe jestem pewien ale przed serwisem chyba pompowalem 145psi aby uzyskac sag 23mm. Teraz zeby uzyskac sag 23mm musialem napompowac 165psi co sie moglo stac ? Dodam ze raz jak serwisowalm rower serwisant mi pompowal. Poznie sam po roku uzupelnialem tez inna pompka . a teraz kupilem pompke swoja i pompowalem nia amora . moga byc az tak rozne wskazania manometrow?
revolta1 Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Doszedłem z moim amorem co bylo nie tak , a raczej co ja robiłem nie tak przykrecałem wezyk i nie pokazywalo sie cinienie na manometrze no ale ok mowie pompuje , napompowane do 145 psi jak zwykle a amor miekki , no to znow wkrecam wezyk napompowalem do 165 psi , ale to nadal nie to, jest lepiej ale to nie to , dzis rano wchodze do garazu i patrze wyglad tak samo jak wczoraj , mowie dopompuje kolejne 10 psi , ale dzis dokrecilem wezyk mocnij i na manometrze pojawilo sie cisnienie 110 psi ( wychodzi na to ze za slabo przykrecalem wezyk nie otwieral zaworka od amora i pompowalem przez sile ,100psi bylo w amorze reszta cisnienia w wezyku od pompki tam pokazywalo 165 psi ) teraz napopowalem 145 psi i amor ma 23mm sagu jak zawsze jezdze wszystko jest ok
Gość Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Tak się zdarza właśnie jak jest niedokrecony, przyznam że kilka razy samemu mi się to zdarzyło Ale przegląd nie był jakoś skomplikowanych?
revolta1 Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Nie no ja zrobilem tylko dolne golenie . olej . gabki i wszystko . dwie sruby z dolu wysunalem wszystko w dol . oczyscilem (bylo czysto ) uszczelki kurzowe posmarowalem sramem butter .nowe gabki olejem RS.zlozylem wlalem w lagi olej . napompowalem ( z przygodami ) i jest ok
Gość Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 (edytowane) del Edytowane 6 Stycznia 2021 przez Gość
revolta1 Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Cytat z innego forum w RS Tora 100mm 150psi w RS Lyrik 170mm 80psi wszystko zależy od modelu i jego konstrukcji natomiast tył Rock Shox Damper Monarch Plus to aż 210 (max 275) psi. U mnie w RS xc32 pompuje 145psi bo waze 110 kg . aby uzyskac sag 23mm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się