Skocz do zawartości

Serwis amortyzatora sprężynowego


lukasz56t

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.Mam pytanie odnośnie amortyzatora sprężynowego.Czy jeżeli posmaruje golenie górne olejem to czy to poprawi jego działanie?Czy może to wywołać jakieś negatywne skutki ?

Edytowane przez Matt
Precyzyjny temat da Ci więcej odpowiedzi
Opublikowano

Doprowadzisz do tego , że cały syf będzie się do niego lepił. Jak chcesz go przesmarować musisz rozebrać, budowa tanich amorów jest prosta jak konstrukcja cepa;)

Opublikowano

Olejem nie. Do smarowania goleni amortyzatora używa się środków typu Brunox Deo. Psikasz na górne golenie uginasz parę razy a następne przecierasz szmatką lub papierowym ręcznikiem.

Zawsze też możesz pokusić się o rozebranie amortyzatora, wyjedzie, przepykanie wkładek gąbkowych lub filcowych (SR Suntour stosuje filc a RS gąbki) a nasączyć je świeżym olejem. Wkładki znajdują się tuż pod uszczelkami kurzowymi.

Opublikowano

ten brunox deo to raczej do czyszczenie goleni a nie do smarowania, niech się dostanie pod uszczelki i rozpuści resztki smaru

Opublikowano

Oczywiście że do smarowania i nie ma problemu z dostaniem się pod uszczelki. Używam od lat.

 

A coś mi przypomnialeś z tym smarem. Suntour zaleca serwis nowych amortyzatorów w celu usunięcia smaru, który jest stosowany przez nich jako środek konserwacyjny a nie smarujący. Wątpię jednak żeby Brunox sobie z nim poradził.

 

Opublikowano (edytowane)

Ja także słyszałem, że Brunox nie jest preparatem smarującym i niejeden serwisant się wypowiadał, że wypłukuje smar (działa podobnie jak WD40). Używa się w ten sposób, że zwilżasz golenie, albo przecierasz nasączoną nim szmatką i uginasz tak aby tylko minimalna ilość Brunoxa zebrała się na uszczelkach i ściągnęła cały brud.

Ja też tak smarowałem amortyzator i po rozebraniu go, gąbki były całe czarne i suche.

Jak smarować amortyzator to tylko przy serwisie kiedy jest on rozebrany na części, ewentualnie dać na uszczelki trochę oleju, którym jest zalany amortyzator, ale to już raczej mowa o powietrznym.

Edytowane przez pawel2208
Opublikowano

Brunox jest bardzo dobrym preparatem, ale tylko wtedy jeżeli wiemy do czego służy

Najważniejsze to jest to że nie służy on do smarowania goleni amortyzatora podczas serwisu, tzn przy rozbieraniu amortyzatora.

Brunox sluży jedynie do tego aby podczas codziennej pracy górne golenie jak i wewnętrzne krawędzie uszczelek kurzowych byłu zabezpieczone przed warunkami drogowymi, oraz aby było przedłużone życie amoryzatora pomiędzy czynnościami serwisowymi.

W skrócie tak: brunoźa używamy jak wracami z przejażdżki rowerowej i tyle. Oczywiście nie muszę wspominać że przed każdym takim użyciem należy wyczyścić golenie.

 

Do czynności typowo serwusowych czyli po rozebraniu używamy specjalnych olejów do amortyzatorów oraz możemy też w pewnych miejscach użyć smarów.

 

PS. Olelów do amortyzatorów polecam poszukać w sklepach motoryzacyjnych a nie rowerowych.

W sklepach motoryzacyjnych będą o wiele tańsze, a proszę pamietać że to te same oleje tylko w innych opadowaniach, wiec po co przepłacać.

  • Pomógł 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...