Skocz do zawartości

Atala- rower po udoskonaleniach własnych .


Leszek Gumowski

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiony w 2021r za 10 tys. zł. jako rower MTB-  czyli golas (jak ja to nazywam). Silnik Bosch gen4 -85Nm. No i zaczęło się udoskonalanie.  Muszę zaznaczyć, że jestem już w słusznym wieku i liczy się dla mnie wygoda i nowoczesność.   Dokupiłem błotniki SKS szerokie (opona 2,4 cala), bagaznik oraz kuferek. Założyłem oświetlenie. Widelec przedni sprężynowy wymieniłem na RS REKON  powietrzny z tłumieniem odbicia . Sztycę podsiodłową  zamieniłem na amortyzowaną (na pantografie). Wyświetlacz PURION zamienilem na NYON. No a teraz najważniejsze - napęd. Była kaseta 9- rzędowa i przerzutka Altus. Jakoś nie pasowało mi to do elektryka. Zacząłem przeglądać internet i wynalazłem piastę planetarną ALFINE i sterowanie do niej Di2. Pokupowałem wszystko co trzeba , zamontowałem, piastę zaplotłem w koło (przy okazji zaplotu wymieniłem szprychy w tylnym kole na nieco grubsze). Porównując zmianę biegów do starego systemu mogę stwierdzić krótko: ogromny skok cywilizacyjny. System Di2 wrzuca biegi bardzo precyzyjnie i bardzo szybko. Można to robić w każdej chwili jadąc lub stojąc. Oczywiście wykorzystałem też możliwość jaką daje nam silnik boscha - zdjęcie blokady  prędkości. Osobiście uważam, że gdyby rowery te jeżdziły 35km/h nikt by przy tym nie kombinował.Zadbałem też o poprawę hamowania na tył. Wymieniłem orginalną tandetną tarczę na tarczę ICE-TECH + klocki ceramiczne. Hamulec musi blokować koło. Koszt całości? - druga dycha. Ale w końcu mam to co chciałem.

IMG_4043[1].JPG IMG_4040[1].JPG IMG_4046[1].JPG IMG_4045[1].JPG IMG_4047[1].JPG IMG_4049[1].JPG
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...