Skocz do zawartości

Obręcze/koła bez otworów od wewnątrz


grzechu4555
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez grzechu4555,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio trafiłem na obręcze które nie miały otworów od wewnątrz - Canondale Hollowgram.

1498896577_images1000x700.thumb.jpg.56501c922e6751f477f9e533c63b5854.jpg1530582563_2images1000x700.thumb.jpg.424109f13e3505264eff55b1a4ef3f16.jpg

W piaście również szprychy są po jednej stronie dziwnie zamocowane. Jak zaplata się taką obręcz.

Istnieją takie obręcze do roweru MTB? Ma to jakąś swoją specjalną nazwę?

Takie obręcze nie wymagają taśmy uszczelniającej?

Za wszystkie odp. z góry dziękuję.

 

 

Odnośnik do komentarza

Jesteś pewny, że to co widać, nie jest ciasno spasowaną fabryczną opaską?
Jakiś dostęp do nypli musi być. Z tego, jak koło wygląda, dalej siedzą zapewne wewnętrzne nyple.
Szprychy z piasty z kolei pewnie się wyciąga dopiero po wyjęciu endcapa.

Odnośnik do komentarza

Są takie rozwiązania. Najczęściej nazywa się to "no-holes tubeless".  Spotkałem takie mavic, e13 i coś niebrandowanego. Zwykle w węglu. Mega praktyczne z użytkowego pkt widzenia (brak taśmy i wszelkich problemów z nią związanych (masa, nieszczelności, podwinięcia)) i nieco upierdliwe w serwisie. Nyple wkłada się przez otwór na zawór. Są pewne hinty jak sobie z tym radzić i nawet sprawnie idzie.

Odnośnik do komentarza
  • Rozwiązanie

Dzięki. Teraz wszystko jasne. Takie obręcze najczęściej opisywane są jako UST. Są to koła TUBELESS a nie TUBELESS READY(z otworami). Do nypla wkręca się kawałek stalowej śrubki i całość wprowadza magnesem przez otwór wentyla. Obręcz musi być dość wysoka. Rozwiązanie stosowane w kołach szosowych.

Największe zaskoczenie, że takie obręcze są cięższe niż rozwiązanie tradycyjne. Myślałem, że nieprzerwanie włókien otworami powoli na odchudzenie obręczy przy tej samej sztywności. No i oczywiście zysk na braku taśmy.

Odnośnik do komentarza

shimano takie robi/robiło (miałem koła xt)

prawdziwe bezdętkowce :P, można było bez mleka jeździć,

oczywiście okazało się że opony ust są za grube, a przez to za ciężkie

więc wpadli na "genialny" pomysł, że pocieniują opony na granicy wytrzymałości i zaleją mlekiem

 

Odnośnik do komentarza

Fulcrum robi takie koła od lat i nie ze względu na tubyles a na sztywność obręczy która w dawnych latach była porównywalna do kół pod szytke. Rozwiązanie sprawdza się super w tubelles bo sam jeżdżę na spead 40 i 55, wentyl mleko i po temacie ☺️. Co do nypli nakręcę się specjalną śrubkę i przeciąga magnesem, trochę jest z tym zabawy jak jakaś szprycha strzeli ale to raczej tylko przy kraksie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...