Skocz do zawartości

dobór opon


don_pedro

Rekomendowane odpowiedzi

heja

szukam opon w rozmiarze 26 do dętki, 

jeżdżę +/- 60% asfalt, 30% las, 10% piach 

 

szukam do 150zł za oponę, jeśli warto to mogę dołożyć do 200 zł za sztukę 

 

do tej kwoty są do wyboru przeglądając allegro

Schwalbe Smart Sam

Schwalbe Nobby Nic

Schwalbe Racing Ralph

Schwalbe Rocket Ron

Schwalbe Hans Dampf

Maxxis Ikon

MAXXIS Minion DHR

Continental cross king

Continental Trail King

 

co na przód co na tył, w starych miałem 2.2 przód i tył 2.25

dzięki

Odnośnik do komentarza

Na asfalt Maxxis Minion ....... chcesz ducha wyzionąć ? Wykreśl z listy ewidentnie. Conti Cross King na przód na tył Conti Trail King to jeden typ. Drugi to Schwalbe Racing Ralph  p+t.  Nie masz na liście jeszcze jednej opony  mój ewidentny faworyt to Conti Race King.

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza

przyznam że nigdy nie przywiązywałem uwagi wsiadałem i jeździłem, opony z racji na stan i wiek wymagają wymiany i zacząłem czytać i im więcej czytam tym mniej wiem 😅

dzięki za info, 

jeszcze jedno mam dętki kendy 26x1.75-2.125 47/57-559

obręcze 559 17

stare opony miały 57-559 26x2.25 i 55-559 26x2.2 

czy jak kupie 26x2.2 bo takie są na allegro to muszę dętki wymieniać czy to marginalna różnica?

 

np conti cross king jest dostępny w rozmiarze 26 x2 i x2,17 będzie to miało jakieś ogromne znaczenie?

Odnośnik do komentarza

Gorzej jest w drugą stronę - kiedyś jak wymieniałem na lato opony z 38c na slicki 28c to próbowałem upchnąć starą dętkę od szerszej opony do 28c i była po prostu za duża, wyłaziła mi bokami i w końcu przyszczypnąłem ją łyżką jak naciągałem opony i raz, że musiałem ja łatać to jeszcze musiałem jechać i kupić nowe, węższe dętki 

Odnośnik do komentarza

szperam po starych tematach odnośnie szerokości opon i gdzie się da

tak czytam i opinie podzielone:

zalecenia żeby dawać szerszą na przód jako agresywniejszą do utrzymania toru jazdy a węższą na tył jako szybszą o niższych oporach toczenia

jak myślicie czy to dobre podejście?

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, don_pedro napisał:

zalecenia żeby dawać szerszą na przód jako agresywniejszą do utrzymania toru jazdy a węższą na tył jako szybszą o niższych oporach toczenia

Takie są zalecenia czy rekomendacje czy raczej opinie osób jeżdżących bardziej, że tak powiem "pro" w terenie. Takie też są dedykowane przez producentów zestawy na przód i tył, typu np. Conti CrossKing/RaceKing czy Schwalbe Racing Ralph/Racing Ray. Oczywiście też są opony "uniwersalne" bobre zarówno na przód jak i na tył

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

dzisiaj był mój 1 wyjazd na nowych kapciach

przejechane 20km, jeździłem głównie po asfalcie i kawałkami na szutrze, jestem mega zadowolony z wyboru, na asfalcie jeździ się znakomicie

także taki zestaw polecam jak ktoś większość km robi na asfalcie

dzięki Panowie za rady!

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...