RemigiuszRS Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Witam. Bedę kupywał nowy widelec, rura sterowa taperowana. Aktualnie mam widelec ze zwykłą, prostą. Czy rura taperowana wejdzie do każdej ramy?
RemigiuszRS Opublikowano 22 Września 2017 Autor Opublikowano 22 Września 2017 Mam główkę stożkową, na górze wąska, na dole szeroka
Franz Mauer Opublikowano 23 Września 2017 Opublikowano 23 Września 2017 (edytowane) Kształt główki może wprowadzić w błąd. Zmierz średnice wewnętrznego otworu w górnej części główki i w dolnej. Jeśli obecnie używasz widelca z prostą rurą to wprost nie będziesz wstanie zmienić go na tapetowany. Jednak korzystając ze specjalnych adapterów do sterów ramy teraz można praktycznie do każdej ramy zamontować każdy widelec. Są dostępne stery redukcyjne, które pozwalają do taperowanej główki ramy zamontować widelec o prostej róże 1 i 1/8 oraz zewnętrzne do prostej główki ramy 1 i 1/8, aby zamontować widelec z taperowaną rurą Edytowane 23 Września 2017 przez Franz Mauer
Antyszprycha Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 (edytowane) Panowie temat trochę złożony ale posaram się wyjaśnić o co mi chodzi. Mianowicie posiadam w swoim rowerze główkę ramy 1 1/8 cala. Chciałem założyć na przodzie sztywną oś i zakupić amortyzator rock shox'a recon gold ze skokiem 100 mm przeznaczony do kół 29 calowych. Ważne aby miał blokadę skoku z kierownicy. Okazuje się jednak, że są problemy ze znalezieniem takiego amora ponieważ większość jak nie wszystkie (z blokadą skoku z kierownicy) są na główkę ramy taperred i dlatego włożyłem oś zwykłą 9mm od novateca. Cały ten temat prowadzi mój znajomy który składa rower, stąd mam takie info. Ps. Czy między sztywną osią a zwykłą piastą od novateca jest aż tak znacząca różnica ? Proszę o pilną opowiedź ponieważ jutro muszę dać znać co robimy @Franz Mauer czy mógłbyś podać dokładny link do aukcji gdziem ożna zakupić takie reduktory ? (aby w główkę 1 i 1/8 cala włożyć amor z rurą pod główkę taperowaną) Edytowane 12 Października 2017 przez Antyszprycha
Andrzej Sawicki Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 28 minut temu, Antyszprycha napisał: Czy między sztywną osią a zwykłą piastą od novateca jest aż tak znacząca różnica ? Są znane przypadki przesunięcia, a nawet wypadnięcia koła z tradycyjnego (prawidłowo zamkniętego) zacisku przy ostrym hamowaniu tarczówkami. Siły inaczej się rozkładają niż przy V-Brake. O ile pamiętam, @Puncu przeżył to osobiście. Sztywne osie eliminują ten problem.
Franz Mauer Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 @Antyszprycha http://www.cyklomania.pl/cane-creek-stery-40-tapered-zs44-ec44-40,id5606.html Moim zdaniem nie warto inwestować w rozwiązanie z redukcją sterów tylko po to, aby mieć sztywną oś. Technika pozwala na zastosowanie sztywnej osi o średnicy 9 i 10 mm do zwykłej ramy i amortyzatora pod standardowy szybkozamykacz.. Ważne tylko, aby piasty miały możliwość zastosowania adapterów (kapsli) redukcyjnych. Wygląda to następująco: Kupuje się do piasty adaptery redukcyjne pod oś 9 czy 10 mm i wsadza w miejsce kapsli pod oś 5mm (na zdjęciu) Kupuje się Thru bolta DT SWISS RWS 9 czy 10mm (na zdjęciu) - koszt ok 100 zł Łączny koszt operacji ok 150 zł. 1
Antyszprycha Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 (edytowane) Dzięki wielkie @Franz Mauer za info oraz przebytą rozmowę tel...W szczególności, że Ci się chciało, tak po prostu od siebie. Wisze Ci poraz kolejny dużego browara ! Temat rozłożony na części pierwsze i wątpliwości zostały rozwiane ! Edytowane 12 Października 2017 przez Antyszprycha 1
Franz Mauer Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 Fajnie, że można z kimś pogadać o rowerach, bo u mnie w domu to tylko temat kotów
Antyszprycha Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Tak w woli informacji. Padło ostatecznie na rock shox recon silver (solo air ). Miało być troszkę inaczej ale z pewnych przyczyn pozostałem przy tym właśnie Amurze. Mam nadzieje ze to dobry wybór Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Antyszprycha Opublikowano 16 Października 2017 Opublikowano 16 Października 2017 Chciałem zapytać czy amor powietrzny powinien podczas pracy wydawać takie syknięcia powietrza ? I czy kiedy jest zablokowany ma prawo do delikatnej pracy Gora dół ? W moim rock shox recon silver solo air 29 tak jestWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
klu Opublikowano 16 Października 2017 Opublikowano 16 Października 2017 @Antyszprycha, wszystko w normie.
Tuba Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 olej sie przelewa to syka, normalne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się