youzek Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Witam dziś odebrałem rower z naprawy , rower miał wymienianą oś i był regulowany lecz teraz hamulce nie blokują koła mechanik stwierdził że tak ma być lecz wole się upewnić z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam .
trollu Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 powinny, to rider klamką decyduje czy zablokować koło czy nie. Być może wystarczy odtłuścić tarczę a mechanika możesz zmienić 1
Yan Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Hamulce przy maksymalnym naciśnięciu powinien blokować koło przynajmniej jak nikt nie siedzi na rowerze - stajesz obok naciskasz przedni hamulec i idziesz do przodu wtedy tylne koło się podnosi. Jak jesteś osobą o słusznej masie to może być problem z zablokowaniem przedniego koła podczas jazdy na asfalcie ale tył powinien się bez problemu blokować. 1
youzek Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2017 ważę 75 kg więc chyba wszystko powinno być bez problemu jutro po prostu bardziej dokręcę hamulce i będzie spoko
Franz Mauer Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 O jakich hamulcach piszesz?W jakim rowerze?
Fenthin Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Jakie to ma znaczenie? Skoro do tej pory hamowały dobrze, a po wizycie w serwisie przestały, ktoś coś upaprał tłustym. Swoją drogą, ocenianie hamulca po tym, że blokuje koło roweru bez użytkownika jest kompletnie żadną oceną. Klocki, tarcza czy obręcz muszą być ładnie uświnione, by hamulce tego nie zablokował. A hamulec już wcześniej może nie być w pełni sprawny. Zaś tył zablokuje byle najsłabsze torpedo.
Franz Mauer Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) 11 godzin temu, Yan napisał: Jak jesteś osobą o słusznej masie to może być problem z zablokowaniem przedniego koła podczas jazdy na asfalcie ale tył powinien się bez problemu blokować. Dlaczego? 4 minuty temu, Fenthin napisał: Jakie to ma znaczenie? Serio? Zasadnicze Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez Franz Mauer
Fenthin Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) Serio, serio. Skoro autor napisał (może nie wprost, ale jednak), że do czasu serwisu blokowały, rodzaj hamulca nie ma znaczenia. Działały wystarczająco dobrze. Znaczenie ma to, że mechanik jest partaczem i dotykał obręczy albo tarczy brudnymi rękami, nie oczyścił tego, względnie przy hamulcach obręczowych źle ustawił klocki i wmawia klientowi, że wszystko jest jak najbardziej w porządku. Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez Fenthin
Franz Mauer Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 jeśli to są hamulce mechaniczne to może wystarczy naciągnąć linkę? Jeśli szczękowe lub v-breake to może zbliżyć klocki do obręczy śrubami regulacyjnymi? A może mechanik sprawdził,że hamulce działają za gwałtownie i wyregulował pod siebie? Nie wiemy co mogło się stać,bo nie wiemy o jakich hamulcach pisze właściciel postu.
trollu Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 tarcza nie musi być mocno uświchtana. Kupić w sklepie zmywacz do hamulców, spryskać szmatkę lub ręcznik papierowy i dokładnie odtłuścić tarczę. Klocki też lepiej wyjąć i wyczyścić. A mechanicy są różni, jeden robi wszystko jak należy a inny "na akord" i leci byle było
Yan Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 2 godziny temu, Franz Mauer napisał: 13 godzin temu, Yan napisał: Jak jesteś osobą o słusznej masie to może być problem z zablokowaniem przedniego koła podczas jazdy na asfalcie ale tył powinien się bez problemu blokować. Dlaczego? Dlaczego co? Jeżeli nie zgadzasz się z moim stwierdzeniem to proszę o szczegóły ale nie na zasadzie jak kupisz heble Y z klocki X to każde koło zablokujesz. Zgodzę się ze stwierdzeniem @Fenthin że rodzaj hamulców w tej sytuacji może nie ma większego znaczenia ale staramy się pomóc Koledze który nie ma smykałki do majsterkowania i próbuje rozwiązać problem z hamulcami. Różne rodzaje hamulców wymagają różnego postępowania więc dobrze było by to wiedzieć. Swoją drogą ja wolał bym sam naprawić hamulce mając pod ręką takiego "mechanika"
youzek Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2017 moi drodzy dziś wyczyściłem tarcze hamulcowe co prawda zaczął blokować koło lecz teraz zaczął on trzeć .
Franz Mauer Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 @Yan to Ty wyjaśnij mi swoje twierdzenie,bo jestem osobą o słusznej wadze i mnie interesuje dlaczego może być problem z zablokowaniem hamulca na asfalcie. Nie do końca skumałem Twój post. Po prostu. Mam heble, w których na asfalcie (oczywiście z nie przesadzoną prędkością) mogę zatrzymać rower w miejscu bez używania tylnego. Muszę tylko wystawić tyłek za siodło, aby dociążyć tył. Ważę 100 kg.
Yan Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 @youzek jak masz hydrauliczne to powinno ustąpić. Jeżeli masz mechaniczne to musisz podregulować. Chyba że masz skrzywioną tarczę to musisz ją wyprostować. @Franz Mauer wszystko się zgadza. Ja też ważę +-100Kg i siedząc bez wychylania tyłka nie zablokuje koła czyli nie przelecę kierownicy.
aju Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Ja ważę 83kg i zablokuję hamulec przedni.
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Dnia 27.08.2017 o 12:14, aju napisał: Ja ważę 83kg i zablokuję hamulec przedni. 98kg, blokuję bez problemu każdy przedni hamulec w rowerach u mnie w domu... oprócz 20" roweru syna, na niego nie wsiadam
aju Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Według mnie hamulec powinien blokować kiedy kierownik chce
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 11 minut temu, aju napisał: Według mnie hamulec powinien blokować kiedy kierownik chce Musi blokować... Reszta w rękach kierownika...
aju Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Tak poza tematem... Rano jadę lasem, stromo z górki. Prędkość jaka taka 40+kmh. Sarna mi wyskoczyła, przestraszyłem się. Klamka przedniego do oporu. Paprocie koło drogi całkiem spore szkoda że nie takie miękkie
trollu Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 no niestety ja kiedyś ledwo się wyratowałem - przyzwyczajony do M315 na żywicznych klockach gdzie dozowalność ok ale nie ma kotwicy i można śmiało łapać za klamkę - zdusiłem klamkę w SLX kumpla - stójka na przednim kole bezcenna, cudem wróciłem z powrotem na koła a sarny są nieszkodliwe, chyba w czerwcu jechałem z 2 kumplami przez las i spotkaliśmy lochę dzika z warchlakami do lochy jakieś 50m, piaszczysta leśna droga, dookoła same sosny i buty spd z twardą podeszwą - pierwsza myśl - jak ja wejdę na drzewo i jak wtargać rower ze sobą na szczęście locha w poszła w jedną stronę a my nawrotka i w drugą. Później jeszcze 2 razy widzieliśmy dziki ale już nieco dalej więc bez większego strachu 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się