Odie Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 Hey. Do mojego turystycznego - commutera wjeżdżają zaraz nowe koła (rower to Marin Four Corners QR 9mm - bębęnek 8-11). I tak się zastanawiam nad modyfikacją kokpitu, która ma być narzucona zmianą hamulców na hydraulikę (baran nie jest dla mnie jakimś strasznym deal breakerem przy ogromie kierownic "płaskich" - ergonomicznych, a przyzwoita hydraulika MTB/trekking kosztuje mniej niż jedna klamkomanetka hydrailiczna). Z jakości Sory jestem względnie zadowolony przy moim użytkowaniu ale tęskno mi za prostotą z mojego holendra i trekinga. Sam jej zakres jest ponad moje kopyto - bardzo rzadko korzystam z największego blatu, a prędkości przelotowe są między 25-30km/h. Myślałem nad wielokrotnie polecanymi na forum mix'ami Deore i XT z linii M4100 lub M5100 tylko nie mając doświadczenia w UŻYTKOWANIU DŁUGOTERMINOWYM stwierdziłem, że podyskutuję trochę z ludźmi bardziej doświadczonymi w temacie. Chodzi mi o względną trwałość napędu - robię około 9 tyś. km / rocznie na samych dojazdach do pracy. Dorzućmy luźną turystykę i robi się około 15 tyś. km/rok jazdy w każdych warunkach. Trochę można naczytać o kwestii łańcuchów, magicznych smarów ale jakoś nikt nie wspomina o blacie, kasecie. No i obawiam się lekko o kwestie linii łańcucha (rama "szosowa" - tak proszę nie bić) - wiem o istnieniu podkładek pod blaty/pedały ale jestem ciekaw czy nie będzie jakiś dodatkowych niedogodności związanych z wciskaniem współczesnych napędów MTB do ramy bez offsetu mufy supportu. Serdecznie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
kaido2 Opublikowano 25 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 Obecnie trwałość kaset jest zdecydowanie krótsza jak jeszcze tych z przed 20-tu lat. O blaty bym się za specjalnie nie martwił, są bardziej tolerancyjne z uwagi na wielkość grubość ich samych jak zębów jak i stosowany materiał. Linia łańcucha, generalnie ten może pracować na dość dużych skosach z uwagi na luzy na ogniwach, więc tutaj tez nie ma co się ideałów trzymać. Co do tarczówek i hydrauliki.. jakoś nie spotkałem jeszcze argumentów by się na to przesiadać. Waży to i jednak więcej z tym problemów. Zestaw dobrych szczęk i klocków radzi sobie z wszystkim bardzo dobrze nawet na ostrych zjazdach w terenie. Rower ma byc jak najprostszy , najlżejszy i najmniej problematyczny nawet jak coś się stanie gdzieś w ciemnym lesie Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się