Skocz do zawartości

Ustawienie tarczy hamulcowych względem klocków


górnik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z ustawieniem tarczy hamulcowych względem klocków. Mam hamulce hydrauliczne marki shimano model 486 mocowanych po przez adapter do ramy i widelca ze względu na mocowanie hamulca w systemie IS. Dodam, że popuszczenie zacisku hamulcowego i naciśnięcie klamki hamulca nic nie daje. tarcze nadal ocierają.

Opublikowano

Sprawdzałeś czy tarcza ma bicie?

Czy przykręcałeś ją z równą siła?

 

Czy przetarłeś tłoczki,bo może są zabrudzone i nierówno pracują?

Czy dobrze wsadziłeś sprężynkę (blaszkę) rozchylającą między klocki?

Czy klocki bez problemu przesuwają się na śrubie bądź zawleczce blikującej?

 

Czy w adapterze masz zastosowane podkładki poziomujące? (jedna jest wypukła, a druga wklęsła i znajdują się pod każdą śrubą mocującą do adaptera)

P.S. jeśli tarcza jest prosta i wszystkie powyżesze uwagi też są spełnione

możesz spróbować tak:

1. poluzuj zacisk hamulcana adapterze

2. wsadź z obu stron między tarcze a klocki jakiś niewielki dystans np.karte, praow jazdy, dowód osobisty (byle nie przesadzić z grubością)

3. Naciśnij parę razy klamkę hamulca i za ostatnim razem przytrzymując wciśniętą klamkę przykręć zacisk na sztywno, z tym że rób to naprzemiennie tj. raz jedną śrubę raz drugą.

4. Po zakręceniu wyciągnij dystanse i sprawdź czy nadal ocier

Ja do ustawiania klockóœ jako dystanse wykorzystuję taki sprytny przyrządzik: http://www.rowerowyraj.com.pl/SUPER-B-KLUCZ-ROWEROWY-DO-REGULACJI-KLOCKOW-HAMULCA-TARCZOWEGO,p,985

Opublikowano

Raczej nie jest to wina tarczy ponieważ tarcze i klocki są nowe. Tłoczki są czyste i odsunięte na wyjście pozycję

Opublikowano

To część tematu załatwiona. Sprawdzaj resztę. 

Opublikowano

Spróbuj lekko zakręcić kołem i zacisnąć klamke stopniowo. Jak koło stanie, to zacisnąć mocno i dokręcać nw zmianę. U mnie działa.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ocieranie uniemożliwia jeżdżenie? Koło blokuje się na hamulcach czy tylko delikatnie słychać ocieranie? Nowe hamulce czy nawet po zamontowaniu koła na szybko-zamykacz mają tendencje do ocierania przez pierwsze 10-20 albo i więcej kilometrów. Dopiero jak je dotrzesz a hałas nie minie to będzie można się tym martwić.

Opublikowano

To i tak pewnie nic nie da.

Przerabiałem to z moim cannonem, wydawało mi się że to sobie tak tylko ociera, nie dało się nic wyregulować w żaden sposób, rama to Jekyll 2001 z IS z przodu i z tyłu, adaptery miałem jakieś stare na PM pod hamulce SLX 665 - czyli tak jak w tym przypadku z mocowaniem PM, kupiłem nowe adaptery shimano i dupa, to samo dokładnie co ze starymi (hamule wymyte, odpowietrzone, nowe klocki, tarcze proste, na 2 kompletach sprawdzałem... zresztą nie wiem jak by trzeba było być zdolnym żeby skrzywić tarczę tak żeby tarła równomiernie przez cały obrót koła).

JAk zwykle popytałem w zaprzyjaźnionym serwisie, finalnie poradzili mi dać podkładki między mocowanie IS w ramie a adapter, twierdzili ze nie mają aż tak cienkich do regulacji tego i dali mi jakieś standardowe, po zamontowaniu okazało się że nawet te podkładki to za mało i dociskając na maksa przy dokręcaniu zacisk w stronę gdzie tarł ciągle to samo, dałem najgrubsze podkładki jakie miałem i dopiero po dokręceniu adaptera do uchwytu IS w widelcu znajdował się on w takiej pozycji że była w ogóle możliwa regulacja pozycji zacisku względem tarczy.

Z tylnym dokładnie taka sama sytuacja...

Opublikowano

W moim rowerze  tarcze od nowości  były krzywe...:S

Opublikowano

Zdarza się :)

Wczoraj wstawiałem świerzo przeserwisowanego Marcoka do starej Kony, tam z przodu i z tyłu mam IS, zaciski są PM, adaptery dałem te co były wcześniej, śroby podobnie, zauważyłem że niestety stare śruby które były mocno dokręcane też potrafią się wygiąć, podczas dokręcania adapter latał trochę góra dół, podobnie przy dokręcaniu zacisku do ataptera już pod PM, nie dało się dobrze ustawić pozycji zacisku względem tarczy tylko przez naciskanie klamki i dokręcanie, trzeba było po woli ręcznie poprawiać pozycję zacisku i trzymając stopniowo dokręcać raz jedną raz drugą śrubę, lekko skrzywiona śruba powodowała mimo wszystko przesuwanie zacisku... Finalnie wymieniłem jeszcze śruby.

Proponuję szybki test, poluzuj śruby przy zacisku, dopchnij ręcznie maksymalnie zacisk w stronę tarczy, następnie maksymalnie w przeciwną stronę o obserwuj pozycję klocków względem tarczy, jeżeli w tym zakresie nie ma możliwości wogóle znalezienia takiej pozycji zacisku żeby nie tarło, będziesz musiał pokombinować z podkładkami, ja między mocowanie IS w ramie i widelcu a adapter wstawiłem finalnie podkładki ok 2-2,5mm żeby wogóle dało się cokolwiek ustawić.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Skorzystam i napiszę tutaj. Mam nowy rower z hamulcami tarczowymi sram level. Prubowalem wyregulowac je ale caly czas jak patrze na klocki to widze ze nie sa ustawione rownolegle do tarczy. 

Opublikowano

Ogladalem przedni hamulec wyregulowalem, z tylu tarcza wygla da na prosta ale patrzac na zacisk hamulcowy wyglada hak by trzeba bylo jego kąt zmienic by przechylic go bardziej w strone kola i wtedy byloby wszystko rownolegle.. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...