bartoszek2001m Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Witam posiadam rower firmy delta niestety nie znam dokładnego modelu, ma on stalową ramę, w następnym roku planuje wymienić: kierownice, opony, widelec. Mam zamiar również wyruszyć na jakieś szybsze wycieczki po lasach na Około mojego miasta i tu rodzi się moje pytanie, czy rama stalowa nie będzie zła? Nie zamierzam jakoś specjalnie szaleć.
Gość Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 @bartoszek2001m Stalowa nie znaczy gorsza. Wrzuć fotke tej ramy.
bartoszek2001m Opublikowano 1 Września 2017 Autor Opublikowano 1 Września 2017 @PrzeLuka https://zapodaj.net/6e82f67d532d0.jpg.html Tak to wygląda tak jak napisałem będę zmieniał widelec, kierownice, hamulce, opony i możliwe, że siodełko w tym roku wymieniłem wszystko co związane z napędem.
Gość Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 (edytowane) Stery klasyczne skręcane? Ładny rower zadbany. Edytowane 1 Września 2017 przez Gość
bartoszek2001m Opublikowano 1 Września 2017 Autor Opublikowano 1 Września 2017 Tak, czy myślisz, że nie będzie aż taki zły na przejażdżki po lesie???
Gość Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 (edytowane) Jasne, że się nada. Nie na takim sprzęcie się po lasach jeździło Będzie dobry tylko z amorem możesz mieć problem, bo skręcane stery w standardzie 1" są i tu dużego pola manewru nie będziesz miał. Ogółem rower prezentuje się nieźle Zerknij: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/xcm/26-cali_amortyzator-suntour-xcm-26-piwoty-1-cal-gwint-czarny-polysk-2017/1485 Koło 26"? Jaka średnica sztycy? Edytowane 1 Września 2017 przez Gość
bartoszek2001m Opublikowano 1 Września 2017 Autor Opublikowano 1 Września 2017 Ok dzięki jak coś to z pytaniami mogę do Ciebie pisać???
Gość Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 (edytowane) Nie ma problemu. Od tego jest to forum Wiesz zasada jest jedna. Nie idź w nowsze technologie jeśli nie oczekujesz od roweru zbyt wiele. Jeśli ma służyć jedynie do turystyki to nie musi być jakiś "pro". Edytowane 1 Września 2017 przez Gość
Fenthin Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 Na Twoim miejscu odpuściłbym sobie amortyzator. Główka na 1" i geometria pewnie pod jakieś 60mm skoku. Zamiast wydawać 200zł na lichego XCM poszukaj stalowego widelca, najlepiej cro-mo, nawet używanego. Można to wyrwać nawet za 50zł i masz spokój plus trochę wagi w dół.
bartoszek2001m Opublikowano 1 Września 2017 Autor Opublikowano 1 Września 2017 ale jednak to sztywny widelec nie będzie mi tłumił dobrze
Fenthin Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 Nie będzie gorzej niż z tym, co masz aktualnie.
Multi Robol Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 @bartoszek2001m to nie materiał z jakiego wykonana jest rama, a Twoje nastawienie zadecyduje czy dasz radę. To nie jest sport dla "miękkich ludzi: i nikt tu nie obiecuje, że będzie łatwo. Puki kręcą się koła w rowerze, baw się dobrze. 9 godzin temu, PrzeLuka napisał: Stalowa nie znaczy gorsza Nie mogę z tym się zgodzić. Stal jest sprężysta, aluminium sztywne. Stal ma tendencje do przyjmowania energii odkształcając się i oddawania jej wracając do pierwotnego kształtu. Aluminium w zdecydowanie mniejszym stopniu przyjmuje energię. Większość niej przekazuje dalej.
Gość Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 (edytowane) 14 godzin temu, Multi Robol napisał: Nie mogę z tym się zgodzić. Stal jest sprężysta, aluminium sztywne. Stal ma tendencje do przyjmowania energii odkształcając się i oddawania jej wracając do pierwotnego kształtu. Aluminium w zdecydowanie mniejszym stopniu przyjmuje energię. Większość niej przekazuje dalej. Stal stali nie równa. Jak napisał @bartoszek2001m ma to być rower do turystyki, wiec po co pchać się w niepotrzebne wydatki? Chłopak chce po prostu pojeździć a nie startować w zawodach. Jak ma już jakiś rower to niech go zaadaptuje do własnych potrzeb. Nabierze doświadczenia wówczas można pomyśleć nad czymś lepszym. Jasne możemy mu zaproponować lepszy rower, nawet używany na aluminiowej ramie ale po co? Edytowane 2 Września 2017 przez Gość
Multi Robol Opublikowano 5 Września 2017 Opublikowano 5 Września 2017 Dnia 2.09.2017 o 07:52, PrzeLuka napisał: Stal stali nie równa. Jak napisał @bartoszek2001m ma to być rower do turystyki, wiec po co pchać się w niepotrzebne wydatki? Chłopak chce po prostu pojeździć a nie startować w zawodach. Jak ma już jakiś rower to niech go zaadaptuje do własnych potrzeb. Nabierze doświadczenia wówczas można pomyśleć nad czymś lepszym. Jasne możemy mu zaproponować lepszy rower, nawet używany na aluminiowej ramie ale po co? Oczywiście, w 100% się z Tobą zgadzam. Lecz uważam że stal jako materiał na ramę jaki by to stop stali nie był jest gorsza od aluminium.. Z prostej przyczyny, mniejszej sztywności na której tak bardzo nam zależy. Co do przeznaczenia roweru, jak napisałem. Dobre nastawienie i oby koła się kręciły. Ps: Najgorsze co można zrobić to wydać więcej pieniędzy na rower niż nas na to stać. Cackać się z niemal każdą nierównością bo coś (koło) za X złotych się wykrzywi.To jeździec ma ograniczać, nie sprzęt. Po to trenujemy by te ograniczenia przesuwać coraz dalej, a sprzęt dobieramy do potrzeb i zasobności portfela.
Puncu Opublikowano 5 Września 2017 Opublikowano 5 Września 2017 Jakby w każdym aspekcie rowerowym sztywność była lepsza to wszyscy byśmy jeździli na aluminiowych widelcach i sztycach. A jednak alternatywą do widelców z włókna jest stal, a nie aluminium. 1
Multi Robol Opublikowano 5 Września 2017 Opublikowano 5 Września 2017 Po raz kolejny przyznam Ci rację. Nie brałem tego aspektu pod uwagę. Jeśli nie zależy nam na sztywności a na jej przeciwieństwie- zdolności do pochłaniania energii, stal jest nieporównywalnie lepsza.
Gość Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 jeśli masz zamiar doinwestować ten rower, zmień zapięcie bo go możesz stracić.
LukasFR22 Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Ja bym sobie jednak darował inwestować w taki rower jeżeli wszystko działa to najlepiej pozostać na tym co jest. Ponieważ dokupisz części a tutaj żeby zamontować amortyzator trzeba wymienić stery na 1 cal a-head. i tak jak pisałeś reszta części aż w końcu pare stówek wskoczy. Najlepiej kupić lżejszą i lepszą ramę i po prostu dokupić widelec i przerzucić resztę części i w czasie je wymieniać na lepsze.
Pietern Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Fajny rowerek, dałbym mu gustowny stalowy widelec, zamiast tego szmelcu co tam jest i jeździł. Stery klasyczne, jeżeli zadbane, wcale nie są złe, kierownice też masz ładną, ale poszukałbym jakiejś oldskulowej, żeby pasowało.
jedras Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 Wymień tylko opony i nic więcej. Nie znajdziesz fajnego amora na klasyczne stery 1 cal, nawet jeżeli kupisz coś takiego na ahead (ostatnio na allegro była Judy za około 160pln z rurą 1 cal) - tyle że trzeba będzie znowu szukać sterów, a to już nie taka prosta sprawa, potem będziesz miał kłopot ze znalezieniem fajnego mostka z mocowaniem 1 cal, a do momentu znalezienia mostka nie kupował bym innej kierownicy, raczej nie będziesz miał wyboru i będziesz musiał kupić kierownicę pod średnicę montażową w mostku jaki uda się znaleźć. Finalnie dojdize do sytuacji że taka inwestycja znacznie przewyższy wartość roweru, a do tego wcale jej nie podniesie, no i sam efekt będzie taki sobie, chociaż musze przyznać że kultura pracy starej sprężynowej Judy bije na głowę stuntory i zoomy, przerabiałem to w starym góralu dziewczyny, no ale 1 1/8 cala ahead było na starcie, więc prosta sprawa. Zainwestuj w przyzwoite opony z większym balonem które nie wymagają dużego ciśnienia i to w zupełności do lasu wystarczy.
Fenthin Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 (edytowane) Stery 1" są do dostania od ręki, mostek można założyć na redukcji, ale największym problemem w tym rowerze jest to, by nie popsuć geometrii wysokim widelcem. I nie wpakować się w zajeżdżonego trupa. Edytowane 7 Września 2017 przez Fenthin
Nurek_ Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 Dnia 5.09.2017 o 21:37, Multi Robol napisał: Oczywiście, w 100% się z Tobą zgadzam. Lecz uważam że stal jako materiał na ramę jaki by to stop stali nie był jest gorsza od aluminium.. Z prostej przyczyny, mniejszej sztywności na której tak bardzo nam zależy. Ramy stalowe nie muszą być mniej sztywne od aluminiowych, bo sztywność ramy znacznie bardziej zależy od jej konstrukcji, niż od materiału. Stali przestano używać do wyrobu ram z prostego względu: aluminium jest o polowe mniej wytrzymałe od stali, ale jednocześnie czterokrotnie lżejsze. Czyli z aluminium można zbudować taką samą wytrzymałą ramę jak ze stali, ale o połowę lżejszą. Dlatego też stalowe rowery mają smukłe ramy z cienkich rurek, a rowery aluminiowe mają rury "napompowane" - bo aluminium musi być dwa razy więcej niż stali. Aluminium ma jednak inna wadę: doskonale przenosi wibracje. Stal wibracje tłumi, a jeszcze lepiej robi to karbon. Jak będziecie mieli okazję, zróbcie taki eksperyment: dotknijcie czegoś wibrującego (pracujący silnik, sprężarka itp) widelcem z aluminium a potem z karbonu. Idealnie wtedy czuć, jak aluminium przenosi wibracje, a karbon je wytłumia.
Multi Robol Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 Dnia 7.09.2017 o 12:10, Nurek_ napisał: Ramy stalowe nie muszą być mniej sztywne od aluminiowych, bo sztywność ramy znacznie bardziej zależy od jej konstrukcji, niż od materiału. Stali przestano używać do wyrobu ram z prostego względu: aluminium jest o polowe mniej wytrzymałe od stali, ale jednocześnie czterokrotnie lżejsze. Czyli z aluminium można zbudować taką samą wytrzymałą ramę jak ze stali, ale o połowę lżejszą. Dlatego też stalowe rowery mają smukłe ramy z cienkich rurek, a rowery aluminiowe mają rury "napompowane" - bo aluminium musi być dwa razy więcej niż stali. Aluminium ma jednak inna wadę: doskonale przenosi wibracje. Stal wibracje tłumi, a jeszcze lepiej robi to karbon. Jak będziecie mieli okazję, zróbcie taki eksperyment: dotknijcie czegoś wibrującego (pracujący silnik, sprężarka itp) widelcem z aluminium a potem z karbonu. Idealnie wtedy czuć, jak aluminium przenosi wibracje, a karbon je wytłumia. Sam sobie zaprzeczyłeś. To doskonałe przenoszenie wibracji, a raczej energii. to właśnie sztywność materiału. Dokładnie to samo dzieje się gdy naciskamy na ramiona korby. W przypadku stali rama delikatnie się odkształci pochłaniając część wygenerowanej przez nas energii. Aluminium przeniesie tą energię bezpośrednio dalej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się