Skocz do zawartości

Opony na maraton po błocie?


jarom

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam opon do zastosowań jak w temacie. Początek i koniec sezonu w Mazovii, czy Polandike to stosunkowo proste , ale błotniste wyścigi. Podczas ostatniego startu moje Fast Tracki całkowicie zawiodły na błotnistych odcinkach. 
Poradźcie proszę  - jakie opony 26" polecilibyście? Podstawowe zalety to dobra przyczepność, niskie opory pasa centralnego i waga. Trwałość jest sprawą absolutnie drugorzędną, bo zamierzam je zakładać jak kalosze - tylko na szczególne warunki. 

Mogą być zarówno tubless, jak i dętkowe.

Dzięki za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza

Ja bym zaproponował coś z rzadszym bieżnikiem żeby opona łatwiej gubiła błoto. Ze stajni Continental to może Mountain lub Trial King. Sam obecnie jeżdżę na Schwalbe Tough Tom i oponki w terenie spisują się bez zarzutu a i na asfalcie jadą całkiem nieźle.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

@PrzeLuka Continental Mountan KING II to dobre opony, ale z nastawieniem na górskie szlaki. Używałem na wyprawie w Himalajach. Czułem się na nich niczym kozica, ale już na mniej ciężkim terenie nie szło im za dobrze ;) X-King są zdecydowanie bardziej uniwersalną oponą bardzo często stosowaną przez zawodników (oczywiście w wersji Race Sport), ponieważ dobrze radzi sobie w błocie i po mokrym, a do tego nieźle pomyka po ubitej nawierzchni i luźnym podłożu. Nawet producent Twierdzi, że jest to brakujące ogniwo miedzy Race King a Mountain King. Oczyszcza się tak samo jak Mountain King jak nie lepiej,bo zauważ, że w Mountain klocki boczne są zdecydowanie gęściej ułożone i mają inny kształt niż w przypadku X-King.

Nie chciałbym, aby wyszło że Mountain King jest gorsza niż X-King, nie, ale jest mniej uniwersalna, a na maratonach lepiej wypadają uniwersalne opony,bo nigdy nie ma tak, że cały czas pomyka się po błocie lub kamieniach. Wiem, że chłopaki w górskich etapach Bikemaratonu wsadzają Mountain King,bo się dobrze sprawdzają.

Odnośnik do komentarza

Skłaniam się raczej do X-King  - są o zdecydowanie lżejsze od Mountain King II - 580g do 680g (26"x2,2), a dodatkowa masa na obręczach zawsze boli. 
A Schwalbe Nobby Nic Evolution 26x2,1 Snake Skin TL Easy ? Macie jakieś doświadczenia? Porównanie z Continentalem?

Odnośnik do komentarza

@Franz Mauer Przytoczyłeś tyle argumentów, że pokornie chylę czoła ;) 

Godzinę temu, jarom napisał:

A Schwalbe Nobby Nic Evolution 26x2,1 Snake Skin TL Easy ? Macie jakieś doświadczenia? Porównanie z Continentalem?

Nobby Nic dobra opona w teren. Wspomniałeś, iż trwałość nie ma większego znaczenia jednak co do Snake Skin mam pewne wątpliwości gdyż z tego co się orientuję jest to wersja bardzo odchudzona co przekłada się na jej trwałość i odporność. Mając doświadczenia z obydwiema markami stawiał bym na Continental.

Odnośnik do komentarza

@PrzeLuka eeeeetam, po prostu jestem fanem Conti :)

11 godzin temu, jarom napisał:

Skłaniam się raczej do X-King  - są o zdecydowanie lżejsze od Mountain King II - 580g do 680g (26"x2,2), a dodatkowa masa na obręczach zawsze boli. 
A Schwalbe Nobby Nic Evolution 26x2,1 Snake Skin TL Easy ? Macie jakieś doświadczenia? Porównanie z Continentalem?

Mountain King muszą być cięższe,bo są przeznaczone na trudniejsze niż X-King warunki.

W sprawie NN zgodzę się z @PrzeLuka . To jedne z porządniejszych opon, z tym że Snake Skin dotyczy wzmocnienia bocznych ścianek uodparniając je na boczne rozdarcia. Lite Skin (o to pewnie chodziło @PrzeLuka ) dają niższą wagę oponie, ale jednocześnie pozostawiając dużą odpornośc na boczne rozdarcia. System TL Easy pozwala na szybkie, bezproblemowe uszczelnianie opon. Mam to w swoich Race Kingach. Dla porównania Continentale nie mają takiego systemu, a uszczelniam jest nawet bez używania mydlin (na samą wodę) :)

Uważam, ze opon Schwalbe i Continentalów nie można porównywać. Trzeba spróbować pojeździć na obu i samemu wybrać. Ja np. mieszam Schwalbe z Conti, Schwalbe z Maxxis, Conti z Maxxis. Podstawową różnicę jaką widzę miedzy Conti a Schwalbe to wielkość balona. Conti jest węższa niż Schwalbe. Uwielbiam Conti za łatwość przerabiania ich na system bezdętkowy,bo w zasadzie każdą można bez problemu uszczelnić. Ze zwykłymi Schwalbe bywa różnie. Dopiero system TL Easy, TLR dają pewnosć i skuteczność.

 

Ciekawostka z maratonów:

Przy okazji ostatniego wyścigu UCI MTB World Championships w Cairns w Australii komentatorzy wspominali, że mechanicy teamowi odchodzą od nadmiernego odchudzania opon. Stwierdzili, że co prawda odchudzanie kół (czytaj opon)  daje większe prędkości zawodnikowi i ogólne oszczędności na wadze roweru, to jednak bardzo często to uszkodzenia opon są przyczyną przedwczesnego wypadania zawodników z wyścigu. Tym bardziej, że ostatnimi czasy organizatorzy maratonów stawiają na większą widowiskowość zawodów, więc trasy są bardziej techniczne niż szybkie. Dodatkowo zawodnicy zwiększyli moc swoich nóg przez co mniej kombinują przy omijaniu przeszkód tylko walą niemalże centralnie. To wymaga mocnego ogumienia.

 

 

Odnośnik do komentarza

Cześć

Na lekkie suche warunki również posiadam Fast traki na cięższe warunki zwłaszcza błotniste ( w tym roku było tego sporo ) skompletowałem zestaw przód Vittoria Barzo , tył Specialized Ground Control. Rozważałem zakup x-kingów ale Barzo są zdecydowanie lżejsze, lepiej wykonane i bardzo dobrze się spisują, jest to opona bieżnikiem zbliżona do x-kinga ale moim zdaniem jest lepiej wykonana i lżejsza. Oczyszczanie z błota - bez zarzutu, polecam

Odnośnik do komentarza
Dnia 23.09.2017 o 09:33, Franz Mauer napisał:

Mam to w swoich Race Kingach. Dla porównania Continentale nie mają takiego systemu, a uszczelniam jest nawet bez używania mydlin (na samą wodę

Potwierdzam, żadnych problemów z uszczelnieniem.

Co do przyczepności wg.mnie rewelacja pod warunkiem że mamy dobre ciśnienie.

Mam w dwóch szerokościach 2.0 i 2.2.2.0 ciut szybsze ale słabiej w piachu.Czyszczenie z błota bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...