Skocz do zawartości

Giant Defy 2 Disc 2016.. i co dalej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema wszystkim ;)
Postanowiłem "pochwalić" się moim rowerem, tym wymarzonym, upragnionym lecz.. chyba mnie ograniczającym. Rower został zakupiony w świetnej cenie około 3000zł w tamtym roku bodaj w listopadzie. Byłem zachwycony, jeździłem go oglądać chyba z 3 tygodnie i obiecałem sobie, ze zakupię. Mam 176cm wzrostu, rama to M/L. Teoretycznie niestety jestem na granicy M oraz M/L. Jeździłem na M/Lce znajomego i było świetnie więc takową zakupiłem.

Minął rok, zdążyłem mieć kolizję [nie z mojej winy ofc, pzu spisało się znakomicie - pozdrawiam] oraz przejechać 1600km - do dziś. Uzbierałem także pewną sumkę pieniędzy. Starczyłoby na fajne koła od daveo, nowe tarcze avida oraz zmianę grupy..
W przyszłym roku planuje parę zmian w życiu więc będzie więcej wycieczek, bedę celował w te 3-4tysiące kilometrów. Tu zaczyna sie pojawiać pytanie czy nie czas zmienić rower? Czy opłaca się inwestować w tę ramę Gianta? Jak myślicie? To Aluxx SL więc bez szału. Nie mam pojęcia ile rower może ważyć, ile może ważyć takowa rama, ale zakładam, ze jakieś 1500 gram. Na stronie rowerowawaga było podane 9500gram. Zmieniłem opony wraz z dętkami, zmieniłem siodełko. Myślę, że teraz bez koszyczka na bidon waży 9200.
Gdybym miał zmieniać rower to na co? Chodzi mi po głowie Canyon Endurance CF 7.0 oraz Cannondale Caad12 105. Z jednej strony karbon a z drugiej doskonale, legendarne aluminium.
Miał ktoś do czynienia z ramami Gianta? Może jakaś podpowiedź?

Poniżej daję parę fotek - kazda w innym kolorze.. jak tak sobie siedze po powrocie do domu to dłubie.
Zdjęcia są raczej chronologicznie, pokazują wrecz kosmetyczne zmiany.

3mqsal.jpg
1l5s43.jpg
44qsj8.jpg
2wys71.jpg
5u0smg.jpg


Opisując ostatnie foto - opony GP4000S2 w rozmiarze 25mm, pompuję max 6bar. Zalezy gdzie jadę, w okolicach Częstochowy są przeróżne asfalty.
Pedały SPD-SL R550.. normalne chyba. To moje pierwsze spdy więc nie porównam z żadnymi.
Siodełko Gianta które było szeroką kanapą zastąpiło Selle Italia C2 Gel Flow. Bardzo wygodne. Pewnie zauważycie, ze jest lekko nachylone do przodu. Jarzemka są w poziomie, siodełko z natury opada, lecz nie zawyżam bo lubię się położyć na kierownicy. Czemu nie mam lemondki - nie wiem. :D
Mostek poleciał parę podkładek w dół. Męczyła mnie ta zbyt wyprostowana pozycja na łapach - wiem, geometria Endurance, ale bez przesady.
Jako czerwone światło służy mi Mactronic Red Line - masakrator. Wiecznie włączony na pozycji najbardziej oszczędnej bo bije po oczach.
Licznik to Sigma 16.16 STS która spisuje sie dobrze - licznik jak licznik, tyle, ze bezprzewodowy.
Zapomniałbym pochwalić cięzką, ale super spisującą sie sztycę D-Fuse, nie dość, ze karbon to jeszcze w kształcie D. Naprawdę tyłek ma komfortowo.
I to tyle.

Fotek tak naprawdę mam mnóstwo, jeśli będzie odzew dorzucę coś więcej.
Pozdrawiam Was wszystkich i liczę na parę opinii. :P

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Giant to bardo wysokiej jakości alu ramy. Chcesz coś zmienić? Zmieniaj. Tylko ja nie widzę potrzeby.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Super rowerek. Ramy Gianta to klasa sama w sobie. Sam nabyłem w kwietniu '17 w promocyjnej cenie (3,6k) Gianta Defy 1 Disc 2016. W sumie to samo, tylko inne malowanie (błękit + białe siodło i owijka) i grupa 105. To moja pierwsza szosa, dlatego chciałem coś wygodnego. Do tego Defy bardzo mi się podobają wizualnie, poza tym nawet przy cenach katalogowych oferują bardzo dużo w dobrych pieniądzach. Napiszę Ci co zmodyfikowałem od tego czasu, może podsunie Ci to jakiś pomysł:

- pedały Shimano PD-A600 - lekkie, szosowe pedały pod bloki SPD, dzięki nim mogę i na moim MTB i szosie jeździć w jednych butach,

- seryjne siodło faktycznie jest fatalne, zamienione na leciutkie (175g) i wygodne Selle Italia SLR X-Cross Flow S2, trafiłem fajną promocję na którejś z niemieckich stron (ok. 340zł),

- seryjne koła fajnie wyglądają i są pancerne ale strasznie ciężkie, grubo ponad 2 kilo. Zostały zamienione na zestaw od Daveo: obręcze DT460 Disc, piasty Novatec, szprychy Pillar. Super sztywne, pancerne i lekkie (1550g) koła za mniej niż tysiąc zł. Dodatkowo udało mi się seryjne koła sprzedać razem z oponami w bardzo dobrej cenie (chyba przez ich wygląd :P),

- do nowych kół nowe kapcie - oczywiście Conti GP4000 SII, chciałem jak największego komfortu, dlatego długo szperałem po internetach i sprawdzałem czy wejdą mi 28mm, bo jak wiadomo te Continentale realnie na obręczy są sporo większe. Weszły, mają 30,3mm, pompuję je na 6 barów i jest super. Ten rozmiar to już raczej górna granica i myślę, że jakby ktoś chciał ładować do tego widelca 32mm to mógłļy mieć problem,

- znalazłem na Chain Reaction Cycles super promocję (ok. 1200zł na 400zł) na karbonową kierownicę Easton EC90, więc wymieniłem kierę, do tego nowa, gruba owijka od Fizika. Na nowej, karbonowej kierze, nowej, grubej owijce i nowych, szerszych oponach na niższym ciśnieniu jest teraz megawygodnie.

Więcej modyfikacji nie planuję, bo nie widzę w nich sensu. Grupa 105 działa super, myślę, że niższe szosowe grupy od Shimano działają również bez zarzutu.

Rower aktualnie, na surowo waży 8,6kg (rozmiar L). Z pedałami, koszykami na bidon i mocowaniem licznika 9kg. Jeździ się bardzo wygodnie, nawet na bardzo gównianych nawierzchniach, których w Polsce nie brakuje. Jedyne co mnie póki co mnie nie przekonuje to te mechaniczne tarczówki od TRP. Wszyscy się nimi zachwycają, a mi one jakoś słąbo hamują. Co prawda jestem ciężki (100kg) i mam porównanie z moimi SLX-ami M675 z metaliczymi klockami i tarczami XT w drugim rowerze, więc może nie jestem obiektywny, ale chyba wolałbym hydraulikę. No ale to nie w rowerze na tym pułapie cenowym, a zmiana hebli i klamkomanetek kosztowałaby pół ceny całego roweru, więc odpada. Póki co, właśnie zmieniłem fabryczne klocki na półmetaliki od Jagwire, zobaczymy czy to coś da.

Na Twoim miejscu zmieniłbym tylko koła na jakieś lekkie i mocne składaki, polecam te moje: https://daveo.pl/kola_novatec_d41xdt_r460discpillar-1335i. Ruszanie reszty, jakieś wymiany grupy na wyższą nie mają chyba za bardzo sensu. Można tylko kilka gramów urwać za grube pieniądze. Kupuj koła i śmigaj :).

P.S. Mam też ten sam licznik Sigmy, świetne jest w nim, że można go używac w 2 rowerach. Musiałem tylko dokupić dodatkową podstawkę, czujnik i magnes.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...