Skocz do zawartości

Tani full - ROCKRIDER 520 S B'TWIN. Czy to ma sens?


Dayan

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Dayan napisał:

FR6 FR10 Tylko używki? Nie widze na stronce nigdzie do kupienia

Nie ma ich już dawno, FR6 o mało co nie kupiłem 4 lata temu :P

Już miałem zamówiony, ale zona mi wybiła z głowy... ;(

Odnośnik do komentarza

soryy trochę off topic ale jednak duże sieci sprzedażowe jak decatlon czy macro czy cokolwiek innego są mistrzami w reklamowaniu nawet "byle czego" same opisy co ten sprzęt może i cały jego osprzęt jakie możliwości to naprawdę..... wiem że tak się sprzedaje i wiem że niestety wiele osób się łapie na takie ładne opisy reklamowe....niestety:(
w miarę fajnego fulla raczej nie kupimy poniżej 4 tys, full jest do mocniejszej jazdy więc moim zdaniem sprzęt acera i nne komponenty no name nie pociągą za długo niestety i pojawią się koszty a to przerzutka a to kaseta a to łańcuch też a to suport się wyrobił i trzeba inwestować za tym idzie korba i już mamy dodatkowego tysiaczka lekka ręką. Widelec fajnie że działa w dzisiejszych czasach jednak dominują te które sobie nadmuchamy jak chcemy co daje możliwość personalizacji. Już nie wspomne o jakości... Zdecydowanie w budżecie ok 2 tyś jakaś fajna sztywna używka, da więcej fajady niż markeciaki a niestety słyszałem wiele złego na decatlonowa firmę :(

Odnośnik do komentarza

Wszystko fajnie, ale jak rama pęknie to pozostanie płacz. Zalecam lekturę instrukcji obsługi tego wyrobu roweropodobnego. D wycofał w tym tygodniu 4 modele mtb z powodu pękających ram..

Fantazyjność ram D wynika z użycia złej jakości materiałów. Według mnie produkty tej marki służą jedynie do lekkiej rekreacyjnej jazdy po mieście.

W serwisie nie widziałem gorszej dużej marki rowerów. 

Odnośnik do komentarza

Po pierwsze, nie 4 modele, lecz 2 i to tylko w dwóch rozmiarach.
Po drugie, nie wycofał, lecz przeprowadził akcję wymiany potencjalnie wadliwych egzemplarzy.
Po trzecie, takie akcje są organizowane przez każdą większą i porządną markę. 
Po czwarte, polityka serwisowa Decathlonu jest akurat bardzo przyjemna i raczej łatwiej od nich dostać nową ramę niż od wielu szanowanych producentów.

Nie ma to jak dorabiać do rzeczywistości teorii pasujących do własnych opinii.

 

 

Edytowane przez Fenthin
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Fenthin napisał:

Po pierwsze, nie 4 modele, lecz 2 i to tylko w dwóch rozmiarach.
Po drugie, nie wycofał, lecz przeprowadził akcję wymiany potencjalnie wadliwych egzemplarzy.
Po trzecie, takie akcje są organizowane przez każdą większą i porządną markę. 
Po czwarte, polityka serwisowa Decathlonu jest akurat bardzo przyjemna i raczej łatwiej od nich dostać nową ramę niż od wielu szanowanych producentów.

Nie ma to jak dorabiać do rzeczywistości teorii pasujących do własnych opinii.

 

 

Moja opinia opiera się na kilkuletniej pracy w serwisie rowerowym. Ostatnim zdaniem trafnie oddałeś swoją krótkowzroczność.

Odnośnik do komentarza

To że w Decathlonowskich rowerach trafiły się felerne egzemplarze to pół biedy na pierwszą myśl od razu narzuca mi się myśl że w Krossie także były takie sytuacje i to nie mało. Wielki plus że sami o tym poinformowali i nie robią problemów przy wymianie. Jak już wcześniej wspomniał Fenthin inne znane marki już nie tak ochoczo się do takich rzeczy przyznają . 

Odnośnik do komentarza

Witam. 

Jeżeli mowa o rowerach B'TWIN ROCKRIDER, to pozwolę sobie przełączyć się do tematu. 

Zastanawiałem się nad tą marką i jedyne, co jestem w stanie ocenić fachowo, to czy podoba mi się wizualnie, czy nie. Natomiast cała reszta, głównie osprzęt, jaki jest stosowany, leżą poza moim możliwościami. Moja wiedza w tych kwestiach jest mizerna. Czy Waszym zdaniem, warto brać ten rowery poważnie pod uwagę? Jazda po mieście, czyli asfalt, jakiś chodnik, trochę lasu, jakieś pola, piasek, nierówności, woda, czasami i może trafi się błoto. Żadne cuda, żadne skakanie, nie licząc z krawężnika, czy przejazd przez korzeń drzewa, itp. Akrobacje również nie wchodzą w grę.  A więc krótko, rower, który nie rozpadnie się po czymś takim, a jego sprzęt będzie na akceptowalnym poziomie. żeby nie trzeszczał, nie piszczał podczas jazdy, bo tego nie zniosę tylko dobrze jeździł i dawał przyjemność z jazdy.

I tu uściślę pytanie. Jakiś konkretny, czy też wszystkie?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B'TWIN ROCKRIDER 560, 27.5" 

TECHNICAL INFORMATION

FRAME Rockrider CGF Pro (Comfort Geometry Frame) 6061 aluminium frame for 27.5" wheels.
"Double butted" front triangle that makes the frame 300 g lighter than the frame of the CGF Evo.
Comfortable seating position thanks to raised steering.
Thin 27.2 mm set post: the bike has a saddle with over 5 times greater shock absorbency than a traditional frame.
Low bottom bracket at 69° angle for improved turning speed.
Short rear wheel base for maximum manoeuvrability.

FRONT SUSPENSIONRockshox 30 Silver, 180 g lighter than the fork of the Rockrider 540.
Conical fork for greater rigidity in the handlebars when steering.
100 mm wheel base with +/- adjustable fork stiffness (enabled by an internal coil spring). 
Hydraulic internal cartridge valve to control bounce.
Fork equipped with a lockout to prevent bobbing on faster terrain. Lockout activated directly from the handlebars through the Combo Lock shifter, ergonomic and integrated

REAR SUSPENSIONNo rear suspension.

DRIVE TRAINSRAM S600 crankset with hollow axle, with double plate 24/38 teeth.
Rear derailleur 10 speed SRAM X5.
SRAM X5 rear derailleur.
SRAM X5 shifters.
SRAM PG1020 cassette, from 11 to 36 teeth.
Drive train 100 g lighter than the Rockrider 540.

BRAKESHydraulic B'TWIN disc brakes by Tektro, front and rear: ever more powerful braking, even in mud and rain.
160 mm front and rear discs.

HANDLEBAR/STEM/STEERING/GRIPSB'Twin Sport Oversize aluminium handlebar; 660 mm (size S and M), and 680 mm (L and XL).
Exclusive B'Twin aluminium stem, 70 mm (size S), 80 mm (sizes M/L), and 90 mm (size XL).
Stem can be raised by up to 3 cm, with 5 settings (+ 0 mm, + 7.5 mm, + 15 mm, +22.5 mm, +30 mm).
Semi-integrated A-headset.
Ergonomic B'Twin handles (non-cylindrical): more natural and less tiring grip. Handles have integrated tightening rings.

WHEELSAero Trail Evo wheels with double-walled rims: lightweight, stiff, and durable.
"Sleeved" rims and lighter tyres: the complete wheel set is 600 g lighter than the Rockrider 540!
27.5" diameter: the best balance of comfort and performance.
Designed with 28 spokes to reduce weight while still guaranteeing rigidity and strength.

TYRESHutchinson Cobra Air Light 27.5" x 2.10 tyres.
Tyres for dry terrain, with high performance knobs for improved grip when turning.

SADDLE / SEAT POSTExclusive B'Twin Ergofit Evo saddle offers outstanding comfort thanks to its wider "hammock" shape and good distribution of pressure points regardless of the rider's pelvis width.B'Twin Sport aluminium seat post, with a 27.2 diameter, offering a natural seat flex 5 times greater than a classic seat post. 400 mm long, offering a broad adjustment range.
Ergonomically-designed seat clamp that requires half the amount of effort to close.

PEDALSComes with B'Twin Flat Evo resin pedals: both sturdy and lightweight.
A large pressure surface area for more power while pedalling and improved steering of your mountain bike.
More aggressive pins for better contact between the foot and the pedal.

WEIGHT12.85 kg in S without pedals.
12.95 kg in M without pedals.13.00 kg in L without pedals.13.15 kg in XL without pedals.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B'TWIN ROCKRIDER 540, 27,5"

 

FRAMERockrider CGF Evo (Comfort Geometry Frame) 6061 aluminium frame for 27.5" wheels.
Comfortable seating position thanks to raised steering.
Seat is 5 times more flexible than a standard frame thanks to a narrow 27.2 mm seat post.
Low bottom bracket: helps keep the mountain bike stable in turns, and makes it easier to place foot on the ground.
Open steering angle (69.5°): keeps mountain bike stable while riding.
Short rear wheel base: bike is easy to turn.

FRONT SUSPENSIONSuntour XCR 100 fork with 100 mm of travel and adjustable stiffness (more/less). Fork lockout to prevent bobbing on faster terrain.

REAR SUSPENSIONNo rear suspension.

DRIVE TRAINTriple-chainring chainset (22/32/44 teeth).
Shimano Altus 9-speed rear derailleur.
Microshift MS25 front derailleur.
Shimano Altus M370 shifters with speed indicators.
Shimano HG200 cassette with 9 cogs and 11-34 teeth.

BRAKESHayes Radar hydraulic disc brakes on the front and rear, with 160 mm discs.

OR B'Twin by Tektro hydraulic disc brakes on the front and rear, with 160 mm discs.

Hydraulic brakes are more powerful and gradual, requiring much less effort to be applied to the levers.

HANDLEBAR/STEM/STEERING/GRIPSB'Twin Sport Oversize aluminium handlebar; 660 mm (size S and M), and 680 mm (L and XL).
Exclusive B'Twin aluminium stem, 70 mm (size S), 80 mm (sizes M/L), and 90 mm (size XL).
Stem can be raised by up to 3 cm, with 5 settings (+ 0 mm, + 7.5 mm, + 15 mm, +22.5 mm, +30 mm).
Semi-integrated A-headset headset—better sealed and integrated style.

B'Twin Sport handles with grooves, 120 mm long: genuine comfort while riding.

WHEELSAero Trail Evo wheels with double-walled rims: lightweight, stiff, and durable.
27.5" diameter: the best balance of comfort and performance.
Designed with 28 spokes to reduce weight while still guaranteeing rigidity and strength.

TYRESExclusive B'Twin All Terrain Dry 27.5" x 2.0 tyres with a system of lugs specially designed for all terrain use on any type of surface. 
Lighter tyre sidewalls to reduce the effect of rotating mass.
Chart with recommended tyre pressure based on rider's weight (indicated on the tyre sidewalls).

SADDLE / SEAT POSTExclusive B'Twin Ergofit Evo saddle offers outstanding comfort thanks to its wider "hammock" shape and good distribution of pressure points regardless of the rider's pelvis width.B'Twin Sport seat post in aluminium for less weight.
27.2 mm diameter provides the seat with a natural flex that's 5 times greater than a classic seat post.
400 mm long, offering a broad adjustment range.

PEDALSComes with B'Twin Flat Evo resin pedals: both sturdy and lightweight.
A large pressure surface area for more power while pedalling and improved steering of your mountain bike.
More aggressive pins for better contact between the foot and the pedal.

WEIGHT13.50 kg in S without pedals.
13.95 kg in M without pedals.14.05 kg in L without pedals.
14.20 kg in XL without pedals.

ACCESSORIESFrame can take a bottle cage, saddle bag, mud guard, stand, pannier rack.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

B'TWIN ROCKRIDER 520, 27,5" 

FRAMERockrider CGF Evo (Comfort Geometry Frame) 6061 aluminium frame for 27.5" wheels.
Comfortable seating position thanks to raised steering.
Seat is 5 times more flexible than a standard frame thanks to a narrow 27.2 mm seat post.
Low bottom bracket: helps keep the mountain bike stable in turns, and makes it easier to place foot on the ground.
Open steering angle (69.5°): keeps mountain bike stable while riding.
Short rear wheel base: bike is easy to turn.

FRONT SUSPENSIONB'Twin U-Fit 80 fork, with 80 mm of travel and an innovative fork stiffness adjustment based on the rider's weight (55 to 105 kg). Durable thanks to the materials and fabrication processes used.
Equipped with a mechanical spring and elastomer stoppers for maximum reliability and minimum maintenance.

REAR SUSPENSIONNo rear suspension.

DRIVE TRAINSRAM S200 triple-chainring chainset (22/32/42 teeth).
SRAM X3 8-speed rear derailleur.
Microshift MS22 front derailleur.
SRAM X4 shifters with speed indicators.
SRAM PG820 cassette, 8 cogs, 11 to 32 teeth.

BRAKESTEKTRO aluminium brake levers: lightweight and precise.
Front and rear Hayes MX5 mechanical disc brake callipers: powerful, progressive braking, even in rainy and muddy conditions.

HANDLEBAR / STEM / STEERING / GRIPSB'Twin Sport Oversize aluminium handlebar; 660 mm (size S and M), and 680 mm (L and XL).
Exclusive B'Twin aluminium stem, 70 mm (size S), 80 mm (sizes M/L), and 90 mm (size XL).
Stem can be raised by up to 3 cm, with 5 settings (+ 0 mm, + 7.5 mm, + 15 mm, +22.5 mm, +30 mm).
Semi-integrated A-headset headset—better sealed and integrated style.
B'Twin Sport handles with grooves, 120 mm long: genuine comfort while riding.

WHEELSAero Trail Evo wheels with double-walled rims: lightweight, stiff, and durable.
27.5" diameter: the best balance of comfort and performance.
Designed with 28 spokes to reduce weight while still guaranteeing rigidity and strength.

TYRESExclusive B'Twin All Terrain Dry 27.5" x 2.0 tyres with a central tread specially designed for fast performance.
Side lugs provide traction in turns. Also includes a chart showing recommended pressure levels depending on the rider's weight (see markings on tyre sidewalls).

SADDLE / SEAT POSTExclusive B'Twin Ergofit Evo saddle offers outstanding comfort thanks to its wider "hammock" shape and good distribution of pressure points regardless of the rider's pelvis width.
B'Twin Sport seat post in aluminium for less weight.
27.2 mm diameter provides the seat with a natural flex that's 5 times greater than a classic seat post.
400 mm long, offering a broad adjustment range.

PEDALSBike comes with MTB platform pedals with bearings, made from hard resin for lower weight and greater safety (less aggressive in case of pedal that slips).

WEIGHT14.35 kg in S without pedals.
14.45 kg in M without pedals.
14.55 kg in L without pedals.
14.70 kg in XL without pedals.

ACCESSORIESFrame can take a bottle cage, saddle bag, mud guard, stand, pannier rack.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B'TWIN ROCKRIDER 520S, 27.5"

FRAMERockrider CGF S (Comfort Geometry Frame) 6061 aluminium frame for 27.5" wheels.
120 mm rear travel, based on a mono pivot system that offers great sensitivity to small bumps but remains firm when hitting larger ones. System mounted on sealed bearings for long-lasting durability. Comfortable seating position thanks to raised steering.
Open steering angle (69.5°): keeps mountain bike stable while riding.
Short rear wheel base: bike is easy to turn.2.9 kg in size M without suspension.

FRONT SUSPENSIONHydraulic B'Twin U-Fit 120 mm fork with innovative adjustment: select your weight on the adjustment button to adjust your fork's stiffness.
Fork equipped with lockout lever to prevent bobbing.
Dampers have a large diameter (32 mm) for greater directional precision. Durable thanks to the materials and fabrication processes used.
Assembled with a mechanical spring and elastomer stoppers for maximum reliability and minimum maintenance.

REAR SUSPENSIONU-Fit hydraulic shock absorber with a spring and an innovative adjustment mechanism: select your weight by turning the rear ring mount to set the shock to the desired stiffness.

DRIVE TRAINSRAM S200 triple-chainring chainset (22/32/42 teeth).
SRAM X3 8-speed rear derailleur.
Microshift MS22 front derailleur.
SRAM X4 shifters with speed indicators.
SRAM PG820 cassette, 8 cogs, 11 to 32 teeth.

BRAKESTEKTRO aluminium brake levers: lightweight and precise.
Front and rear Hayes MX5 mechanical disc brake callipers: powerful, progressive braking, even in rainy and muddy conditions.

HANDLEBAR/STEM/STEERING/GRIPSB'Twin Sport Oversize aluminium handlebar; 660 mm (size S and M), and 680 mm (L and XL).
Exclusive B'Twin aluminium stem, 70 mm (size S), 80 mm (sizes M/L), and 90 mm (size XL).
Stem can be raised by up to 3 cm, with 5 settings (+ 0 mm, + 7.5 mm, + 15 mm, +22.5 mm, +30 mm).
Semi-integrated A-headset headset—better sealed and integrated style.

B'Twin Sport handles with grooves, 120 mm long: genuine comfort while riding.

WHEELSAero Trail Evo wheels with double-walled rims: lightweight, stiff, and durable.
27.5" diameter: the best balance of comfort and performance.
Designed with 28 spokes to reduce weight while still guaranteeing rigidity and strength.

TYRESExclusive B'Twin All Terrain Dry 27.5" x 2.1 tyres with a system of lugs specially designed for all terrain use on any type of surface. 
Lighter tyre sidewalls to reduce the effect of rotating mass.
Chart with recommended tyre pressure based on rider's weight (indicated on the tyre sidewalls).

SADDLE / SEAT POSTExclusive B'Twin Ergofit Evo saddle offers outstanding comfort thanks to its wider "hammock" shape and good distribution of pressure points regardless of the rider's pelvis width.B'Twin Sport seat post in aluminium for less weight.
29.8 mm diameter and 400 mm long, offering a broad adjustment range.

PEDALSBike comes with MTB platform pedals with bearings, made from hard resin for lower weight and greater safety (less aggressive in case of pedal that slips).

WEIGHT16.1 kg in S without pedals.
16.2 kg in M without pedals.16.3 kg in L without pedals.
16.4 kg in XL without pedals.

ACCESSORIESFrame compatible with a bottle cage, saddle bag, mud guards attached to the diagonal frame tube and the seat post.

 

 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Są to zwykłe ciężkie rowery z bardzo podstawowym osprzętem. Podobnie jak u innych marek, warte kupienia kompletne rowery MTB (w których nic się nie rozpadnie po tysiącu kilometrów i które wytrzymają coś więcej niż ubitą leśną ścieżkę) zaczynają się od około 3000 zł. Np. to: https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-560-275-id_8364732.html . W tańszych zawsze są elementy od razu proszące się o wymianę, a ciężkiej ramy nigdy się nie pozbędziesz.

P.s. Nie przeklejaj całych parametrów następnym razem -- wystarczy wkleić linki.

 

Edytowane przez Andrzej Sawicki
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

540 to  rower dla Kowalskiego, który nie ma większych wymagań. Ot, ma jeździć. Raz po mieście, drugi po parku z rodziną i czasem jakiś spokojniejszy wypad do lasu. I sądzę że poniżej tej półki nie powinieneś schodzić. 

560 to już kompletny rower, który może spokojnie poradzić sobie z większymi obciążeniami. Z drugiej strony mając już budżet 3000zł chyba poszukał bym tych 500zł, by dopłacić do modelu 900, bo różnica w cenie nie jest dramatyczna, a sprzęt jednak lepszy. 

520 i 520S to rowery z najniższej półki i jeśli masz budżet na coś więcej, nie pakuj się w to.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. Zatem, zapytam może jeszcze inaczej. Idąc za sugestią, żeby brać pod uwagę 900, rozumiem tą serię rowerów:

https://www.decathlon.co.uk/rockrider-900-275-mountain-bike-id_8366620.html

https://www.decathlon.co.uk/rockrider-920-se-mountain-bike-275-id_8387540.html

https://www.decathlon.co.uk/rockrider-960-275-carbon-mountain-bike-id_8378287.html,

Czy patrząc pod kątem całokształtu oceny marki B'twin - osprzęt, ramy, renoma firmy, itd., itd., w zestawieniu, jednak z trochę już wyższą ceną, a zatem większym wydatkiem, to czy zasadnym wydaje się branie tej marki w ogóle pod uwagę? Czy wówczas jest sens? Czy jeżeli zdecydowałbym się wyłożyć kwotę, jaką muszę zapłacić za 900, 920, cz też 960, to czy nie bardziej właściwym byłoby, szukać już wśród innych marek, typu Scott, Trek, Cannondale, Norco, GT, Specialized, Cube, Pinnacle, itd ? 

Odnośnik do komentarza

Miałem na myśli ten konkretny model: https://www.decathlon.co.uk/rockrider-900-275-mountain-bike-id_8366620.html

Z pytaniami o tę markę wchodzisz na grząski grunt.
Jest pewna grupa ludzi, która jak nie widzi na ramie dobrego znaczka, to rower jest be. A z Decathlonu to w ogóle szajs z marketu. Moim zdaniem bierze się to z oceniania ich produktów przez pryzmat najniższych modeli, które - nie ukrywajmy - są tanimi bułkowozami. I niekoniecznie z własnych doświadczeń, lecz "bo brat szwagra wujka [...] cioci ze strony mamy to powiedział, że to g...no".
Ok, rowery z Decathlonu nie są szczytem kunsztu konstrukcyjnego. Ramy są kwadratowe, nieco toporne, co jednych odrzuca, innych wręcz przeciwnie. Ale patrząc na stosunek cena-jakość biją na głowę konkurencję. Co trzeba też zaznaczyć, podejście Decathlonu do ewentualnej reklamacji jest raczej nastawione na zadowolenie klienta. 
Podsumowując. Jeśli lubisz magię cyferek i znaczków, na Decathlon nie masz co patrzeć. Jeśli szukasz dobrego roweru w fajnej cenie, spokojnie możesz patrzeć i na najwyższe modele. Wydaje mi się, że dobrym odniesieniem będzie popularne powiedzonko "nie kupuj samochodów na F". Cóż... jeden powie że czysta prawda, drugi że stary mit. Szczególnie, że Decathlon to też Francja.

Edytowane przez Fenthin
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Osobiście użytkuję Rockrider-a w wersji 6.3. Jest jakaś tam poprzedni wersja tej ramy. Z możliwością regulacji skoku 100/120 mm.

Jak widać na zdjęciach z oryginalnego wyposażenia została rama, sztyca i chyba tyle.

Co do osprzętu się nie wypowiadam bo to dla każdego indywidualna sprawa, jak gdzie jeździ i co mu pasuje.

Co do samej ramy mogę powiedzieć że jak na swoją prostotę jest to jak najbardziej bardzo dobra rama dla początkującego.

Oczywiście ma swoje wady:

1. Przestażała geometria, tj wysoka pozycja jazdy, wysoki przekrok i dość długa główka ramy.

2. Jednozawiasowe zawieszenie. (które nie musi być złe w dobrze zaprojektowanej ramie, bynajmniej efekt bujania przy otwartym damperze istnieje i bo za blokowanie amora, żaden nawet najleprzy damper tego nie wyeliminuje.

3. Dosyć ciężka, ale dzięki temu jest pancerna.

4. Problemem jest też ustawienie dobrej liniii łańcucha. Dzieje się to dlatego, że suport jest szerokości 68mm, a z własnych doświadczeń z korbami shimano ze sztywną osią, zauważyłem że "nie lubi" ona wąskich suportów, co powoduje że trzeba kombinować z podkładkami po swojemu, odbiegając tym od zaleceń producenta odnośnie stosowania podkładek w korbi. Oczywiście jest to do ogarnięcia, i w żaden sposób nie wpływa na jazdę. Poprostu nie ma co parzeć na instrukcję shimano, tylko samemu ustawić w prawidłowej pozycji miskę suportu od strony napędowej.

Ale rama ma też swoje zalety:

1. Jako rama jest do nabycia w śmiesznej cenie.

2. O dziwo bardzo sztywna konstrukcja. Przy zjazdach nawet ani razu nie odrzułem "pływania" tylnego widelca.

3. Prostota jeszcze raz prostota. Tylny wahacz jest poprostu niezniszczalny w rekreacyjnej jeżdzie oraz średnio pagórkowatym terenie.

4. Do ramy podchodzą absolutnie w standardowych rozmiarach podzespoły, przez co można użyć ostprzętu z wysokich grup w niskich cenach.

Łożyska zawieszenia dostępne w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym za kwotę 20 zl za komplet.

5. Jak na marketowy brand, jest bardzo solidnie wykonana, spawy może nie najpiękniejsze, ale naprawdę wzbudzające zaufanie.

 

Podsumowując, rama dla początkującego ridera jest jak najbardziej ok.

W warunkach miejskich, leśnych oraz średnio wyżynnych rama nie do zdarcia. Poprzez swoją prostotę oraz dość już starą geometrię nauczy pokory do fulli, że one same nie jeżdzą oraz pomoże w zaznajomieniu się z techniką oraz obsługą takiego roweru.

Jeżeli ktoś kupuje tem rower jako pierwszy full, to na początku efekt pompowania nie będzie przeszkadzać, bynajmniej z czasem da się zauważyć wadę tej konstrukcji. Wtedy można ratować się poprzez blokowanie dampera na płaskich odcinkach.

O siebie dodam że rower nie został stworzony do wielokilometrowych wypraw. Ja wybierając się nim na przejażdzki robię średnio 50-60km za jednym razem, i zbytnio mnie on nie męczy. Bynajmniej o dziwo mniej "zmęczony przyjeżdzam z pagórkowatych leśnych ścieżek, niż bym pokonał 70-80% trasy po płaskim terenie. Ale niestety ta konstrukcja nie została stworzona do jazdy po asfalcie bo najzwyczajniej męczy.

Jeżeli jakieś pytanka to śmiało, bo napewno o czymś zapomniałem.

 

20170429_124330.jpg 20170429_124350.jpg 20170429_124409.jpg 20170429_124426.jpg 20170429_125905.jpg 20170429_125947.jpg 20170429_130003.jpg

Edytowane przez suchy
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
de Villars
Dnia 22.04.2017 o 10:19, Andrzej Sawicki napisał:

Podobnie jak u innych marek, warte kupienia kompletne rowery MTB (w których nic się nie rozpadnie po tysiącu kilometrów i które wytrzymają coś więcej niż ubitą leśną ścieżkę) zaczynają się od około 3000 zł.

Byś się zdziwił;) Do zeszłego roku przez ok 15 lat (a w zasadzie okazyjnie także i w tym, jak pogoda jest taka że szkoda kolarkę brudzić) jeździłem na MTB za 800 PLN i praktycznie nic w nim nie wymieniałem. Skrzypi, jęczy, rzęzi, ale jedzie :)

Odnośnik do komentarza
PaweL_Unibike

Wejdź na blog Łukasza, robił test ale jednak innego modelu, bardziej wartego zachodu
www.roweroweporady.pl

Edytowane przez PaweL_Unibike
Odnośnik do komentarza
Mordulec90

Witam,

Osobiście używam Rockridera 560 wcześniejszą wersję: https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-560-id_8336092.html

Na razie zaczynam drugi sezon na tym sprzęcie, ale zdążyłem już go przegonić po Szklarskiej Porębie, a w tym roku wyjeździć 300km. Mimo, że może nie ma super ekstra osprzętu, to dla mnie za tą cenę na początku zabawy z MTB rower spisuje się świetnie. Serwis w Decathlonie też jest całkiem sprawny.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...