Skocz do zawartości

Koła Mavic - jakość wykonania

Avalanche

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Szajbajków.

Ostatnio na przejażdżkach z kolegami poruszyliśmy temat kół rowerowych. Na warsztat wzięliśmy głównie koła firmy Mavic. Ja jestem laikiem w kwestiach technicznych i w moich rowerach nie mam kół Mavica, ale moi znajomi prowadzili ożywioną dyskusję na temat plusów i minusów kół tej firmy. Jeden z nich nie był zadowolony tych kół i argumentował to problemami z jakością wykonania piast, powodowanymi według niego źle pojętymi oszczędnościami. Poniżej załączam kilka filmików, które od niego dostałem, żeby pokazać o co dokładnie mi chodzi:

https://www.youtube.com/watch?v=DmgLe1vcq5I
https://www.youtube.com/watch?v=YaJQp7IZypU
https://www.youtube.com/watch?v=lVNeT9xvGL0 

Temat interesuje mnie również ze względu na to, że w bliżej nie określonej przyszłości będę chciał kupić nowy rower górski. Bardzo podobają mi się rowery marki Canyon (np. https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-6-9.html ), w których zastosowane są właśnie koła Mavic model Crossride FTS-X. 

Jeśli na forum znajdzie się jakiś mechanik, czy inny specjalista od spraw technicznych, to byłbym bardzo wdzięczny za szczegółowe opisanie przyczyn problemu, który został pokazany na załączonych filmikach. Jak zbudowane są te koła? Jakie materiały/rozwiązania /technologi użyto? W jaki sposób można to naprawić? I najważniejsza kwestia: Czy biorąc pod uwagę przytoczony problem, koła te warte są swojej ceny?

Ponadto chciałbym poznać opinie użytkowników rowerów Canyon z kołami Mavic Crossride FTS-X. Czy opisany problem występuje w waszych rowerach?

Pozdrawiam serdecznie i liczę na ożywioną dyskusję :)