Qba Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Witam, Mam pytanie dotyczące hamulców w rowerze szosowym zaczynam dopiero uczyć się jeździć na rowerze szosowym. Jeżdżę na rowerze trek 1.2 na osprzęcie sora oprócz szczęk hamulcowych. Są to jakieś „nonemy”. Nie jestem z nich zadowolony: odgłos przy hamowaniu jest syczący: tak jakby trzeć bardzo twardym materiałem o obręcz, poza tym siła hamowania jest słaba. Niedługo chciałbym wybrać się z rowerem w góry. W trakcie wizyty w sklepie rowerowym zaproponowano mi trzy rozwiązania i prosiłbym o radę: 1. Po prostu wymiana kloców na lepsze shimanowskie ( to nie zwiększy znacznie siły hamowania) 2. Wymienić szczęki na shimano sora ( zwiększy się siła hamowania i będą lepsze klocki) 3. Wymienić szczęki na 105 (najdroższa opcja ale ma podobno znacząco zwiększyć się siła hamowania bo hamulce są inaczej zbudowane) Moje pytanie czy to prawda że dopiero 105 zwiększy siłę hamowania czy warto wydawać pieniądze, Czy wystarczy np. sora i szkoda pieniędzy dla mnie jako początkującego amatora. Wiem, Ze porównuje dwie kompletnie różne grupy (105-sora) ale nie chciałbym wydawać pieniędzy raz a potem drugi na jeszcze lepsze
mariusz m. Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Ja zmieniłem hamulce Sory na Tiagre. Jest róznica. 1
Qba Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Witaj, Dziękuję za opinię. Mam podobny pomysł. Zastanawiam się nad Tiagrą
Bizon Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Powiem tak wymieniłem jakieś nie pamiętam jakiej marki to był hamulce ,na pewno nie wysokich lotów na shimano 105 . Szczerze nie odczułem absolutnie żadnej różnicy w sile hamowanie .Nawet jak zmieniłem 105 na ultegre było dokładnie to samo. Może i był jakaś różnica ale chyba na tyle minimalne ,że dla mnie nie do wyczucia. Natomiast kosmiczną różnice odczułem i byłem mega zaskoczony nawet nie chciało mi się w to wierzyć kiedy kupiłem klocki swiss stop. Na próbę jeden komplet bo drogie. 80 zł za komplet okładzin to dużo. Wyjeżdżam i ...... o cholera rower hamuje a nie zwalnia. Byłem mega zadowolony i od razu kupiłem drugi komplet na drugie koło. I teraz już tylko ta okładziny będą kupował. Wcześniej miałem shimano,clarks ,jagwire .
Qba Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Witaj, Dziękuję za twoje cenne uwagi i doświadczenie
GBike Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 (edytowane) Dnia 9.04.2017 o 20:11, Qba napisał: Nie jestem z nich zadowolony: odgłos przy hamowaniu jest syczący: tak jakby trzeć bardzo twardym materiałem o obręcz, poza tym siła hamowania jest słaba. Niedługo chciałbym wybrać się z rowerem w góry. Myślę że wina leży po stronie temperatury która panuje na zewnątrz. W lipcu gdy zakupiłem swój nowy rower z hamulcami Tektro byłem zaskoczony ich skutecznością oczywiście na plus. W październiku wymieniłem na Tiagrę-4700 i stwierdziłem że dopiero teraz mam hamulce o skuteczności godnej miana żylety. Gdy temperatura spadła poniżej 7 celcjuszy skuteczność hamowania spadła. Jeśli mogę ci coś doradzić to zastanów się czy masz zamiar zmieniać grupę osprzętu i kup sobie hamulce takiej grupy jaką masz zamiar mieć docelowo. Wymiana samych hamulców może zbyt wiele nie zmienić ponieważ stosunek uciągu linki w klamkomanetce jest ściśle powiązany z długością ramion hamulca. Edytowane 17 Kwietnia 2017 przez GBike 1
Qba Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Witaj, Dziękuję za cenne uwagi. Wymieniłem szczęki na tiagrę. Różnica jest znacząco wyczuwalna. Dzięki za podpowiedź w sprawie zmiany całego osprzętu. będę celował w nową tiagrę ale to wszystko w swoim czasie
kielbtomcl7 Opublikowano 1 Maja 2017 Opublikowano 1 Maja 2017 Ja mam w chwili obecnej hamulce 105 5800 z fabrycznymi klockami, wczesniej mialem tiagra 4700 a jeszcze wczesniej shiimano br 561. Z mojego doswiadczenia sila hamowania 105 jest znacznie lepsza niz tiagry oraz br 561. Przypuszczam natomiast ze duze naczenie maja tutaj bloki halulcowe i opcja tiagry z blokami 105/ultegra czy jakimis innymi blokami o dobrej jakosci bylaby dobrym rozwiazaniem rowniez. Same szczeki tiagry 4700 moim zdaniem dzialaja super oraz wyglad maja tez niczego sobie. Musze jednak wspomniec o takim malym drobiazgu z 105 5800. Szczeki dzialaja ladnie tylko kiedy sa czyste, jesli beda zablocone to ta roleczka w srodku nie chodzi za ladnie...z czym nie ma problemu w tiagra 4700. 1
egzo23 Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Mam tiagre 4700. Heble są mocne, nie brakuje im siły hamowamia ( na kołach fulcrum racing 5 lg). Mogę szczerze polecić Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Janao Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Temat stary ale dołożę swoje 3grosze dla potomnych Tak jak koekga wyżej napisał ja bezpośrednio porównywałem tiagry do 105 i nie odczułem żadnej różnicy, a i też konstrukcjs jezt praktycznie taka sama. (Jedynie waga kuchenna pokazuje troche inne wartości;) ) klocki odgrywają zasadniczą rolę i nikt nie kupuje mega drogich klocków do mega tanich zacisków, dlatego panuje powszechna opinie, że dany hamulec hamuje fatalnie, a droższy, z wyższej grupy lepiej. Chciałbym zobaczyć porównanie na YT jak 2ludzi o tej samej wadze zjezdza z wielkiej góry, jeden z hamulcami ultegry, a jeden z marketówkami i obaj mają takie same klocki hamulcowe ; )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się