Szymon88 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 (edytowane) Witam. Wczoraj kupiłem nowe koła DT X1900 LN, i mam wrażenie że dziwnie chodzi… nie cyka tak jak na filmikach… dodaje filmik: Edytowane 19 Stycznia 2023 przez Szymon88 Odnośnik do komentarza
revolta1 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Ale nie cyka jak 370ka czy nie cyka jak 350ka czy też 240ka ? Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Cyka za cicho i za płytko. Moje 3 zapadki w innym rowerze chodzą duuuż lepiej. Odnośnik do komentarza
revolta1 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Koło jest nowe ? W sensie piasta .ma dużo smaru .wyrobi się. Za małolata składaliśmy piast w kolarakach jaguarach na tawot .po złożeniu przelewaliśmy piasty benzyna żeby były suche wtedy cykaly jak głupie. Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 20 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2023 (edytowane) To piasta z systemem star ratchet. Zawsze będzie cykać inaczej niż zapadkowa. Poza tym pozwól żeby smar się trochę wypracował spomiędzy pierścieni i będzie głośniej. Można wymyć smar ale skróci to żywotność sprzęgła. Edytowane 20 Stycznia 2023 przez vdcmike Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 16 godzin temu, vdcmike napisał: To piasta z systemem star ratchet. Zawsze będzie cykać inaczej niż zapadkowa. Poza tym pozwól żeby smar się trochę wypracował spomiędzy pierścieni i będzie głośniej. Można wymyć smar ale skróci to żywotność sprzęgła. Zobacz, on ma ten sam problem co ja: Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 To jest dźwięk dobrze nasmarowanej piasty 370. Chcesz głośniej to ją rozbierz i zmniejsz ilość smaru, chociaż ja nie polecam, dobrze posmarowana będzie dłużej działać. Odnośnik do komentarza
revolta1 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 7 godzin temu, Szymon88 napisał: Zobacz, on ma ten sam problem co ja: Dokładnie jak powyżej. Dobrze nasmarowana piasta .ja mam 350ki .jeżdżę po suchym tak więc serwis jej czyli wyczyszczenie z starego smaru i nałożenie nowego robię co jakieś 5 tys .po nałożeniu smaru dźwięk jest identyczny , Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 Nie zgadzam się z Wami ani troche. Wiem, że te Ratchety 18, działają głośniej niż moja piasta… wyślę ją do serwisu bo na bank jest coś nie tak. Smaru w piascie mam bardzo malo jak coś… Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 Jestem od 17 lat mechanikiem z autoryzacją DT w serwisie na przedmieściach Dusseldorfu, conieco na temat tych piast wiem 1 Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 (edytowane) To czemu moja piasta jest taka cicha, i dziala jak piasta za 50 zl? Edytowane 21 Stycznia 2023 przez Szymon88 Odnośnik do komentarza
revolta1 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 Godzinę temu, Szymon88 napisał: To czemu moja piasta jest taka cicha, i dziala jak piasta za 50 zl? Bo ma niespracowany smar .wogole go ma .dlatego jest cicha .dla wielu to na plus .cicho fajnie cyka do tego jest nasmarowania i będzie długo działać bezawaryjnie. Cieszyć się z jazdy I kręcić. Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 Może i tak, ale kręcąc pedałami do tyłu, brzmi to strasznie… 3 zapadki działają dużo lepiej… Odnośnik do komentarza
revolta1 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 A zrobiłeś już na tym kole kilka km ? Czy narazie na sucho ? Spróbuj przejedź 300km zobaczysz jak będzieczy zacznie cykać tak jak byś chciał. jak naprawdę potrzebny serwis to zrobisz to Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 Przejade się po weekendzie, bo teraz śnieg… 1 Odnośnik do komentarza
revolta1 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 1 minutę temu, Szymon88 napisał: Przejade się po weekendzie, bo teraz śnieg… Wiadomo .na spokojnie .rozjeździj ja .niech spar się ułoży pod obciążeniem. Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 Tak zrobie, ale kultura pracy 3 zapadek mi sie bardziej podoba. Działa ona „czyściej” 1 Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 Jak chcesz głośne cykanie to: 1. Idziesz do sklepu spiżywczego i kupujesz lody na patyku 2 Uwalniasz patyk z lodów i mocujesz go za pomocą dwóch tryrytek do widelca w taki aposób aby delikatbie haczył o szprychy 3. Cieszysz się głosnym cykaniem i mega szcunkiem na wsi Ale pamiętaj - "trytytka do droga w jedną stronę" 2 Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 Oddam te koła i kupie sobie DT z 3 zapadkami i każdy będzie zadowolony ☺️ 1 Odnośnik do komentarza
revolta1 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 17 minut temu, Szymon88 napisał: Oddam te koła i kupie sobie DT z 3 zapadkami i każdy będzie zadowolony ☺️ Tobie ma pasować. 1 Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 22 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2023 Jesli dt to coś z wyższej półki. W najtńszym mięsie armatnim jak każde 1900 obręcze i szprychy to jakość kół za 300zl. Sprawę ratują jedynie piasty. Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 22 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2023 3 godziny temu, vdcmike napisał: Jesli dt to coś z wyższej półki. W najtńszym mięsie armatnim jak każde 1900 obręcze i szprychy to jakość kół za 300zl. Sprawę ratują jedynie piasty. Kupuje obręcz X432, kupuje nowe nyple z ProLoc i w przyszłości wymienie szprychy na lepsze. Lepsze, czyli cieniowane? Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 22 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2023 (edytowane) Zależy co chcesz osiągnąć. To tania, niezbyt lekka obręcz do XC, łączona na wcisk i klej. Wyższe modele (XR) są spawane, lżejsze i mają trwalszą powłokę. Nyple są ok, tutaj znowu zależy co chcesz - aluminiowe prolock mogą korodować z czasem, z mosiężnymi jest mniej problemów ale są cięższe. Co do szprych to od razu warto kupić docelowe bo to nie jest tania zabawa. Cieniowane (competition, competition race) są bardzo przyzwoite. Edytowane 22 Stycznia 2023 przez vdcmike Odnośnik do komentarza
Szymon88 Opublikowano 22 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2023 Godzinę temu, vdcmike napisał: Zależy co chcesz osiągnąć. To tania, niezbyt lekka obręcz do XC, łączona na wcisk i klej. Wyższe modele (XR) są spawane, lżejsze i mają trwalszą powłokę. Nyple są ok, tutaj znowu zależy co chcesz - aluminiowe prolock mogą korodować z czasem, z mosiężnymi jest mniej problemów ale są cięższe. Co do szprych to od razu warto kupić docelowe bo to nie jest tania zabawa. Cieniowane (competition, competition race) są bardzo przyzwoite. Chyba mnie namówiłeś na X391… tylko pytanie czy w Łodzi mi to ktoś zaplecie… Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 22 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2023 Xr391 w komplecie z obręczą są nyple squorx prolock i specjalne podkładki phr. Podkładki są wymagane i istotne, niestety część zaplataczy w PL "wie lepiej". Nie lubią też nypli squorx bo potrzebny specyficzny wkrętak. Jak znajdziesz jakiegoś zaplatacza to upewnij się, że ogarnie to na fabrycznych nyplach, użyje dołączonych podkładek i zrobi równomierny zaplot z siłą 1100-1200N. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się