ghoost Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Witam, Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica między tarczami hamulcowymi Avid G2 CS, a Avid G3 CS? Fabrycznie w rowerze mam zamontowaną tarczę Avid G2 CS 180 mm z przodu, do hamulców avid elixir 1. Klocki są nowe i dotarte. Jednak siła hamowania przedniego hamulca pozostawia trochę do życzenia. Dlatego postanowiłem zmienić tarczę hamulcową. Ciężko jest dostać tarczę G2 cs nową zdemontowaną z nowego rowu, a cena sklepowa wynosi ponad 130 zł. Trochę lepiej jest z dostępnością G3 cs, jednak o tej tarczy wiem bardzo mało. Obecnie na stronie producenta nie ma o niej żadnych informacji. Stąd moje pytania: 1) czy pozostać przy tarczy g2 cs? 2) Czy warto zamienić g2 cs na g3 cs? 3) A może całkowicie zmienić tarczę na inną? Jeżeli tak, to na jaką.
Puncu Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Ja moge polecić młodszy model Avid HS1.
egzo23 Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Polecam tarcze XTWysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Franz Mauer Opublikowano 20 Września 2017 Opublikowano 20 Września 2017 Używam obu rodzajów AVID i G2 i G3. Różnica między nimi związana jest głównie z materiałem z którego są wykonane, a do tego wagą. G2 jest cieższa, ale za to sztywniejsza, natomiast G3 jest lżejsza, ale przez to bardziej elastyczna. Obie natomiast hamują bardzo podobnie i obie wykonane są w technologii ułatwiającej samoczyszczenie tj. Clean Sweep (CS). Pozostałbym przy G2,bo specjalne naginanie się do G3 nie ma większego sensu. G2 bardzo dobrze hamują .Jeśli już uprzesz się i będziesz chciał te tarcze wymienić to proponowałbym iść w kierunku tarczy pływających. Może nie są najtańsze, ale moim zdaniem skuteczniejsze. Zbudowane sa z dwóch części, w tym jednej ruchomej co pozwala na lepsze ustawianie się powierzchni ciernej miedzy klockami i w miarę równe ich ścieranie. Dnia 18.9.2017 o 10:47, ghoost napisał: Fabrycznie w rowerze mam zamontowaną tarczę Avid G2 CS 180 mm z przodu, do hamulców avid elixir 1. Klocki są nowe i dotarte. Jednak siła hamowania przedniego hamulca pozostawia trochę do życzenia. Dlatego postanowiłem zmienić tarczę hamulcową. Niestety hamulce Elixir 1 to jedna z podstawowych wersji hamulców tej marki nie można od nich wymagać cudów. Jakiego typu klocków hamulcowych używasz i jak objawia się ten brak skuteczności w hamowaniu? Pytam bo mogą być co najmniej 3 powody: 1. Brudne tarcze - wystarczy porządnie je wyczyścić odtłuszczaczem 2. Klocki hamulcowe: a) mogą być zabrudzone - więc przy okazji odtłuszczania tarcz wyjmij klocki i przetrzyj powierzchnie cierną jakimś drobnym papierem ściernym b) klocki źle ustawione i nie biorą tarczy właściwie - przy tak powycinanej tarczy jak G2 czy G3 jest to istotne,bo powierzchnia cierna tarczy nie jest tak duża, więc klocki powinny brać ja maksymalną powierzchnią c) klocki sa słabej jakości i po prostu tak mają - wtedy może lepiej wymienić klocki
ghoost Opublikowano 20 Września 2017 Autor Opublikowano 20 Września 2017 13 minut temu, Franz Mauer napisał: Jakiego typu klocków hamulcowych używasz i jak objawia się ten brak skuteczności w hamowaniu? Pytam bo mogą być co najmniej 3 powody: Klocki hamulcowe ZEIT metaliczne DK-65s. Jest to już drugi komplet, pierwszy musiałem wymienić ze względu na zalanie płynem hamulcowym (nieszczelność tłoczków w zacisku). Cytuj 1. Brudne tarcze - wystarczy porządnie je wyczyścić odtłuszczaczem Tarcze były odtłuszczane alkoholem izopropylowym. Cytuj 2. Klocki hamulcowe: a) mogą być zabrudzone - więc przy okazji odtłuszczania tarcz wyjmij klocki i przetrzyj powierzchnie cierną jakimś drobnym papierem ściernym Klocki nowe dopiero co założone. W weekend na wyjeździe po Izerach było ich docieranie. Cytuj b) klocki źle ustawione i nie biorą tarczy właściwie - przy tak powycinanej tarczy jak G2 czy G3 jest to istotne,bo powierzchnia cierna tarczy nie jest tak duża, więc klocki powinny brać ja maksymalną powierzchnią Ustawienie zacisku hamulca było ustawiane zaraz po rozsunięciu tłoczków i założeniu nowych klocków hamulcowych. Cytuj c) klocki sa słabej jakości i po prostu tak mają - wtedy może lepiej wymienić klocki Te same klocki są również z tyłu i hamują bardzo dobrze. Czy możesz podać przykład tarcz pływających? I czy nie będzie problemu przy zastosowaniu klocków metalicznych?
Franz Mauer Opublikowano 20 Września 2017 Opublikowano 20 Września 2017 Nie wiem w jaki sposób docierałeś klocki. Pamiętaj też , że klocki metaliczne dla swojej skuteczności wymagają rozgrzania. Dopiero po osiągnięciu pewnej temperatury zaczynają hamować prawidłowo. Umieszczone z tyłu zdecydowanie szybciej rozgrzewają się niż z przodu. Jeśli chodzi o tarcze pływające to fajne, niedrogie i dobre CLOUD Perform oraz będące klasą samą w sobie Hope. Różnica cenowa między tymi tarczami to ok 80 zł. Osobiście używam 180 mm na przodzie Cloud Perform i jestem mega zadowolony. Tarcze te wykorzystywane są cięższej jazdy więc w XC radzą sobie świetnie. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się