Mateusz M Opublikowano 12 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2023 Zastanawia mnie czy jeżeli włożę do mojego roweru foxa 36 150mm skoku w którym fabrycznie jest widelec rock shox recon 130mm skoku to czy główka ramy może się złamać i jak wpłynie to na sterowność oraz geometrię roweru ? ( Mój rower to https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-rift-zone-29-1 ) Odnośnik do komentarza
Kkaaeell Opublikowano 19 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2023 Wpłynie Będziesz miał mniejszy kąt główki, support pójdzie Ci w górę. Czym mniejszy kąt główki tym trudniej utrzymać kierownicę prosto. Odnośnik do komentarza
pecio Opublikowano 19 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2023 Z obecnych 65,5 stopnia na główce zrobi się dokładnie 64,5 . Rama się nie złamie . A co do sterowności to będzie jeszcze bardziej " mulasta" tzn .będzie zwrotność na poziomie tankowca na oceanie. Można próbować zmienić offset z 44 na 51 w celu polepszenia kierowalności ale potem może być kicha przy przekładce liska do innej ramy ( prawie wszystkie są projektowane pod 44) Jazda po wyrypie na wprost będzie jeszcze bardziej stabilna. Generalnie zmniejszając kąt główki uspokajamy charakterystykę prowadzenia roweru. Dla przykładu w rowerach szosowych kąt to około 71 stopni i w związku z tym rower jest "narowisty" w prowadzeniu - bezpośredni, chętnie reaguje na ruchy kiery. W fulach gdzie liczy się na wyrypie " bezpieczeństwo" kąty główki projektuje się jako kompromis pomiędzy sterowalnością a stabilnością np. jak u ciebie 65,5 stopnia. Czym rower projektowany do bardziej ostrego wyrypy tym kąty mniejsze. Odnośnik do komentarza
Kaktus1584 Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia Podepnę się, Rift Zone 2 z 2022r Chciałabym zwiększyć skok dampera z 210x50 —-> 210x55 widelca 130mm 42off set —> RC Lyrika 150mm tylko pytanie z jakim off setem chciałbym geometrią pozostać przy tym co jest lub pójść w stronę zjazdową enduro czy jest taka możliwość czy będę musiał zmieniać mostek/ kierownice a jeżeli tak to na jakie wymiary. kompletnie się na tym nie znam, od roweru chciałbym lepszego wybierania terenu i pewnego prowadzenia, nie chciałbym, żeby zaczęło nim po zmianach miotać na prawo i lewo. Marinem chciałbym zjeżdżać trasy czerwone i czarne, ale bez skoków po parę metrów bo głowa blokuje. Chciałbym dokoksić tą trailówke, żeby zbliżyć się do geometrii i charakteru lekkiego enduro. Czy to możliwe? Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia W dniu 19.05.2023 o 06:07, Kkaaeell napisał: Wpłynie Będziesz miał mniejszy kąt główki, support pójdzie Ci w górę. Czym mniejszy kąt główki tym trudniej utrzymać kierownicę prosto. Ciekawa teoria. Powiedz to choperowcom W dniu 14.01.2024 o 10:33, Kaktus1584 napisał: Podepnę się, Rift Zone 2 z 2022r Chciałabym zwiększyć skok dampera z 210x50 —-> 210x55 widelca 130mm 42off set —> RC Lyrika 150mm tylko pytanie z jakim off setem chciałbym geometrią pozostać przy tym co jest lub pójść w stronę zjazdową enduro czy jest taka możliwość czy będę musiał zmieniać mostek/ kierownice a jeżeli tak to na jakie wymiary. kompletnie się na tym nie znam, od roweru chciałbym lepszego wybierania terenu i pewnego prowadzenia, nie chciałbym, żeby zaczęło nim po zmianach miotać na prawo i lewo. Marinem chciałbym zjeżdżać trasy czerwone i czarne, ale bez skoków po parę metrów bo głowa blokuje. Chciałbym dokoksić tą trailówke, żeby zbliżyć się do geometrii i charakteru lekkiego enduro. Czy to możliwe? Tu ograniczeniem może być rama - czy nie będzie kolozji w zawieszeniu przy 10% zwiększeniu skoku. Często jest to fabrycznie na styk. Co do lyrika to pod kolo 29" występuje tylko z offsetem 44mm. Nje mniej za bardzo bym się tym nie przejmował. @Mateusz M przede wszystkim porównaj wymiary CrowToAxle obecnego widelca i tego docelowego. Nawet w obrębie jednego producenta różne modele o tym samym skoku sporo różnią się wysokością. Zakładając, że to będzie wyżej ze 2cm to nie spodziewałbym się żadnego dramatu (przy założeniu, że ten fabryczny 130mm to natywny wideł w tej ramie a nie jak np. robi trek w biedarowerach że na jednej ramie robią pseudoXC i HTścieżkowce zmieniając widelec ;)). Największym, odczuwalnym problemem przy podnoszeniu przodu jest przesunięcie środka ciężkości do tylu i do góry. Rower traci docisk przedniego kola do podłoża co może być mocno problematyczne na podjazdach. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się