Skocz do zawartości

Przekrzywione tylne koło - Kross Level B3


sajekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Jakiś czasu zauważyłem, że tylne koło krzywo leży w ramie. Przy lewej, dolnej rurze tylnego trójkąta opona jest bliżej niż po prawej stronie. Na żywo jest to widoczne od razu. Różnica w odchyle wynosi ok pół centymetra między prawą a lewą stroną. Przy górnej rurze trójka jest na środku. 

Zauważyłem też, że ma to związek z tym, że oś tylnego koła luźno leży w haku przerzutki. Tzn można ją delikatnie przesuwać przód-tył. Jeśli ustawi sie koło symetrycznie i zamknie sie szybkozamykacz to jest ok, ale wystarczy przejechać sie kawałek i koło traci symetrie w ramię. Naciskając na pedały działamy siłą i jak gdyby ciągniemy łańcuchem kasetę do przodu i wtedy z tej strony ośka sie przesuwa do przodu co skutkuje tym, że koło ucieka właśnie w lewą strone. 

Może zawile troche napisałem, ale mam nadzieję że zrozumiecie o co chodzi. 

Moje pytanie brzmi, co z tym zrobić?

Próbowałem już odkręcać i przykręcać ponownie hak przerzutki zwracając uwagę na  jegoidealne dopasowanie  do rany itd. i nic. 

Może hak jest po prostu jakiś trefny i ma za szeroki ten uchwyt na piastę/ośkę.

20170920_184404.jpg 20170920_184400.jpg 20170920_184318_Richtone(HDR).jpg 20170920_184254.jpg

Edytowane przez sajekk
literówki
Odnośnik do komentarza
  • 5 miesięcy temu...

Udało się rozwiązać problem?

Mam identyczny problem, niestety nie mogę znaleźć nowego haka do mojego modelu, koło toczy się ładnie, zaplecione na nowo, niestety brak poprawy. Z tego co się dowiedziałem to "skrzywienie" ramy również odpada w przypadku ramy karbonowej, ponoć albo pęka albo jest ok, tak powiedzieli w firmie naprawiającej ramy z plastiku. W zeszłym sezonie ratowałem się podkładkami z taśmy czy kawałka dętki ale teraz chciałbym rozwiązać problem na dobre...

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, kozi napisał:

Udało się rozwiązać problem?

Mam identyczny problem, niestety nie mogę znaleźć nowego haka do mojego modelu, koło toczy się ładnie, zaplecione na nowo, niestety brak poprawy. Z tego co się dowiedziałem to "skrzywienie" ramy również odpada w przypadku ramy karbonowej, ponoć albo pęka albo jest ok, tak powiedzieli w firmie naprawiającej ramy z plastiku. W zeszłym sezonie ratowałem się podkładkami z taśmy czy kawałka dętki ale teraz chciałbym rozwiązać problem na dobre...

Nie rozwiązałem tego problemu definitywnie, ratowałem się wkładając kawałek metalowej blaszki pomiędzy oś piasty, tak, aby zniwelować to "wyrobienie się" haka przerzutki. Możesz spróbować wymienić piastę, albo samą ośkę, by była dłuższa i opierała się na ramie, a nie na haku. Możesz też zmienić zacisk z szybkozamykacza na jakiś lepszy, albo coś innego, jest trochę opisów jak usprawnić/ulepszyć szybkozamykacz by usztywnić mocowanie całego koła, jakiś DT Swiss czy podobne patenty.

 

Odnośnik do komentarza

Panowie, istnieje duże prawdopodobieństwo że zawsze hak będzie większy średnicą niż kołnież piasty i zawsze będzie lekki luz. Możnaby zrobić tyleję nakręcaną na gwint piasty o średnicy dokładnie wypełniajacej profil haka. Dopiero wówczas możaby wyeliminować luz. Zauważcie że wszelkie podkładki w piaście (kołnierze) posiadają nacięcia zapobiegajace obracaniu się elementu, a przy okazji również przesuwaniu. Podobnie jest z podkładkami w zaciskach szybkozamykaczy. Rozwiązaniem może być zastosowanie skuteczniejszego szybkozamykacza lub w ostateczności zastosowanie sztywnej osi z tyłu, a wiec wymiana piasty.

Wymiana haka przerzutki niewiele da,bo jego średnica najczęściej odpowiada profilowi haka w ramie. 

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Ja z kolei w swoim krossie Level b6 2017r.mialem podobny problem z ta różnicą,że całe tylne koło było przesunięte o 5mm do lewej względem osi.Nie zauważyłem tego podczas zakupu a dopiero gdzieś po tygodniu.Mimo tego ,że rower jest na gwarancji nie wiozłem go do serwisu bo sklep oddalony o 50km.a że trochę kółek się w życiu nacentrowałem to przeciągnąć rawkę na prawą stronę tam gdzie jej miejsce nie było dla mnie wielkim problemem. Nauczyło mnie to tylko że przy zakupie kiedyś tam następnego roweru trza mu zajrzeć nawet do "dupy"zanim wyjedzie się nim że sklepu.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Hej

Mam identyczny problem w moim B4 2017. Zastanawiałem się, czy może to nie sam hak przerzutki jest problemem. Bo jest on tak jakby przesunięty względem krawędzi wycięcia w ramie. Tak jakby wycięcia haka miało ok 1mm więcej niż rama.

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Maciek Zieliński

Miałem ten sam problem w Kross Hexagon 7.0, byłem z tym w dwóch serwisach, w jednym stwierdzili, że mam krzywą ramę w rowerze a w drugim, że mam jak się przekrzywi to prostować koło na szybko zamykaczu (tak co 20 km) "bo napęd ciągnie koło do siebie".

Problem wynika tak jak wspomniano powyżej z zbyt szerokich otworów na oś, u mnie jest ok 1,5mm luzu.

Rozwiązanie jest proste, trzeba zrobić dwa dystanse z blaszki (ja użyłem puszki od piwa) jeden zamontować ze strony w którą się przekrzywia koło w kierunku suportu a drugą blaszkę w odwrotnym kierunku.

U mnie działa, przetestowałem rower na trasie ponad 100 km (w tym po kocich łbach) i koło trzyma się cały czas prosto.

3.jpg 2.jpg
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...