Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) Mam na oku fajnego Speca Alleza, w korzystnej cenie, w ładnym malowaniu, z napędem Sora 2x8. Raczej to stara Sora, a kaseta ma uzębienie 12-25t. Nie znam się na szosach, to byłby pierwszy zakup, ale obawiam się, że na takim zestrojeniu napędu to raczej pośmigam po płaskim, bo podjazdy mnie wykończą. Jak sądzicie, jak to oceniacie? Mam też zaobserwowanego Alleza (w brzydkim malowaniu i kilka stówek drożej), ale na pełnej Ultegrze 2x10 i to mi się wydaje dużo bardziej wszechstronna opcja, nie licząc faktu, że Sora to nie Ultegra. Dam co mam za każdą sugestię. Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Zwróć uwagę jaka jest najmniejsza zębatka na korbie oraz to, że szosa jest lżejsza od MTB i ma mniejsze opory toczenia. To, że podjeżdżasz na danym biegu nijak nie ma się do szosy Odnośnik do komentarza
hanus Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) Jak stara sora to pewnie i korba na kwadrat co też może być dużym minusem. Co do sory to dość niezła grupa, ja mam u siebie w przełaju, tylko nowszą 9s i śmiga pięknie, bez znaczenia jaki teren Co do podjazdów to zależy jakie blaty będziesz miał, czy kompakt, czy coś szybszego. Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez hanus Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 15 minut temu, Puncu napisał: jaka jest najmniejsza zębatka na korbie No tak, to też nie bez znaczenia. 2 minuty temu, hanus napisał: korba na kwadrat Kurde, nawet nie wiem. Wygląda wam ta korba na kwadrat? http://www.aparat.net/412/ Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Może być, ale bardziej obstawiałbym octalink. Odnośnik do komentarza
hanus Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) Tak, kwadrat. Czy tam octalink, ale i tak słaba sztywność. Chociaż na początek będzie git Ale ja u siebie od razu zmieniałem korbę, bo kwadrat strasznie mi się kiwał na boki i obcierał irytował... Po zmianie jest idealnie! Sztywno bez bujania się na boki, 100% zadowolenia po zmianie. Więc to byłaby najprawdopodobniej 1 część do wymiany, żeby usprawnić rowerek, czyli jakieś ~250 zł Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez hanus Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 No to chyba pozamiatane. Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 2 minuty temu, hanus napisał: Tak, kwadrat. Faktycznie, mój błąd. Kwadrat bo ma zaślepkę. Octalink miałby śrube z uszczelnieniem. Odnośnik do komentarza
hanus Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) U góry poszła mała edyta Ogólnie zależy ile dopłaty do tej lepszej opcji, Jeśli w granicach 300 to warto dopłacić nawet ze względu na korbę Teraz tak patrzę na zdjęcia to łańcuch ładnie skorodowany. Choć kaseta wygląda ok Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez hanus Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 To pochwal się drugą propozycją Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 2 minuty temu, Puncu napisał: To pochwal się drugą propozycją Druga opcja wygląda tak: https://www.olx.pl/oferta/specialized-allez-citec-ultegra-2x10-CID767-IDnSru4.html#f203ec76cd Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) Moge Ci doradzić co ja bym zrobił. Kupił tą tańszą opcje i ją doinwestował. Zmienił korbę i ewentualnie kasetę. Zajedziesz to lub stwierdzisz, że to nie to albo kupisz inne. Rower pójdzie w świat lub stanie się kolejnym oczkiem w głowie do którego nie żal Ci dokładać Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez Puncu Odnośnik do komentarza
hanus Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Widać, że napęd w lepszym stanie, do tego korba na Ht, więc według mnie warto dopłacić Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 No to trzeba się będzie jeszcze trochę pozastanawiać. Odnośnik do komentarza
hanus Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Haha dwa różne zdania. Dobra to może tak... Zależy ile musisz dopłacić Jeśli nie więcej niż 300 to opcja na ultegrze, jeśli więcej to opcja tańsza plus doinwestowanie, jeśli będzie taka potrzeba. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 3 minuty temu, hanus napisał: Jeśli nie więcej niż 300 No właśnie różnica wynosi mniej niż 3 stówy. Dokładnie 251 pln. Nie licząc estetycznych różnic w malowaniu. No i ten na Ultegrze nie stacjonuje w moim mieście, więc się do niego nie przymierzę tak łatwo. Odnośnik do komentarza
Nemrod Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Zdecydowanie brałbym opcje nr 2. Tam jest chyba kompletna ultegra 6600. Sporo kilometrów na niej nabiłem i sprawowała się bardzo dobrze. Heh 2 ma lepszą korbę, hamulce, klamkomanetki, większa ilość biegów widelec karbonowy i lepsze koła. Przy tej różnicy w cenie nie ma co nawet się zastanawiać... 1 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 2 minuty temu, Nemrod napisał: Przy tej różnicy w cenie nie ma co nawet się zastanawiać... No właśnie wszystko prócz malowania przemawia za opcją numer dwa. Ale niestety to nie malowanie jeździ. Odnośnik do komentarza
hanus Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 No to opcja nr 2 na ultegrze jest lepszym wyborem, ale i tak proponowałbym się przejechać dwoma i dopiero wtedy podjął decyzję Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) Dobra, chłopaki - gruntowna zmiana koncepcji i nowy obiekt na celowniku. Mam możliwość położenia łapy na używanym, ale w naprawdę dobrym i mało ujeżdżonym stanie, Specu Allez Elite, w cenie około 2000. Model z 2015. Wygląda to tak: https://www.specialized.com/us/en/allez-elite/93185 Egzemplarz, który się do mnie uśmiecha jest na tyle mało jeżdżony, że wszystko zostało jak na razie w specyfikacji fabrycznej, więc popatrzcie panowie w dane i wypowiedzcie się, proszę, czy to byłby dobry deal, no i czy w ogóle ten rower (korba 50/34, kaseta 12-28) to dobry pomysł na pierwszą szosę? Generalnie moja dusza pozostaje bardziej przy MTB, ale szosę będę potrzebował do urozmaicenia treningów bazy kilometrowej i do męczenia go codziennymi dojazdami do pracy w zmiennych warunkach. Bo że będzie stanowił ładne kolorystycznie dopełnienie mojego Treka "Szarej Eminencji" Superfly, to wiadomo. EDIT: Dla tych, co to uważają, że słowo "karbonowy" wygląda lepiej niż "carbon" wersja opisu po polsku: https://www.specialized.com/pl/pl/allez-elite/93185 Edytowane 4 Września 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 , Godzinę temu, Łabędź napisał: czy w ogóle ten rower (korba 50/34, kaseta 12-28) to dobry pomysł na pierwszą szosę? Mam podobną konfigurację, tzn. kompakt z przodu, z tylu kaseta 12-28 ale 9-rzędowa (przed zmianą było 11-27). Jako początkujący nie narzekam na przełożenia, da się spokojnie podjeżdżać pod spore (mocno nachylone) podjazdy, jak również mocno rozpędzić się po płaskim lub z górki. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, de Villars napisał: da się spokojnie podjeżdżać pod spore (mocno nachylone) podjazdy, jak również mocno rozpędzić się po płaskim lub z górki. Właśnie TO chciałem przeczytać. A w ogóle to, jeśli można, prosiłbym moderatorów o przeniesienie wątku do działu zakupowego, bo mi się jakoś nierozważnie założył w dziale o naszych rowerach, za co serdecznie przepraszam i sam się w myślach opieprzam za wprowadzanie bałaganu. Edytowane 4 Września 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
Eldo Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) 50/34 przy kasecie 11-28 jest optymalnym wyborem. Można bez większego problemu podjechać pod 15% nachylenie i zjechać z v-max ponad 60km/h przy średnim wytrenowaniu (przykład na własnej skórze) trzeba też wziąć pod uwagę inne podzespoły tj koła, cały napęd czy ogólne ustawienie bajka pod siebie Z szosą mam do czynienia od niedawna i również byłem w podobnym położeniu co kolega. Tyle że ja miałem do dyspozycji trochę większy budżet. Tak czy siak kupiłem Speca i jestem wniebowzięty Korbę 53/39 wymieniłem na 50/34 po przejechaniu pierwszych 30km po zakupie. Edytowane 4 Września 2017 przez Eldo Odnośnik do komentarza
hanus Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Napęd będzie spoko. Ja u siebie w przełaju mam tą samą korbę co tym specu, jedynie duży blat zmieniłem na mniejszy 46t kaseta 32-11 9s i v-max powyżej 60 km/h bez problemu i jeszcze zostają 2 koronki na kasecie... Więc kolejna kaseta będzie na pewno ciaśniej zestopniowana 32-13/12 Strasznie nie lubię, nie wykorzystywać wszystkich przełożeń :-D Odnośnik do komentarza
egzo23 Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Ja mam u mnie korbę kompakta i kasetę 11-34 10s. Na zjazdach ponad 60 km/h na luzie. Na podjazdy ja bym nie wziął mniej. Bo by mi brakło. Ale ja mieszkam w rejonie, gdzie dużo górek i długich podjazdów i mam problem z nogą. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się