Skocz do zawartości

Stukanie w tylnym kole raz na obrót..szprycha?

hslover

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jakiś czas temu szalałem po lasach i po dość intensywnej jeździe wracając do domu zacząłem rejestrować ciche stuki co obrót tylnego koła, po czasie odgadnąłem również że ma to związek z tym jak rozkładam ciężar. Jeżeli jestem całkowicie oparty na siodełku tym samym przenosząc ciężar na tył stukanie jest głośniejsze, a jeżeli stanę na pedałach znika całkowicie, po precyzyjniejszych oględzinach nie zauważyłem żadnych uszkodzeń a teraz jak wyjeżdżam w jakąś trasę niekoniecznie MTB stukanie właściwie się nie pojawia, według mnie brzmi to jak szprycha ale nie znam się na tyle żeby stwierdzić, jest to dla mnie nowość.  podaję również link do mojego roweru, może pomoże. Z góry dziękuję za pomoc.

https://www.decathlon.pl/rafal-700-275-id_8338359.html

Edytowane przez hslover

Szprychy mogą tak hałasować, gdy jeździsz po nierównościach. Podczas jazdy koło pracuje na szprychach. Sprawdź główki szprych przy kołnierzu piasty oraz przy wejściu szprych w nypel oraz sam nypel, czy czasem nie jest jakoś ukręcony. Chwyć za skrzyżowane szprychy i pościskaj z wyczuciem. Moze hałas się znowu odezwie...

miałem ostatnio takie dzwonienie na szprycach, po katowaniu roweru w terenie po paru tyś km, jak wyjechałem na asfalt i chciałem podciągnąć temp na stojąco kołysząc rowerem prawo lewo, szprychy grały. Szprychy były mocno naciągnięte więc ich dociąganie nie miało sensy. Przesmarowałem lekko miejsce zachodzenia dwóch szprych na siebie i granie ustało.

Od taki banał

Ja miałem podobny problem, dziwne stuki, przy obciążeniu większe, sprawdziłem każdy element, mostek, sztyca, itp zostały wyczyszczone i zamontowane od nowa, nawet piastę rozebrałem i przeserwisowałem. Stukało tylne koło.