jarom Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Szukam opon do zastosowań jak w temacie. Początek i koniec sezonu w Mazovii, czy Polandike to stosunkowo proste , ale błotniste wyścigi. Podczas ostatniego startu moje Fast Tracki całkowicie zawiodły na błotnistych odcinkach. Poradźcie proszę - jakie opony 26" polecilibyście? Podstawowe zalety to dobra przyczepność, niskie opory pasa centralnego i waga. Trwałość jest sprawą absolutnie drugorzędną, bo zamierzam je zakładać jak kalosze - tylko na szczególne warunki. Mogą być zarówno tubless, jak i dętkowe. Dzięki za wszelkie sugestie.
Franz Mauer Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Continenetal X-KING. Dość dobrze radzą sobie w błocie i są dość szybkie i uniwersalne na ubitel lub luźniej nawierzchni.
marcin_106 Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Ja również polecam X-KING.Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 (edytowane) Ja bym zaproponował coś z rzadszym bieżnikiem żeby opona łatwiej gubiła błoto. Ze stajni Continental to może Mountain lub Trial King. Sam obecnie jeżdżę na Schwalbe Tough Tom i oponki w terenie spisują się bez zarzutu a i na asfalcie jadą całkiem nieźle. Edytowane 22 Września 2017 przez Gość
Franz Mauer Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 @PrzeLuka Continental Mountan KING II to dobre opony, ale z nastawieniem na górskie szlaki. Używałem na wyprawie w Himalajach. Czułem się na nich niczym kozica, ale już na mniej ciężkim terenie nie szło im za dobrze X-King są zdecydowanie bardziej uniwersalną oponą bardzo często stosowaną przez zawodników (oczywiście w wersji Race Sport), ponieważ dobrze radzi sobie w błocie i po mokrym, a do tego nieźle pomyka po ubitej nawierzchni i luźnym podłożu. Nawet producent Twierdzi, że jest to brakujące ogniwo miedzy Race King a Mountain King. Oczyszcza się tak samo jak Mountain King jak nie lepiej,bo zauważ, że w Mountain klocki boczne są zdecydowanie gęściej ułożone i mają inny kształt niż w przypadku X-King. Nie chciałbym, aby wyszło że Mountain King jest gorsza niż X-King, nie, ale jest mniej uniwersalna, a na maratonach lepiej wypadają uniwersalne opony,bo nigdy nie ma tak, że cały czas pomyka się po błocie lub kamieniach. Wiem, że chłopaki w górskich etapach Bikemaratonu wsadzają Mountain King,bo się dobrze sprawdzają.
jarom Opublikowano 22 Września 2017 Autor Opublikowano 22 Września 2017 Skłaniam się raczej do X-King - są o zdecydowanie lżejsze od Mountain King II - 580g do 680g (26"x2,2), a dodatkowa masa na obręczach zawsze boli. A Schwalbe Nobby Nic Evolution 26x2,1 Snake Skin TL Easy ? Macie jakieś doświadczenia? Porównanie z Continentalem?
Gość Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 @Franz Mauer Przytoczyłeś tyle argumentów, że pokornie chylę czoła Godzinę temu, jarom napisał: A Schwalbe Nobby Nic Evolution 26x2,1 Snake Skin TL Easy ? Macie jakieś doświadczenia? Porównanie z Continentalem? Nobby Nic dobra opona w teren. Wspomniałeś, iż trwałość nie ma większego znaczenia jednak co do Snake Skin mam pewne wątpliwości gdyż z tego co się orientuję jest to wersja bardzo odchudzona co przekłada się na jej trwałość i odporność. Mając doświadczenia z obydwiema markami stawiał bym na Continental.
Franz Mauer Opublikowano 23 Września 2017 Opublikowano 23 Września 2017 @PrzeLuka eeeeetam, po prostu jestem fanem Conti 11 godzin temu, jarom napisał: Skłaniam się raczej do X-King - są o zdecydowanie lżejsze od Mountain King II - 580g do 680g (26"x2,2), a dodatkowa masa na obręczach zawsze boli. A Schwalbe Nobby Nic Evolution 26x2,1 Snake Skin TL Easy ? Macie jakieś doświadczenia? Porównanie z Continentalem? Mountain King muszą być cięższe,bo są przeznaczone na trudniejsze niż X-King warunki. W sprawie NN zgodzę się z @PrzeLuka . To jedne z porządniejszych opon, z tym że Snake Skin dotyczy wzmocnienia bocznych ścianek uodparniając je na boczne rozdarcia. Lite Skin (o to pewnie chodziło @PrzeLuka ) dają niższą wagę oponie, ale jednocześnie pozostawiając dużą odpornośc na boczne rozdarcia. System TL Easy pozwala na szybkie, bezproblemowe uszczelnianie opon. Mam to w swoich Race Kingach. Dla porównania Continentale nie mają takiego systemu, a uszczelniam jest nawet bez używania mydlin (na samą wodę) Uważam, ze opon Schwalbe i Continentalów nie można porównywać. Trzeba spróbować pojeździć na obu i samemu wybrać. Ja np. mieszam Schwalbe z Conti, Schwalbe z Maxxis, Conti z Maxxis. Podstawową różnicę jaką widzę miedzy Conti a Schwalbe to wielkość balona. Conti jest węższa niż Schwalbe. Uwielbiam Conti za łatwość przerabiania ich na system bezdętkowy,bo w zasadzie każdą można bez problemu uszczelnić. Ze zwykłymi Schwalbe bywa różnie. Dopiero system TL Easy, TLR dają pewnosć i skuteczność. Ciekawostka z maratonów: Przy okazji ostatniego wyścigu UCI MTB World Championships w Cairns w Australii komentatorzy wspominali, że mechanicy teamowi odchodzą od nadmiernego odchudzania opon. Stwierdzili, że co prawda odchudzanie kół (czytaj opon) daje większe prędkości zawodnikowi i ogólne oszczędności na wadze roweru, to jednak bardzo często to uszkodzenia opon są przyczyną przedwczesnego wypadania zawodników z wyścigu. Tym bardziej, że ostatnimi czasy organizatorzy maratonów stawiają na większą widowiskowość zawodów, więc trasy są bardziej techniczne niż szybkie. Dodatkowo zawodnicy zwiększyli moc swoich nóg przez co mniej kombinują przy omijaniu przeszkód tylko walą niemalże centralnie. To wymaga mocnego ogumienia.
Gość Opublikowano 23 Września 2017 Opublikowano 23 Września 2017 (edytowane) 7 godzin temu, Franz Mauer napisał: Lite Skin Tak, masz racje. Moje niedopatrzenie. Edytowane 23 Września 2017 przez Gość
Gość Opublikowano 29 Września 2017 Opublikowano 29 Września 2017 CST Camber, bardzo podobne z bieżnika do MAXXIS Crossmark, rewelacyjnie trzyma na błocie.
Marcin_GDN Opublikowano 28 Listopada 2017 Opublikowano 28 Listopada 2017 Cześć Na lekkie suche warunki również posiadam Fast traki na cięższe warunki zwłaszcza błotniste ( w tym roku było tego sporo ) skompletowałem zestaw przód Vittoria Barzo , tył Specialized Ground Control. Rozważałem zakup x-kingów ale Barzo są zdecydowanie lżejsze, lepiej wykonane i bardzo dobrze się spisują, jest to opona bieżnikiem zbliżona do x-kinga ale moim zdaniem jest lepiej wykonana i lżejsza. Oczyszczanie z błota - bez zarzutu, polecam
Roman Wawa Opublikowano 29 Listopada 2017 Opublikowano 29 Listopada 2017 Dnia 23.09.2017 o 09:33, Franz Mauer napisał: Mam to w swoich Race Kingach. Dla porównania Continentale nie mają takiego systemu, a uszczelniam jest nawet bez używania mydlin (na samą wodę Potwierdzam, żadnych problemów z uszczelnieniem. Co do przyczepności wg.mnie rewelacja pod warunkiem że mamy dobre ciśnienie. Mam w dwóch szerokościach 2.0 i 2.2.2.0 ciut szybsze ale słabiej w piachu.Czyszczenie z błota bezproblemowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się