Administrator SzajBajk Opublikowano 1 Września 2017 Administrator Opublikowano 1 Września 2017 Specialized Allez to zaawansowany, aluminiowy rower szosowy w dwóch odmianach. Czy warto kupić szosówkę na ramie aluminiowej, skoro większość Twoich kumpli i kumpelek śmiga na maszynach karbonowych? Oczywiście, że warto! Jak się przekonasz, te rowery wyścigowe są przeznaczone nie tylko dla początkujących kolarzy i mogę bez wstydu konkurować z drogimi rowerami wykonanymi z włókna węglowego, o czym napiszę więcej w kolejnych artykułach. Linia rowerów szosowych Specialized Allez 2017. W modelach Allez'a połapiesz się w kilka minut. Ubolewam jednak nad faktem, że na polskiej stronie Specialized prezentuje jedynie połowę rowerów, dlatego pokażę Tobie pełną ofertę, wraz z odnośnikiem do sklepu, w którym znajdziesz te rowery w dobrych cenach. Mamy zatem sześć podstawowych modeli plus jeden, dedykowany młodszym kolarzom (Allez Jr. - model dla juniorów). Podstawowe modele są oparte na dwóch zestawach rama - widelec (tzw. frameset): rama Specialized E5 Premium Aluminum + widelec FACT carbon Allez E5 – napęd Shimano Claris / Sunrace 8 speed (2800 zł) Allez E5 Sport – napęd Shimano Sora / Sunrace 9 speed (3850 zł) Allez E5 Comp – napęd Shimano Tiagra 10 speed (4500 zł) Specialized Allez E5 z napędem Shimano Claris 8s Specialized Allez E5 Sport z napędem Shimano Sora 9s Specialized Allez E5 Elite z napędem Shimano Tiagra 10s rama Specialized E5 Premium Aluminum w/D’Aluisio Smartweld Sprint Technology + widelec S-Works FACT full carbon Allez DSW SL Sprint Elite – napęd Shimano Tiagra 10 speed (5700 zł) Allez DSW SL Sprint Comp – napęd Shimano 105 11 speed (6700 zł) Allez DSW SL Sprint Expert – napęd Shimano 105 / Ultegra 11 speed (7900 zł) Rower szosowy Allez DSW SL Sprint Comp, Shimano Tiagra Rower szosowy Allez DSW SL Sprint Elite, Shimano 105 Rower szosowy Allez DSW SL Sprint Expert, Shimano 105 / Ultegra Główne różnice pomiędzy wersjami Specialized Allez E5 oraz Allez DSW SL Sprint: Allez DSW SL Sprint posiada technologię D’Aluisio Smartweld, w której zastosowano większe, hydroformowane elementy główki ramy i mufy suportu, przez co spawy zostały przesunięte dalej od miejsc przenoszących duże naprężenia, Allez DSW SL Sprint posiada lżejszy widelec, w którym zarówno ramiona, jak i rurę sterową wykonano z karbonu, Allez DSW SL Sprint otrzymał aerodynamiczne kształty, które mogą zaoszczędzić trochę czasu przy dużych prędkościach, ale sprawiają, że rower odczuwalnie słabiej pochłania drgania (dot. zwłaszcza sztycy), Allez E5 posiada bardziej komfortową geometrię (rama krótsza oraz wyższa), Allez E5 ma linki poprowadzone na zewnątrz, co zauważy oko skrajnych estetów, ale i sprawi, że wymiana linek oraz pancerzy będzie dziecinnie prosta (film na ten temat TUTAJ), Allez E5 posiada kształty ramy i sztycy lepiej pochłaniające drgania. Allez E5 - linki poprowadzone na zewnątrz oraz rura górna i dolna spawane bezpośrednio do główki ramy. Allez DSW SL Sprint - wewnętrzne linki i hydroformowany element "zastępujący" główkę ramy. E5 - mufa suportowa z klasycznymi spawami. Allez DSW SL Sprint - duży element mufy ze spawami oddalonymi od "strefy naprężeń". E5 - klasyczne rurki i dobre pochłanianie drgań. Allez DSW SL Sprint - spłaszczona rura podsiodłowa oraz sztyca - lepsza aerodynamika, znacznie gorszy komfort na nierównościach. Który model Specialized Allez wybrać? Specialized Allez DSW SL Sprint jest zdecydowanie bardziej zaawansowanym rowerem szosowym, jest droższy i ma bardziej agresywną geometrię. Dlatego będzie dobrym wyborem dla kolarzy nastawionych na współzawodnictwo. Należy jednak pamiętać o obniżonym komforcie jazdy ze względu na aerodynamiczne kształty. Jeżeli nie chcesz rezygnować z najnowszego, 11-rzędowego napędu, model Allez DSW SL Sprint Comp może być idealny. Specialized Allez E5 to wciąż świetna konstrukcja, oparta na aluminiowej ramie. W tym przypadku model Allez E5 Sport z napędem 9-rzędowym Shimano Sora to niezła oferta. Wprawdzie nie widzę w tym modelu ulepszeń wartych aż 1000 zł, w porównaniu do podstawowego Allez E5, ale pewnie nie będzie Ci się chciało samemu wymieniać napędu z ośmiorzędowego na bardziej zaawansowany. Aluminium żyje i ma się dobrze. Teraz możesz się o tym przekonać sam...
Gość Opublikowano 5 Września 2017 Opublikowano 5 Września 2017 (edytowane) Dnia 1.09.2017 o 15:16, SzajBajk napisał: pokażę Tobie pełną ofertę, wraz z odnośnikiem do sklepu, w którym znajdziesz te rowery w dobrych cenach. Przepraszam, ale nie mogę doszukać się owego odnośnika, albo coś po prostu ze starości przegapiłem. EDIT: Dobra, dobra. Już znalazłem. Edytowane 5 Września 2017 przez Gość
Rychu001 Opublikowano 23 Października 2017 Opublikowano 23 Października 2017 Witam, Czy ktoś z aktywnych ma może allez z 2017 tego na sora i ma jakieś opinie ?
Adamek Opublikowano 14 Stycznia 2018 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Hej , mam Alleza na 105 ale z 2016. Jak Cię coś intersuje to pytaj ☺
Jerry_74 Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) Wiem, że odgrzewam kartofla ale ... mam nadzieję, że za 2 góra 3 tygodnie przyjedzie do mnie Allez Elite model 2018 na Shimano 105 5800. Czemu odgrzewam kartofla? Bo w polskim internecie jest baardzo mało (a wręcz w ogóle) materiałów o tej szosie. Jak ktoś chce to mogę się podzielić wrażeniami ale dodam, że wrażenia będą od kompletnego ogóra - bo to będzie moja pierwsza szosa w ogóle. Od razu uprzedzę ewentualne pytanie - pierwsza szosa i od razu Sh105?! czemu, nie za mocno?! Tak wiem ale mogłem kupić i kupiłem mala aktualizacja - jest pierwsza szosa mega ciasna, mega lekka i w ogóle inna miał być 2018 na 5800 a okazał się 2019 na R7000. Pierwze km za mną, pierwsza owijka na barana też Edytowane 28 Marca 2019 przez Jerry_74
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się