Skocz do zawartości

Ile zębów w najmniejszej koronce do jazdy na szosie? (korba compact)

Bezmajtek

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę od kilku tygodni na szosie od gianta z korbą compact i kasetą 9 rzędów 11-32. Po jej zużyciu będę chciał zmienić ją na coś zupełnie innego - zastanawiałem się nad czymś z mniejszym rozrzutem - sramowska kaseta, którą mam obecnie ma koronki stopniowane po dwa zeby, oprócz dwóch największych. Prawdopodobnie będę chciał kupić kasetę shimano sora, ale nie jestem pewien czy warto inwestować w taką, która ma 11 albo 12 zębów w najmniejszej koronce - jeżdżę już od trzech lat i nigdy z takowej nie korzystałem - ani w rowerze crossowym ani w nowo-zakupionej kolarce. Lubię po prostu trzymać względnie wysoką kadencję, a stromych zjazdów u mnie praktycznie nie ma. Nie zamierzam się ścigać na szosie w przyszłości, a nawet jeśli mi się kiedyś zmieni, to zmienię rower na zupełnie inny :)

Wklepałem do kalkulatora przełożeń moją obecną kombinację, i kombinację którą zamierzam założyć w przyszłości i jestem ciekaw czy to że przełożenia są "bliżej siebie" na wykresie w przypadku kasety 11-32 to lepiej niż w przypadku 13-25?

asd01.jpg

asd02.jpg

Nie patrze na obrazki bo to czarna magia dla mnie. Ale coś Ci powiem.Mam 10 rzędową kasetę (11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 23, 25) I kurde nie ma nic piękniejszego jak różnica jednego ząbka pomiędzy zębatkami. Gdy czujesz ,że kadencja za wysoka to pyk ząbek  niżej  i znowu płynność w pedałowaniu. Kiedy różnica jest większa zrzucamy niżej i niestety nie ma lekko ,pedałowanie nie idzie tak jakbyśmy chcieli. Co do samej zębatki 11 użyłem ją kilka razy i dla mnie to jest powód żeby ja mieć tyle że ja mam 10 rzędową.  Kaseta 11-25  (11-12-13-15-17-19-21-23-25 ) kaseta 12-25 (12-13-14-15-17-19-21-23-25) .Gdybym miał 9 rzędową kasetę   to biorę 12-25  - ja dla mnie zdecydowanie lepsze układ zębatek. Od 12-15 różnica jednego zęba dla mnie rewela :)

• Pomógł 1
Dnia 12.04.2017 o 16:18, Bizon napisał: