patryk bike.525 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Shimano Szajbajk jaki rozmiar tarcze polecacie do XC. Przy mojej wadze 63 kg?
Franz Mauer Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Myślę, że 160mm będzie wystarczające,bo i tak skuteczność hamowania będzie zaleząła w większej mierze od doboru właściwych komponentów. 1
Gość Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) Jak masz dobre heble to 160 w zupełności wystarczy. No chyba, że koniecznie chcesz większe to nikt Ci nie zabroni. Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez Gość
Red Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Shimano Szajbajk jaki rozmiar tarcze polecacie do XC. Przy mojej wadze 63 kg?160mm będzie okej. Osobiście używam 160 z BR-M675 i metalicznym klockiem i nie mam problemu z zatrzymaniem roweru (rower 12.5kg, ja 76kg).
Puncu Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Im większa tarcza tym gorsza modulacja, zwłaszcza z tyłu. Jak zamontujesz tarcze 225/230mm to zamiast dozować siłe będziesz włączał i wyłączał blokowanie koła
aju Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 160 i 160... starczy Chyba że chcesz trochę też zyskać na wyglądzie to pakuj 180 na przód. Hamować też będzie lepiej jak czasem ostrzej pojedziesz.
Franz Mauer Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 52 minuty temu, Rezus napisał: Po co coś ma być wystarcZające (160) skoro może być dobre(180). Większa tarcza lepsza modulacja i odprowadzanie ciepła! Jeszcze z tylu można pakować nawet 140 jeśli wejdzie bo nie ma tam dużego obciążenia ale na prZód tylko 180 i pożądne klocki. PS "wystarcza" to nawet v breaki Odprowadzanie ciepła zalezy od materiału z jakiego wykonana jest tarcza oraz kształt tej tarczy a nie tylko jej wielkość. Skutecznośc hamowania zależy równiez od jakości hamulców, jakości tarczy, jakości klocków, kompatybilności klocków z tarczą i umiejetności hamowania przez użytkownika. Poza po co zatem ładować się w koszty, aby użytkować tarczę 180mm skoro 160 mm może równie skutecznie zatrzymac rower, a przy wadze 63 kg + rower to nawet jestem na 100% pewny, że 160mm da nawet zapas. Sam jestem dużo słuszniejszej wagi i 160mm z przodu wystarczało bez problemu. Mam wsadzoną tarcze 180mm z przodu, ale to z uwagi na wymagający teren w jakim się poruszałem i tutaj wolałem dmuchać na zimne,bo aby zatrzymac ok. 130 kg cieżar, zjeżdżając z 5 tys metrów w dół z na wpół wciśniętymi hamulcami przez dłuższy czas stanowiło duże ryzyko. Zwykle śmigam na tarczach 160mm i jest w zupełności wystarczające, a nie nalezę do niedzielnych rowerzystów
Gość Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) Dnia 30.08.2017 o 11:37, patryk bike.525 napisał: Shimano Szajbajk jaki rozmiar tarcze polecacie do XC. Przy mojej wadze 63 kg? Zapytam już tak z ciekawości. Jakie masz heble i klocki? Dla przykładu w ramach eksperymentu do BR-M 445 używałem jakiś czas tarcz 180 mm i generalnie hamowały trochę lepiej niżeli na 160 ale różnica nie była jakaś powalająca. Obecnie mam heble SLX BR-M 7000 i tarcze SM-RT 66 180 mm ale do tych hebli 160 są całkowicie wystarczające. Jestem podobnej wagi co Ty, jeżdżę dość ostro i po kilku latach własnych doświadczeń stwierdzam, iż to nie rozmiar tarczy ma znaczenie a hamulce, klocki i specyfikacja samej tarczy o czym wspomniał @Franz Mauer Edytowane 1 Września 2017 przez Gość
egzo23 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) Ważę 50 kg, rower waży 12. Hamulce XT m785 z metalikami , tarcze XT 160 mm obie. Jak nie będę uważał, to wystrzelę się jednym palcem przez kierownicę . Na długich zjazdach też nic się nie przegrzewa, Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez egzo23
Puncu Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Przy mojej wadze to nawet torpedo wyrzuca przez kierownice Waże 60kg i używam hamulców Shimano M615 z klockami organicznymi i tarczy 160mm na dużym kole.Drugi zestaw to czterotłoczkowy Hope półmetalicznymi klockami i tarczy 203mm na małym kole. Ten zestaw to szatan, zwłaszcza przy mojej wadze. Jeżeli jest się lekkim to wieklość tarczy nie robi dużej różnicy w sile hamowania, za to w modulacji już tak. Montując dużą tarcze, przesuwany granice blokowania się koła. Jest łatwiej. Ale czy tego oczekujemy? Raczej nie.
Gość Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 (edytowane) Treść zbędna - usunięto - Edytowane 1 Września 2017 przez Gość
Gość Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 (edytowane) Treść zbędna - usunięto - Edytowane 1 Września 2017 przez Gość
Gość Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 (edytowane) Treść zbędna - usunięto - Edytowane 1 Września 2017 przez Gość
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się