sajekk Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 (edytowane) Witam, Jakiś czasu zauważyłem, że tylne koło krzywo leży w ramie. Przy lewej, dolnej rurze tylnego trójkąta opona jest bliżej niż po prawej stronie. Na żywo jest to widoczne od razu. Różnica w odchyle wynosi ok pół centymetra między prawą a lewą stroną. Przy górnej rurze trójka jest na środku. Zauważyłem też, że ma to związek z tym, że oś tylnego koła luźno leży w haku przerzutki. Tzn można ją delikatnie przesuwać przód-tył. Jeśli ustawi sie koło symetrycznie i zamknie sie szybkozamykacz to jest ok, ale wystarczy przejechać sie kawałek i koło traci symetrie w ramię. Naciskając na pedały działamy siłą i jak gdyby ciągniemy łańcuchem kasetę do przodu i wtedy z tej strony ośka sie przesuwa do przodu co skutkuje tym, że koło ucieka właśnie w lewą strone. Może zawile troche napisałem, ale mam nadzieję że zrozumiecie o co chodzi. Moje pytanie brzmi, co z tym zrobić? Próbowałem już odkręcać i przykręcać ponownie hak przerzutki zwracając uwagę na jegoidealne dopasowanie do rany itd. i nic. Może hak jest po prostu jakiś trefny i ma za szeroki ten uchwyt na piastę/ośkę. Edytowane 26 Września 2017 przez sajekk literówki Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Pisząc oś tylnego koła masz na myśli oś piasty, w którą wchodzi szybkozamykasz? Bo na niej opierają się haki ramy. Odnośnik do komentarza
sajekk Opublikowano 20 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Tak, chodzi o oś piasty. I ta ośka opiera sie na hakach ramy - tzn po stronie ksety oś opiera sie na haku przerzutki. I to właśnie na tym haku ma delikatne luzy i przesówa sie przód-tył pod obciażeniem. Odnośnik do komentarza
sajekk Opublikowano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Na załączonych zdjęciach widać wyraźnie luz w haku po stronie napędu. Po drugiej stronie oś siedzi idealnie. Odnośnik do komentarza
kozi Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Udało się rozwiązać problem? Mam identyczny problem, niestety nie mogę znaleźć nowego haka do mojego modelu, koło toczy się ładnie, zaplecione na nowo, niestety brak poprawy. Z tego co się dowiedziałem to "skrzywienie" ramy również odpada w przypadku ramy karbonowej, ponoć albo pęka albo jest ok, tak powiedzieli w firmie naprawiającej ramy z plastiku. W zeszłym sezonie ratowałem się podkładkami z taśmy czy kawałka dętki ale teraz chciałbym rozwiązać problem na dobre... Odnośnik do komentarza
sajekk Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 9 godzin temu, kozi napisał: Udało się rozwiązać problem? Mam identyczny problem, niestety nie mogę znaleźć nowego haka do mojego modelu, koło toczy się ładnie, zaplecione na nowo, niestety brak poprawy. Z tego co się dowiedziałem to "skrzywienie" ramy również odpada w przypadku ramy karbonowej, ponoć albo pęka albo jest ok, tak powiedzieli w firmie naprawiającej ramy z plastiku. W zeszłym sezonie ratowałem się podkładkami z taśmy czy kawałka dętki ale teraz chciałbym rozwiązać problem na dobre... Nie rozwiązałem tego problemu definitywnie, ratowałem się wkładając kawałek metalowej blaszki pomiędzy oś piasty, tak, aby zniwelować to "wyrobienie się" haka przerzutki. Możesz spróbować wymienić piastę, albo samą ośkę, by była dłuższa i opierała się na ramie, a nie na haku. Możesz też zmienić zacisk z szybkozamykacza na jakiś lepszy, albo coś innego, jest trochę opisów jak usprawnić/ulepszyć szybkozamykacz by usztywnić mocowanie całego koła, jakiś DT Swiss czy podobne patenty. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 (edytowane) Panowie, istnieje duże prawdopodobieństwo że zawsze hak będzie większy średnicą niż kołnież piasty i zawsze będzie lekki luz. Możnaby zrobić tyleję nakręcaną na gwint piasty o średnicy dokładnie wypełniajacej profil haka. Dopiero wówczas możaby wyeliminować luz. Zauważcie że wszelkie podkładki w piaście (kołnierze) posiadają nacięcia zapobiegajace obracaniu się elementu, a przy okazji również przesuwaniu. Podobnie jest z podkładkami w zaciskach szybkozamykaczy. Rozwiązaniem może być zastosowanie skuteczniejszego szybkozamykacza lub w ostateczności zastosowanie sztywnej osi z tyłu, a wiec wymiana piasty. Wymiana haka przerzutki niewiele da,bo jego średnica najczęściej odpowiada profilowi haka w ramie. Edytowane 8 Marca 2018 przez Franz Mauer Odnośnik do komentarza
Nath_147 Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Sztywna oś w ramie na szybkozamykacz?! Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 (edytowane) Jasne. Wymagana jest tylko piasta na sztywną oś i adaptery po 10 mm. Edytowane 8 Marca 2018 przez Franz Mauer Odnośnik do komentarza
gregor1-79 Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Ja z kolei w swoim krossie Level b6 2017r.mialem podobny problem z ta różnicą,że całe tylne koło było przesunięte o 5mm do lewej względem osi.Nie zauważyłem tego podczas zakupu a dopiero gdzieś po tygodniu.Mimo tego ,że rower jest na gwarancji nie wiozłem go do serwisu bo sklep oddalony o 50km.a że trochę kółek się w życiu nacentrowałem to przeciągnąć rawkę na prawą stronę tam gdzie jej miejsce nie było dla mnie wielkim problemem. Nauczyło mnie to tylko że przy zakupie kiedyś tam następnego roweru trza mu zajrzeć nawet do "dupy"zanim wyjedzie się nim że sklepu. Odnośnik do komentarza
lukasz416 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Hej Mam identyczny problem w moim B4 2017. Zastanawiałem się, czy może to nie sam hak przerzutki jest problemem. Bo jest on tak jakby przesunięty względem krawędzi wycięcia w ramie. Tak jakby wycięcia haka miało ok 1mm więcej niż rama. Odnośnik do komentarza
Igor Zajadacz Opublikowano 11 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2019 Witam mam identyczny problem w ramie dartmoor primal 2017 tyle że luz jest po obu stronach tak jakby ośka miała za małą średnice. Odnośnik do komentarza
Maciek Zieliński Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Miałem ten sam problem w Kross Hexagon 7.0, byłem z tym w dwóch serwisach, w jednym stwierdzili, że mam krzywą ramę w rowerze a w drugim, że mam jak się przekrzywi to prostować koło na szybko zamykaczu (tak co 20 km) "bo napęd ciągnie koło do siebie". Problem wynika tak jak wspomniano powyżej z zbyt szerokich otworów na oś, u mnie jest ok 1,5mm luzu. Rozwiązanie jest proste, trzeba zrobić dwa dystanse z blaszki (ja użyłem puszki od piwa) jeden zamontować ze strony w którą się przekrzywia koło w kierunku suportu a drugą blaszkę w odwrotnym kierunku. U mnie działa, przetestowałem rower na trasie ponad 100 km (w tym po kocich łbach) i koło trzyma się cały czas prosto. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się