Skocz do zawartości

Fox Float (wersja z Jekyll'a 700 ok. 2002-2004r) - wymiana uszczelek.


jedras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu nabyłem ramę Jackylla z headshockiem i damperem foxa, z tego co udało mi się zaobserwować to tak sobie trzyma ciśnienie, zastanawiam się nad przeserwisowaniem go za pomocą zestawu uszczelek: http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-fox-float-line-803-00-142-i6924780015.html

Z tego co udało mi się znaleźć w sieci ten zestaw powinien być kompatybilny z moim damperem, biorę też pod uwagę wymianę dampera na nieco wyższy model, to znaczy coś w stylu RL, jest to podstawowa wersja tylko z wentylem, niestety ciężko coś znaleźć z mocowaniem takim jak w Jekyllu, był by mi w stanie ktoś coś doradzić w kwestii zamiennika ? Rozglądam się na ebay i kilku innych serwisach, ciężko znaleźć tam cokolwiek w tym stylu, szukał bym nawet niekoniecznie sprawnego, byle górna obudowa była by ok, środek podejrzewam że będzie ten sam co w moim. Na poszukiwania dałem sobie max 2 tygodnie, jak się nie uda przeserwisuję ten i tak zostanie.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za info. U mnie siedzi I generacja.

Widziałem właśnie te damperki w różnych wersjach w manualu Fox-a, widziałem też na zdjęciach Jekylla wersję z Manitou i tymi regulowanymi foxami, ale takich szczegółów już niestety nie.

W sumie ten damper działa całkiem spoko, na wyższym cisnieniu jakos nie buja mocno, więc dodatki bardzo mi potrzebne nie są, jest w bardzo ładnym stanie, tak że w tym tygodniu zamówię uszczelki i poeksperymentuje z naprawą, a że to moje pierwsze próby serwisowania amorów, a  poza centrowaniem kół w sumie wszystko chyba w rowerze przerabiałem to dla wprawy mam jeszcze do zrobienia drop off-a IV do którego uszczelki już lecą i Manitou Mars, do którego znalezienie ich będzie sporym wyzwaniem... headshocka zostawiam na koniec, jak mi się klucz uda znaleźć, najwyżej będę dorabiał z kawałka rurki.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, jedras napisał:

dla wprawy mam jeszcze do zrobienia drop off-a IV

To ja delikatnie zasugeruje zacząć od Marzocchi ;) Amortyzator prosty w serwisie w przeciwieństwie do damperów. A starsze roczniki są upierdliwe w odpowietrzaniu :)

Odnośnik do komentarza

Zaczołem od rozmontowania Marsa, niestety mam jakiś problem z wykręceniem regulacji kompresji przed wyciągnięciem lag, w tym przypadku chce go po prostu wyczyścić kompletnie i wybadać temat nie działającej blokady, no i zmienić olej, niech tam sobie trochę cieknie, uszczelek na razie nie dostanę.

Do Marzocchi idą właśnie uszczelki, nie chcę inwestowac w pełny serwis z kompletem uszczelek, tymczasoso kupiłem uszczelki olejowe za 35zl z wysyłką, jak przyjdą uszczelki to się zabiorę. Amor będzie używany sporadycznie, a przy koszcie serwisu 170zł + 180-190zł za oryginalny komplet uszczelek to się mija z celem, wróci do Kony Stinky 2004 na jakiś czas, docelowo zastanawiam się nad czymś 150-170 skoku w niej (drop off ma 130) w stylu Z150. To i tak ciężki klocek więc nie ma tutaj co cudować.

-- UPDATE:

Poczytałem trochę o olejach i ich zamiennikach, nie udało mi się zdobyc Bel-Ray, ale tymczasowo kupiłem przekładniowy motul jako tymczasowy zamiennik oleju foxa do dampera, damper rozmontowałem na części pierwsze, wymyłem i wyczyściłem, komora powietrzna w super stanie, uszczelki srednie, ale jeszcze ujdą. Przesmarowałem lekko nowym smarem, dolałem około 2,5ml oleju pod tłoczek i może z 0,5 ml do komory (mniej więcej tak wo wyglądało na filmikach odnośnie foxów i poradniku odnośnie serwisu). Poskręcałem i trzyma super ciśnienie, na jakiś czas wystarczy, a za jakiś czas razem z uszczelkami uszczelnie już oryginalnym foxa z zestawu.

Do listy zakupów doszło trochę chemii do czyszczenia i smarowania + oleje, na spokojnie po weekendzie to ogarnę i będę już przygotowany na takie zabawy.

 

-- UPDATE 2:

Pojawił się lekko ryzykowny plan polegający na zmodyfikowaniu dampera na wersję z blokadą i reboundem.

W jaki sposób, jak tylko uda się domknąć temat i będę miał wszystkie potrzebne elementy na miejscu na pewno opublikuję.

Znalazłem kilka wątków na zagranicznych forach, nawet znalazłem kilka ogłoszeń z Jekyllami I z damperem w wersji z blokdą, więc to nie do końca prawda że Jekyll I miał tylko tą podstawową wersję.

W weekend przychorowałem, więc nie potestowałem go dobrze, dzisiaj może wieczorem sprawdzę jak po tym szybkim serwisie trzyma ciśnienie.

Edytowane przez jedras
aktualizacja
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...