Skocz do zawartości

Sztywna rama enduro


Krystiano

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Stoję przed dylematem wyboru ramy do złożenia roweru. Do boju stanęło trzech kandydatów:

  • NS Bikes Djambo 27,5+ (opcja zmiany kół na 29)
  • Dartmoor Primal 27,5+ (opcja zmiany kół na 29)
  • Kross Dust 27,5

Jeździłem tylko na krosie tak więc nie mam porównania odnośnie komfortu i geometrii. Bardziej skłaniam się ku dwóm pierwszym opcją ze względu iż chciałbym mieć 2 komplety kół na szybką podmiankę co zwiększa zakres zastosowania roweru. Czy ma ktoś z Was drodzy forumowicze doświadczenie z tymi ramami? Mam 180cm wzrostu i 74kg wagi. Główny dylemat dotyczy geo, gdyż zrobiłem krótki wywiad i nie mam jak przetestować tych bajków.

Opublikowano

Wprawdzie mam Primala 27,5 ale 27,5+ ma takie same kąty. Sam stałem przed wyborem miedzy Djambo 27.5+, Primalem 27,5 a Dustem 27,5. Dust`a i Primala dzieli 0.5 stopnia na kącie głowki i widelca więc myśle ze nie wyczuwalne i jeździ się bliźniaczo. Dla mnie minuse Djambo był brak możliwości montażu przedniej przerzutki.

Jezeli chodzi o geometrie Primala jak dla mnie rewelacja. Ale od jakiegoś czasu zacząłem uważac ze geometria to sprawa indywidualna:)

 

w + dochodzą inne obrecze, opony, szerszy widelec a 29 tez z wiekszym balonem nie wejdzie.

Z + bardziej scieżkowe rowery for fun po to zeby sobie pojezdzic gdzi sie ma ochote:)

Opublikowano

A w Djambo na obejmę też nie zamontujesz? Przyznam że będzie tam 2x11 tak więc jest to istotna kwestia. Skoro kąty te same to dobrze, bo na Duscie jeździło mi się super.

A jaki masz amor? 

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, Krystiano napisał:

A w Djambo na obejmę też nie zamontujesz?

Z tego co wiem to się nie da ze względu na kąt rury podsiodłowej i miejsce na oponę. Do djambo wchodzą też max. przednie zębatki 32, więc napęd 2xX mija się z celem, nawet jakby założył przerzutkę

Edytowane przez Nurek_
Opublikowano

Primal to maszyna bardziej pod Trail jeżeli szukasz ramy typowo do Enduro to bierz nowego Horneta który jest stworzony do Enduro/FR. Mówi o tym nawet projektant czy jak mu tam było tych ram, że nowe Hornety są nastawione na napierdzielanie enduro w terenie i skoki a Primal to zwykły ścieżkowiec. 

 

Opublikowano

Hornet jest za bardzo nastawiony na ekstremalne wyjazdy. Dla moich potrzeb i wycieczek rowerowych lepiej sprawdzi się Primal. Jest jeszcze wersja 29", zadałem też pytanie do nich o pomoc w doborze ramy, ale póki co bez odpowiedzi. Poczekam jeszcze do targów w Kielcach, może będzie można posiedzieć sobie na nich:)

  • Lubię to! 1
Opublikowano
18 minut temu, Krystiano napisał:

 Poczekam jeszcze do targów w Kielcach, może będzie można posiedzieć sobie na nich:)

I to jest bardzo dobra myśl :) A jak byś kupił primala 27,5+ to wtedy możesz tam pchać też koła 29" z oponą o szerokości max 2,3"

Opublikowano

Tak właśnie pisałem na wstępie że myślałem o 2 kompletach kół (docelowo jak kiedyś odłożę więcej $) i wtedy przekładka szybka i jest rower na serio uniwersalny. Bo opony 27,5 bym miał 2,4-2,8 a 29 bym brał 1,75 jakiś semi slick.

Opublikowano
52 minuty temu, Krystiano napisał:

Tak właśnie pisałem na wstępie że myślałem o 2 kompletach kół (docelowo jak kiedyś odłożę więcej $) i wtedy przekładka szybka i jest rower na serio uniwersalny. Bo opony 27,5 bym miał 2,4-2,8 a 29 bym brał 1,75 jakiś semi slick.

Właśnie planuję zrobić podobną operację, żeby mieć jeden rower do wycieczek i eksploracji lasów :D W Primalu+ przeraża mnie trochę tylna piasta bo ma niestandardowy wymiar i tych piast jest mało co za tym idzie są drogie i na dwa komplety kół to kupa mamony idzie :P Ja w swoich rozważaniach mam jeszcze Accenta Peak 29", Dartmoor Primal 29"(taki z wygiętą górną rurą) i Octane One Prone z tym że w ostatniej propozycji był bym uwięziony na napędzie 1xX.
Ale co ja ci tam będę gadał, mój rower jest na razie w planach do budowy w zimie :P 

Opublikowano

Racja, piasta jest droga - trzeba liczyć od 300zł w górę więc komplet za 600zł. Ale biorąc pod uwagę sztywność i ceny innych gotowych rowerów z co raz to popularniejszym systemem boost jest do przełknięcia. Drugi komplet kół myślę żeby brać używany, do tego czasu coś już się pojawi, zwłaszcza że wersja 29 będzie rekreacyjna więc nie ważne jak poprzednik to traktował:P Nie mam też samochodu i lubię czasem poprzeliczać koszty tak żeby było mi lżej:P np. piasta za 300zł to bak paliwa na msc dla osoby tankującej:P

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Do plusow glownie przez brak miejsca nie wejdzie przednia przerzutka wiec tylko naped 1x . W djambo na pewno bo sam bylem zainteresowany i pisalem z wlasxixielem djambo a Primal 27,5 nie wiem na 100%. Dokladnie Primal i Dust to trail'owki, bardziej spokojne i delikatne ale i bardziej uniwersalne. Ja Primalem nawet na maratony smigam. Hornet to juz bardziej hardcorowy sprzet.27,5 . Mysle ze warto sie gdzies karnac takim sprzetem poniewaz to taki nietypowy sprzet .

Jak nie masz auta to koszty tak nie bola he . Ja wydaje z 600zl na paliwo???

Opublikowano
Dnia 3.09.2017 o 06:22, SI2WY napisał:

Ja Primalem nawet na maratony smigam.

Znasz może wagę swojej maszyny? Ciekawi mnie również czy kąty ramy (szczególnie widelec) nie utrudnia podjeżdżania? Nie ukrywam że też śmigam w maratonach i jak zbuduję rower to też bym go zabierał na takie wypady.

 

Dnia 3.09.2017 o 06:22, SI2WY napisał:

Jak nie masz auta to koszty tak nie bola he . Ja wydaje z 600zl na paliwo???

Ja tak tłumaczę w domu wydatki na rower :) Jak dostaję "burę" że znów kupiłem jakąś część np. za 200zł, to mówię "co to jest kochanie w porównaniu z tym co inny wydają na oc i paliwo" :D:D i jakoś do tej pory mi się udaje:P

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Krystiano napisał:

Znasz może wagę swojej maszyny? Ciekawi mnie również czy kąty ramy (szczególnie widelec) nie utrudnia podjeżdżania? Nie ukrywam że też śmigam w maratonach i jak zbuduję rower to też bym go zabierał na takie wypady.

 

Ja tak tłumaczę w domu wydatki na rower :) Jak dostaję "burę" że znów kupiłem jakąś część np. za 200zł, to mówię "co to jest kochanie w porównaniu z tym co inny wydają na oc i paliwo" :D:D i jakoś do tej pory mi się udaje:P

Moj Primal obecnie wazy 12.5kg  ale przez zime planuje zejsc z 12. Primal ma 67st glowke i 73podsiodlowke przy skoku 130mm. Hmm czy utradniaja, musi byc mocny wjazd i to taki naprawde ale raczej to skok niz kat.Ja planuje na maratony z ustawieniem 120-130mm skoku smigac wtedy katy powinny byc ok 67-67,5 i 73- 73.5 ,kokpit mam nisko. Mozesz w dziale nasze rowery zerknac tam widac. Szczerze ostatnio mocno sie zainteresowalem geometriami i na poziomie amatorskim nie ma co sie spinac. Dla porownania wiekszosc rowerow XC ma ok 70-71 stopni nie ktore 69 nawet a scott shurtera 68.5 i wygrywa na nim. Bardziej niz katy skok amorka i wysoki kokpit moim zdaniem moze utrudnic podjazd. Ja musze robic podjazd hmm dosyc stromy zeby kolo podrywalo. Taki ze mlynka mi braknie (22-32) czyli tam gdzie duzo ludzi wprowadza.

Takze mi osobiscie przy moim ustawieniu roweru i pozycji na rowerze dobrze sie podjezdza i zjezdza na takiej geometrii. Mozna i poskakac i poscigac sie ????

 

 

Heh, grunt to miec alibii

Edytowane przez SI2WY

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...