Skocz do zawartości

Stukanie w tylnym kole raz na obrót..szprycha?


hslover

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jakiś czas temu szalałem po lasach i po dość intensywnej jeździe wracając do domu zacząłem rejestrować ciche stuki co obrót tylnego koła, po czasie odgadnąłem również że ma to związek z tym jak rozkładam ciężar. Jeżeli jestem całkowicie oparty na siodełku tym samym przenosząc ciężar na tył stukanie jest głośniejsze, a jeżeli stanę na pedałach znika całkowicie, po precyzyjniejszych oględzinach nie zauważyłem żadnych uszkodzeń a teraz jak wyjeżdżam w jakąś trasę niekoniecznie MTB stukanie właściwie się nie pojawia, według mnie brzmi to jak szprycha ale nie znam się na tyle żeby stwierdzić, jest to dla mnie nowość.  podaję również link do mojego roweru, może pomoże. Z góry dziękuję za pomoc.

https://www.decathlon.pl/rafal-700-275-id_8338359.html

 

Edytowane przez hslover
Odnośnik do komentarza

Szprychy mogą tak hałasować, gdy jeździsz po nierównościach. Podczas jazdy koło pracuje na szprychach. Sprawdź główki szprych przy kołnierzu piasty oraz przy wejściu szprych w nypel oraz sam nypel, czy czasem nie jest jakoś ukręcony. Chwyć za skrzyżowane szprychy i pościskaj z wyczuciem. Moze hałas się znowu odezwie...

Odnośnik do komentarza

miałem ostatnio takie dzwonienie na szprycach, po katowaniu roweru w terenie po paru tyś km, jak wyjechałem na asfalt i chciałem podciągnąć temp na stojąco kołysząc rowerem prawo lewo, szprychy grały. Szprychy były mocno naciągnięte więc ich dociąganie nie miało sensy. Przesmarowałem lekko miejsce zachodzenia dwóch szprych na siebie i granie ustało.

Od taki banał

Odnośnik do komentarza

Ja miałem podobny problem, dziwne stuki, przy obciążeniu większe, sprawdziłem każdy element, mostek, sztyca, itp zostały wyczyszczone i zamontowane od nowa, nawet piastę rozebrałem i przeserwisowałem. Stukało tylne koło.

W serwisie sprawdzenie naciągu szprych i podociąganie to koszt koło 20 zł, polecam raz na sezon, w tym momencie w rowerze sam serwisuję sobie wszystkie inne elementy, ale jakoś do dociągania szprych i centrowania nie mam za bardzo ochoty nawet siadać.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy to to, ale u mnie też było słychać stukanie dokładnie w obręczy, i okazało się, że miałem kawałki luźnego aluminium pozostałego prawdopodobnie po szlifowaniu lub cięcia koła. Koło nowe. Więc wyciągnąłem je z tych dziur które tam były pęsetą(obręcz trzykomorowa).

Odnośnik do komentarza

Mi na szosie coś stukało pod obciążeniem po najechaniu na dziurę. Myślałem że szprychy, ale okazało się, że koło się przestawiło w hakach, szybkozamykacz był za mało dokręcony (dobrze że koła nie zgubiłem....)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...