marco752 Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 Witam . Rower na ramie Dartmoor Primal 27,5 wersja na oś 9mm . Rower jest efektem totalnej przebudowy , nie do końca zamierzonej , miała być wymieniona tylko rama ale koła 26 cali są za małe co skutkowało permanentnym haczeniem o wszystko co wystawało troszkę bardziej z ziemi , no i poszły koła a co za tym idzie amortyzator a cała reszta poszła z rozpędu . No i wyszło coś takiego : Rama Dartmoor 27,5 bez plusa czyli oś 9mm , rozmiar L . Napęd - 2x10 : korba - SLX 677 - 24/38 , przerzutka SLX 677 , suport Accent bbex pro , łańcuch konnex gold , kaseta SunRace 11/42 , przerzutka tył XT rd-m8000 sgs . Hamulce- SLX 7000 , metaliczne , radiatory . Tarcze XT 160 i 180mm . Koła 27,5 Mach1 Karma , piasty Deore 9 i 15mm. opony szwalbe Hans Dampf 2,35 . Amortyzator - SR Suntour Auron TA-RC2 120-160 mm. Kokpit - stery ACCENT , mostek Dartmoor trail 50mm. , kierownica Dartmoor tornado 750mm , gripy Dartmoor roots , klamki i manetki SLS 7000 na ispec II , no i dzwonek Knog oi . Siodło i sztyca - Selle royal , da bomb torpedoes Całość waży 14 kg . Kilka słów o napędzie - zależało mi na korbie 24/38 i kasecie 11/42 bo chciałem napęd w miarę uniwersalny i funkcjonalny , takie zestawienie spowodowało że musiałem użyć przerzutki 11 rzędowej XT 8000 SGS . Pojemność tego napędu to 45 i żadna przerzutka 10 rzędowa czy to SLX czy Deore tego nie obsłuży bo mają za małą pojemność , po prostu nowe korby mają inne stopniowanie . Zresztą zrobiłem eksperyment i kupiłem wózek SG , założyłem i lipa , z jednej strony wózek jest napięty prawie na maksa , a z drugiej łańcuch jest luźny i kółko wózka o niego ociera . Podsumowując XT w tym układzie działa wyśmienicie . Całość uzupełniają anodowane na czerwono i złoto części od A2Z , KCNC , FORCE i ACCENT . Na końcu wkleję link do filmiku na YuTube - Pozdrawiam wszystkich SZajBajków i Daniela "Niech noga będzie z tobą " .
SI2WY Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Fajny sprzecior a dlaczego nie 2x11?
marco752 Opublikowano 12 Września 2017 Autor Opublikowano 12 Września 2017 Przeszedłem z 3x9 gdzie korba miała 22/34/44 a kaseta 12/36 , obecny układ 24/38 i 11/42 jest dla mnie optymalny , zyskałem dodatkowy bieg na naprawdę strome podjazdy ( mieszkam w Bielsku- Białej zaraz niedaleko Enduro Trails ) i nie straciłem za bardzo na płaskim . Stopniowanie kasety jest OK . A kultura pracy całego napędu bardzo dobra . Ogólnie jestem zadowolony .
marekctr Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Rower dobrze ogarnięty. Ps. Zazdroszczę dzwonka
marco752 Opublikowano 21 Września 2017 Autor Opublikowano 21 Września 2017 Dzięki . A dzwonek rzeczywiście spoko tylko ta cena może zniechęcić . TO tylko kwestia czasu jak pokażą się chińskie podróbki .
Nurek_ Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 To jest Knog Oi? Jak się sprawuje, nie dzwoni na wertepach? Podróbki już są: http://allegro.pl/6-kol-dzwonek-rowerowy-nowej-generacji-2017-nowosc-i6874821013.html
marco752 Opublikowano 22 Września 2017 Autor Opublikowano 22 Września 2017 Tak to jest knog oi. Nie dzwoni sam nawet w terenie. Jak widać u mnie jest dość blisko aluminiowego pierścienia gripu i czasami się o niego otrze co powoduje taki bardzo delikatny rezonans . Ten model to mała wersja 22mm bodajrze , są większe z adapterami ale ten leży idealnie.
KANDySowany Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Pogratulować sprzętaRower fajnie zmodzony. Widać, że kierowca wiedział jaki efekt chce uzyskać.
marco752 Opublikowano 22 Września 2017 Autor Opublikowano 22 Września 2017 Tak jak napisałem w opisie miało być inaczej a wyszło inaczej ale nie żałuje , masz rację , każdy kolejny zakup był przemyślany tak żeby było dobrze i jednocześnie nie rujnowało kieszeni i tak na przykład bardziej podobała mi się korba SLX 7000 ale ta i nie tylko ta korba ma obecnie inne stopniowanie np.24/34 co trochę mi nie odpowiadało . Ogólnie jest OK , rower jest dość uniwersalny , podjazdy , zjazdy , teren , dojazdówki , krótsze i dłuższe trasy . Dodam tylko że rama jest przeznaczona do trailu i lekkiego enduro , taka jest przynajmniej klasyfikacja producenta .
SI2WY Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Fajnie Primal wyglada w czarnym, ja sie wahalem he. Z tym miejscem na opone z tylu lipa mega jak sie chce jezdzic na szerszym kapciu bo jak sie obklei wszystko blotem to przyciera
marco752 Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Opublikowano 23 Listopada 2017 No trochę lipka , w sumie rama sprzedawana jako uniwersalna do koła 26 ( co się za bardzo nie sprawdza ) i koła 27,5 . Troszkę popracowałem pilnikiem i teraz prześwit jest w miarę akceptowalny . To jest rama trailowa i do lekkiego enduro a więc pakowanie do niej obręczy 33,5 mm przeznaczonej do cięższych zastosowań to trochę taka fanaberia ale co tam . Bardziej bym się obawiał takiego prześwitu z przodu ( opona - booster ) bo w razie rozwalenia obręczy można polecieć na twarz , a z tyłem można się ratować .
SI2WY Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 Troche miejsca zrobiles . Wyglada lepiej. Mnie wkurza tylko jak sie wszystko blotem zaklei. Tez chyba przeliftuje miejsce na opone chocoaz jak zajezdze mniniona wpadnie ikon albo ardent race. Fajnie te piasty wygladaja , tez sie nad nimi zastanawialem. Dokladnie 26 to pomylka
marco752 Opublikowano 25 Listopada 2017 Autor Opublikowano 25 Listopada 2017 (edytowane) Jak włożysz nowe opony to będziesz widział co i jak i czy operacja będzie konieczna , wcześniej rozważałem jeszcze bardziej radykalne rozwiązanie , wyciąć ten pałąk przy oponie i cofnąć o ten krótki element łączący go z drugim pałąkiem , ale to już robota dla fachowca z odpowiednim sprzętem . Na razie nie ruszam tego , wydaje się być OK . Te Maxisy to 2.20 czy 2.35 ? , moje pierwsze opony w primalu to były Shwalbe rapid rob 2.25 i obręcze mach 1 karma 26.6 mm . zewnętrznie i wtedy miejsca było całkiem sporo ( przed rzeźbieniem ) . Edytowane 25 Listopada 2017 przez marco752 uzupełnienie .
SI2WY Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 Ja po zmianie opon pewnie juz nie bede rzezbil. Teraz Miniona Ss mam 2.3 z tylu
marco752 Opublikowano 25 Listopada 2017 Autor Opublikowano 25 Listopada 2017 Ten minion ss wydaje się być troszkę niższy na środku od hans dampfa , przynajmniej według zdjęcia , też myślę że z ikonem czy ardentem powinno być OK .
SI2WY Opublikowano 26 Listopada 2017 Opublikowano 26 Listopada 2017 Jest zdecydowanie nizszy na srodku, on ma tylko klocki boczne duze. Hans dapf solidniejsza opona. No jakbys cofnal te zeberka miejsca duzo wiecej by bylo ale ryzykowna operacja bo dobrych spawaczy aluminium jak na lekarstwo.
SI2WY Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Jak sie maszyna, jak w ogole auron wybiera drobne nierownosci?
marco752 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2018 Troszkę z opóźnieniem ale odpisuje - To jest w sumie mój pierwszy amortyzator powietrzny , wcześniej miałem RockShox Tora 302 , Uturn na sprężynie . Co do pracy tego amora to jestem zadowolony ,ma regulację tłumienia wejścia wolną i szybką oraz tłumienia powrotu , można go całkiem fajnie ustawić , ale istotna jest waga rowerzysty i w związku z tym ustawienie Sagu , a co za tym idzie ciśnienie w komorze , Ja ważę 95 kilo + jakiś ekwipunek i wychodzi ponad 100 kg . i żeby uzyskać prawidłowy SAG muszę mieć bardziej nabity amor , a bardziej nabity = twardszy , a twardszy amor = mniej czuły na drobnych nierównościach . Jak mu upuszczę powietrza żeby był miększy i bardziej czuły to znowu jest za miękko , SAG się zmienia i łatwiej go dobić . Także u mnie musi to być jakiś kompromis , ale u lżejszego rowerzysty myślę że będzie tylko lepiej . Szukając amortyzatora akurat dla mnie też była istotna płynna regulacja skoku , w Auronie jest coś takiego 120- 160 mm , bardzo przydatny patent przy stromych podjazdach .
SI2WY Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Ja w Epiconie podobny problem z Sagiem mialem przy 80kg wagi. Wymienilem olej w tlumiku na 5W i jest lepiej. Do tego cisn w przednim kole 2.5Bar w bezdetce i jest dobrze. A Aurona tez trzeba rozbierac do zmiany skoku?
marco752 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2018 (edytowane) Nie , nie trzeba rozbierać , po lewej stronie na górze jest taki duży kapsel z napisem" Push " wystarczy go docisnąć i jednocześnie docisnąć przód do dołu , zakres regulacji jest płynny i wynosi do 4 cm. W drugą stronę - wciskam kapsel i unoszę przednie koło i skok się zwiększa . Coś takiego miałem właśnie w rockshox tora - tam system nazywał się U-turn i polegał na tym że część sprężyny była tak ukształtowana że zachowywała się jak gwint którym można było regulować skok w zakresie 80-130 mm. Takie coś mi pasowało i Auron coś takiego ma . Ten Auron nie ma blokady , takiej obsługiwanej z manetki na kierownicy czy innego "wihajstra" na prawej stronie goleni . Są dwa pokrętła do regulacji szybkiej i wolnej kompresji , kręcąc tymi pokrętłami można go odpowiednio" utwardzić " żeby nie bujał ale wymaga to zatrzymania się , regulacji . Edytowane 6 Stycznia 2018 przez marco752
SI2WY Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opublikowano 6 Stycznia 2018 3 godziny temu, marco752 napisał: Nie , nie trzeba rozbierać , po lewej stronie na górze jest taki duży kapsel z napisem" Push " wystarczy go docisnąć i jednocześnie docisnąć przód do dołu , zakres regulacji jest płynny i wynosi do 4 cm. W drugą stronę - wciskam kapsel i unoszę przednie koło i skok się zwiększa . Coś takiego miałem właśnie w rockshox tora - tam system nazywał się U-turn i polegał na tym że część sprężyny była tak ukształtowana że zachowywała się jak gwint którym można było regulować skok w zakresie 80-130 mm. Takie coś mi pasowało i Auron coś takiego ma . Ten Auron nie ma blokady , takiej obsługiwanej z manetki na kierownicy czy innego "wihajstra" na prawej stronie goleni . Są dwa pokrętła do regulacji szybkiej i wolnej kompresji , kręcąc tymi pokrętłami można go odpowiednio" utwardzić " żeby nie bujał ale wymaga to zatrzymania się , regulacji . Swietna sprawa, przydalby sie taki przycisk, nawet bardzo. Chyba trzeba pomyslec o zmianie amora z tak zabawka. A ta regulacja szybkiej i wolnej kompresji daje jakas roznice realna w pracy. Bo w Epixonie musze go rozbierac i mam tylko regulacje odbicia. Blokady prawie nie uzywam
marco752 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2018 Tak ten przycisk push to dobry patent , a regulacja szybkiej i wolnej kompresji , no cóż , ma dawać jeszcze większą możliwość dopasowania pracy amora do upodobań rowerzysty a przede wszystkim do stylu jazdy i terenu w jakim się poruszamy - tyle ogółów . Czy to działa ? , tak działa, każda regulacja powoduje odczuwalny efekt , a jak z trwałością takiego rozwiązania to się okaże z czasem . Dla mnie priorytetem była ta regulacja wysokości i cena ( 1350 zeta .) , to jest wersja z lagami w kolorze takim powiedzmy złotawym , nowsze wersje mają lagi czarne i są droższe . Dartmoor montował te amory w swoich Full-ah i są one wypożyczane na górze Żar , tam te rowery są mocno eksploatowane - warto zajrzeć na kanał " Dirt it more" i podpytać Janka Kilińskiego który tam dowodzi ( wypożyczalnia i kanał ) .
SI2WY Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Dirt it more znam. No u siebie tez mam w Epixonie ciemno złotą anode. Ogolnie mi się bardziej podoba niż czarne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się