Administrator SzajBajk Opublikowano 1 Września 2017 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 Lepsza aerodynamika, czy niższa masa roweru szosowego? Co wybrać dla siebie? W sieci krążą pytania typu: Merida Reacto vs Scultura, Felt AR vs FR, Specialized Venge vs Tarmac. Co ciekawe, pytania te zadają nie tylko początkujący kolarze. Zawodnicy mają podobne dylematy. Poniżej podaję więc Wam podsumowanie cech obu rodzajów szosówek, a na końcu 5 pytań, które należy sobie zadać PRZED zakupem... Felt AR3 - około 14.000 zł, waga 8,15 kg Felt FR3 - około 12.000 zł, waga 7,65 kg Spójrz na dwa powyższe rowery wyścigowe...Oba są niesamowite, ale i różnica pomiędzy nimi jest spora. Felt AR3 kosztuje 2000 zł więcej, niż Felt FR3 i jest cięższy o 450 gramów. Jeśli by wydać owa 2000 zł na podrasowanie AR3, rower ten stałby się jeszcze lżejszy! Możesz jednak zdecydować się na założenie do Felta FR3 kół z wyższym stożkiem i stanie się on znacznie bardziej aerodynamiczny. Wiem, nie ułatwiam sprawy, ale czytaj dalej Kup lekki rower szosowy, jeśli: lubisz wspinaczkę na rowerze i / lub mieszkasz w górzystym terenie, komfort roweru jest dla Ciebie ważny i często jeździsz po słabszej jakości asfalcie (rowery aerodynamiczne mają "twardszą" ramę, a przede wszystkim sztycę, która nie ugina się zbytnio na nierównościach; pozycja na rowerach aero jest najczęściej bardziej pochylona), często jeździsz w grupie, gdzie aerodynamika nie odgrywa tak dużego znaczenia, często zmagasz się z wiatrem bocznym, podczas którego rowery nie - aero są stabilniejsze, masz ograniczony budżet (zwróć uwagę na porównanie cen rowerów na zdjęciach w tym artykule). Merida Scultura 500 aluminiowa - 8,56 kg na Shimano Ultegra. Merida Scultura 500 aluminiowa - 9,23 kg na Shimano Ultegra i obręczach 35 mm. Merida Scultura 6000 karbonowa - 7,89 kg na Shimano Ultegra. Merida Reacto 6000 karbonowa - 8,12 kg na Shimano Ultegra i obręczach 35 mm. Kup rower szosowy typu aero, jeśli: często osiągasz ŚREDNIE prędkości 35 km/h i więcej (im wyższa prędkość, tym większe korzyści z takiej maszyny), często jeździsz samotnie, a na wyścigach atakujesz solo , masz dobrą ruchomość i elastyczność (na rowerze aero będzie bardziej pochylony), nie wspinasz się często na długich podjazdach, nie jeździsz często po drogach i słabszej nawierzchni, masz sporo odłożonych pieniędzy (rowery aero są droższe i zazwyczaj trzeba jeszcze do nich dokupić koła stożkowe). Specialized Venge ViAS Expert Disc Ultegra - około 18.000 zł. Specialized Tarmac Expert Disc - około 15.600 zł. 5 pytań do zadania sobie przed zakupem szosówki: Czy najważniejsze są dla mnie osiągnięcia na moim rowerze? Czy mój styl jazdy rzeczywiście pozwoli wykorzystać zalety rowery aerodynamicznego? Jak ważny jest dla mnie komfort na rowerze (pozycja + pochłanianie drgań)? Czy mam ograniczony budżet? Jaki rower naprawdę "mnie kręci"? Teraz wiesz już wszystko! Rozumiesz, że można wydać 16.000 zł na rower aero, lub tę samą kwotę nawet za aluminiowy, lżejszy rower z bardzo aerodynamicznymi kołami. Jeżeli jednak masz parę w nogach i kasę na koncie, dlaczego by nie zbudować ścigacza aero, jakiego świat nie widział! I pamiętaj - WYGLĄD roweru ma ogromne znaczenie. Jak jeżdżę na moim rowerze codziennie, bo go kocham i wiem, że z Tobą będzie tak samo Dobry wybór rowerów szosowych tutaj. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się