Ven0n Opublikowano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2022 (edytowane) Siemano, mam obecnie Klamki mt401 z czterotłokami mt420 w połączeniu z tarczami RT-66 203mm przód&tył. Szukam sposobu na poprawę siły hamowania, mimo że jest całkiem dobrze. Na początku miałem półmetaliki jagwire, ale zmieniłem na żywiczne shimano D03S i uznałem że jest znaczna poprawa względem półmetalików. Zamierzam wymienić klamki z BL-MT401 na BL-M6100 z serwo wave i tu pytanie: Czy warto? Siła hamowania wzrośnie? Hamulec będzie bardziej zero-jedynkowy, czy bardziej płynnie i z większym wyczuciem będzie hamował? W obecnych klamkach bardzo mi się podoba ta zerojedynkowość, że klamki dosłownie idą gładko do połowy i nagle zatrzymują się bez efektu miękkości, w sklepie sprawdzałem SLXy z serwo wave i wydawały się takie miękkie bez wyraźnego zatrzymania się(jakby były zapowietrzone) Warto rezygnować z tej zero-jedynkowości na rzecz większej siły hamowania z efektem miękkiej klamki? Jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy jest jakakolwiek różnica między BL-M6100 a BL-M8100 Edytowane 8 Grudnia 2022 przez Ven0n Odnośnik do komentarza
Rozwiązanie Ven0n Opublikowano 10 Grudnia 2022 Autor Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2022 Z powodu braku odpowiedzi i braku cierpliwości na oczekiwanie na tą odpowiedź, temat do zamknięcia i do kosza. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 10 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2022 Szybko się poddajesz... w każdym razie klamki 4/6/7/8/9100 nie będą pasować do manetek starszych niż współczesne (czyli również z liczbą 100 w oznaczeniu). Co do siły hamowania - tak, klamka z servowave spowoduje, że zauważalnie wzrośnie bo ma nieliniową charaktertystykę przełożenia nacisku klamki na tłok. W twoim przypadku słabym pinktem mlgą być przewody - z tyłu będzie już zauważalnie puchł co częściowo niweczy potencjalny zesk na klamce s-w. 1 Odnośnik do komentarza
Ven0n Opublikowano 10 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2022 Przewody to BH90, ale fakt - czuć że prawa klamka nie zatrzymuje się tak twardo jak lewa od przedniego hamulca. Manetki od przerzutek to takie M310 albo M315. Ogólnie tylny hamulec jest nie dotarty więc się nie czepiam, bo szybciej się blokuje koło zanim klocki zaczną dociskać do tarczy. Manetki to nie problem zmienić w sumie jak by coś nie pasowało Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 11 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2022 Manetki zgodne z nowymi klamkami są dostępne tylko od 10rz w górę. Tak więc zmiana pociąga za sobą niwy nalęd. Z nowych klamek z servowave pasujących do starych i nowych manetek są dostępne jeszcze bl-mt501. Szczególnie w niemieckich sklepach (tam mają też niższą cenę niż w PL). Odnośnik do komentarza
Ven0n Opublikowano 11 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2022 Faktycznie, teraz zauważyłem różnicę. To teraz zostaje tylko rozwianie wątpliwości czy wymiana mt401 na mt501 spowoduje drastyczną różnicę? Bo w sklepie poza odczuciem większej miękkości tych klamek względem mt200 albo moich mt401 to na stojącym w miejscu rowerze więcej różnic się nie dało zaobserwować. Czy ogólnie warto wydać na komplet 340zł? Obecny zestaw i tak hamuje jak wściekły, aczkolwiek korci mnie nadal zrobić coś tak mocnego, żeby hamowało już po przysłowiowym spojrzeniu na te klamki Odnośnik do komentarza
vdcmike Opublikowano 11 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2022 Klamki Bl-mt501 to są 1:1 deore bl-m6000. Działa to dokładnie tak samo jak wszystkie wysokie modele klamek shimano bo ma dokładnie te same wnętrzności wykonawcze. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się