Inz Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Witajcie ! od dłuższego czasu szukam drugiego roweru szosowego typowego na weekendowe długie wypady dlatego padła decyzja na ramę karbonowa. Zacząłem porównywać ramy rożnych producentów wykonane z karbonu i mam ogromny dylemat który mam nadzieje pomożecie mi rozwiązać. Pytanie jest która markę wybrać z tych wszystkich które produkują rowery na ramach karbonowych, czym się rożni rower kellysa szosowy na ramie karbonowej od treka na przykład poza oczywistymi paroma gramami wagi. Mazdy producent opisuje jakiej to technologi nie ozywa aby wykonać ramę karbonowa ale jak te rożne technologie porównać, czy patrzeć tylko na wagę ?
Kacper 600 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Trudne i ogólne pytanie. Wg. mnie połowa z tego co piszą producenci to po prostu marketing, chociaż zapewne są jakieś niuanse ale wyczuwalne zapewne dla profesjonalistów. Ogólnie uważam że wszystkie produkty znanych producentów reprezentują solidny poziom. Warto przyjżeć się warunkom gwarancji. Gdyby decyzja należała do mnie to nie szukał bym fajerwerków, ale jeżeli bardzo zależy Ci na masie lub większej czy mniejszej elastyczności to wczytuj się w opisy.
Inz Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Wlasnie wiem ze pytanie jest ciezkie :), stanowczo za duzo jest firm produkujach rowery :). To moze inaczej nie patrzac na sama awge ramy na co zwricic uwage albo jaka firme polecacie i dla czego.
InSuit Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Bardzo prosta odpowiedź. Polecam Ci taką ramę, która będzie pasować i będziesz na niej wygodnie siedział. Tyle. Pomijając rozmiar. Możesz zwrócić uwagę czy ramy mają taper (sterówkę w kształcie stożka).
Rosebikes Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Różnica między rowerami obecnie to głównie kwestia projektu ramy i materiału tj dobranie długości rurek, kątów, prowadzenie przewodów wewnątrz, dobranie odpowiednich technik układania karbonu aby rama była lekka, sztywna i amortyzowała wstrząsy oraz - co bardzo ważne - znalezienie takiego podwykonawcy na Dalekim Wschodzie, który wykona ramy wg założeń i zagwarantuje, że wszystkie będą trzymały parametry. W tej chwili można spotkać rowery na tanich ramach karbonowych, wykonanych w starszych technologiach, reprezentujących poziom techniczny sprzed 5 lub więcej lat oraz ramy nowocześniejsze, lekkie i sztywne. Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez Rosebikes
ludojad Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Jeśli mówimy o ramach karbonowych to czym się głównie różnią to: 1. Rodzaj włókien, gęstość i ich polaryzacja w materiale (kąt pod jakim są poprowadzone). Możesz się spotkać z oznaczeniem od T700 do nawet T3000. Są to liczby mówiące o module Young'a materiału (czyli naprężenia materiału w funkcji odkształcenia). Tak więc widelec tylny czy przedni często robi się z T700 (bo potrzebna jest elastyczność) a np. mufę supportu z T1.2k bo potrzebna jest sztywność. Jednak nie sugeruj się tym, że rama z mieszanką włókien T700 i T800 będzie gorsza od T800 i T1600 bo wszystko zależy od projektu indywidualnego danej ramy i jak to zostało w profesjonalnym oprogramowaniu policzone (punkt 3). 2. Proces produkcji i zapewnienia jakości, który różni się u producentów. Jedni ramy lepią i prasują pod ciśnieniem inni nawijają, a jeszcze inni nie mówią jak to robią. Zawiera to też testy i kontrolę produkowanych serii. 3. Indywidualne wyliczenia obciążeń w ramie i zastosowanie odpowiednich włókien w danym miejscu. Czesto robione w CAD lub pochodnej. No tu widać dlaczego tak zwane Chinarello (chamska kopia dogmy z alliexpress), gdzie zrobili to na oko lub z szablonów lub starali się skopiować będzie tańsza i cięższa od projektu Teammachine nad którym czuwają szwajcarscy inżynierowie z BMC. W przypadku takich ram bardzo ważna jest gwarancja i obsługa klienta w stresowych sytuacjach. Często odchodzi się dziś od tanich ram karbonowych na rzecz cieniowanego aluminium, gdyż osiągane parametry (masa, sztywność) są podobne. Dopiero potem są indywidualne cechy ramy jak malowanie, jaka sterówka, prowadzenie linek, pressfit czy BSA, etc. Polecam takie firmy jak (poza tymi popularnymi): Ribble, Eddy Merckx, Plannet X, Battalign, Viner, Dolan, Cilo Jak coś pokręciłem to mnie poprawcie Pozdrower! 1 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się