Krzych S. Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 Cześć W najbliższym czasie zamierzam kupić rower typu gravel a konkretnie chodzi mi o rower Specialized Diverge z roku 2018. Mam jednak dylemat, który model kupić: Diverge E5 Sport czy Diverge E5 Comp. W grę wchodzi jeszcze środkowy model – E5 Elite, ale co ciekawe, nie ma go na rynku w uk (gdzie mieszkam), więc na chwilę obecną pozostaje opcja zakupu w Polsce + wysyłka. E5 sport (1000 funtów) https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/road/mensdivergee5sport/133799 e5 comp (1500 funtów) https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/road/mensdivergecompe5/128909 e5 elite (około 1250 funtów) https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/road/mensdivergee5elite/129178 Rower ma służyć do totalnie amatorskiej jazdy po nawierzchni żwir, droga utwardzona/asfalt - stosunek 3:2. Średnio jeżdżę w tygodniu 2 dni po 60km oraz 2-3 razy w miesiącu całodniowe wycieczki. W sezonie letnim/wiosennym również wypady kilkudniowe. Tak więc mam pytanie dotyczące powyższych modeli. Czy jest sens inwestować w lepszy sprzęt skoro jestem amatorem nie biorącym udziału w wyścigach? Wiadomo, jeśli mam środki to czemu nie kupić lepszego modelu, ale skoro rower ma służyć do jazdy rekreacyjnej, to czy aby na pewno jest to mi potrzebne? Owszem, mogę znaleźć rowery na podobnym osprzęcie, dużo tańsze, ale Diverge 2018, nie będę ukrywał, podobają mi się zdecydowanie najbardziej, za co jestem gotowy zapłacić więcej. Z góry dziękuję za pomoc.
Puncu Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 Rózią się napędem i hamulcami. Sora 2x9, Tektro Mira Tiagra 2x10, Tektro Mira 105 2x11, Tektro Spyre W wersji Elite w dużej mierze dopłacasz za amortyzowany mostek.
Krzych S. Opublikowano 10 Września 2017 Autor Opublikowano 10 Września 2017 Ogólną różnicę między tymi rowerami zauważam, ale bardziej chodzi mi o to, czy do jazdy rekreacyjnej gdzie np. waga i precyzyjność przerzutek nie jest tak bardzo istotna, osprzęt 105 jest mi potrzebny? Czy jako amator Sora będzie wystarczająca i czy jest sens inwestowania w lepszy sprzęt?
Andrzej Sawicki Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 Wersja Comp jest wyższa nie tylko pod względem napędu. Dodają amortyzowany mostek, lżejsze koła, silniejsze hamulce itd. Poza ramą to jest odpowiednik kilka razy droższego modelu carbonowego. Niestety kosztuje, bo to rower innej klasy.
Krzych S. Opublikowano 15 Września 2017 Autor Opublikowano 15 Września 2017 Jest tutaj może ktoś, kto posiada albo miał okazję przejechać się rowerem z systemem Future Shock i mógłby zdać relację jak to się sprawuje?
Tomasz dr Opublikowano 7 Listopada 2017 Opublikowano 7 Listopada 2017 Witaj jestem posiadaczem Roubaix 2017 Najpierw jeździłem nim w ramach testów, kiedy moja maszyna stała w naprawie i już zostałem z nim na dobre i złe Wybrany z dwóch względów : Po pierwsze tarcze hamulcowe Po drugie future shock Pokonuje nim różnorodną trasę kostka brukowa, podjazdem ścieżkami szutrowymi i krawężnikami w mieście. Na początku myślałem : „ A po co to ? Będzie wymagalo napraw... „ Myślałem, ze jest to bajer bez sensu, aż dostałem swój poprzedni rower ... Okazało się, ze brakuje tej sprężynki i tarczówek. Zacząłem odruchowo wciskać hamulec na zakrętach tam, gdzie ich nie używałem na Roubaix Komfort nie jest kosztem przyczepności. Nie zwalniam, wręcz przyspieszam w zakręcie. Rama to świetna konstrukcja, a future shock to bajer, który po prostu chce mieć. Nie gubię już plomb.
Csaga Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam, Właśnie a propos wagi aluminiaka, znalazł ktoś może gdzieś w specyfikacjach wagę całego roweru albo framesetu? Edit. znalazłem, jak by ktoś szukał to podrzucam link: https://www.cyclingabout.com/2018-specialized-diverge-light-touring-bikes/ Edytowane 7 Kwietnia 2018 przez Csaga
GrochowaMTB Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Jeśli większość tras to żwirówki to ja nie wiem czy to aby na pewno taki dobry wybór. Jeździłeś w ogóle na tym rowerze? bo Diverge to niby gravel, ale tak naprawdę to bardziej szosówka z możliwością zjechania tu i tam. Moim zdaniem jeśli trasy są głównie żwirowe to super wygodnie nie będzie. Oczywiście gdybym go kupił to od razu włożył bym nieco większe opony. Byłem kiedyś na testach Speca i porównywałem obok siebie Diverga i Sequoię na słabej jakości asfaltach i szutrach i na tym drugim rowerze komfort był 100 razy większy. Oczywiście musi się to odbyć kosztem nieco mniejszej prędkości bo seqoia to rower cięższy, bardziej trurystyczny z nieco za ciężkimi kołami (które zresztą właśnie wymieniam). Wersja Elite jest na 105 i genialnych hamulcach hydraulicznych. Diablo mocne. Polecam pojeździć na rowerze zanim się go kupi. Przed kupnem swojego objeździłem ich kilka i bardzo się cieszę bo mógł bym podjąć niezbyt trafną decyzję.
gawron Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy do wersji e5 comp wejdą opony 700x42mm?
gianfranco Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 W dniu 10.09.2017 o 21:32, Krzych S. napisał: Ogólną różnicę między tymi rowerami zauważam, ale bardziej chodzi mi o to, czy do jazdy rekreacyjnej gdzie np. waga i precyzyjność przerzutek nie jest tak bardzo istotna, osprzęt 105 jest mi potrzebny? Czy jako amator Sora będzie wystarczająca i czy jest sens inwestowania w lepszy sprzęt? Witam. Tez zastanawiam się nad kupnem któregoś z tych modeli. Czy zdecydował się Pan na któryś? Jeśli tak to jak wrażenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się