Skocz do zawartości

Kellys Spider 70 - zamiana z Altusa na Deore 1x11 m


Endrju2101

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, posiadam rower Kellys Spider 70 - dokładnie ten model - https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kellys-spider-70-27-5-pd23304/

Chciałbym zmienić napęd i założyć 1x11. Widziałem, że Szaju w filmie polecał przerzutkę Deore M5100- Pytanie do was, co bym musiał kupić i czy w ogóle w moim rowerze dało by radę zmienić napęd? Drogi był by to interes?

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza

Niech mnie poprawią bardziej doświadczeni, ale wydaje mi się, że można. Musiałbyś pewnie zmienić kasetę (ok 300zł), manetkę (ok 280), przerzutkę z długim wózkiem (ok 300),  korbę, bo raczej nie chcesz jeździć na samym blacie 36T z przodu (ok 300zł). Do tego support (80zł) i łańcuch (chyba ok 150zł).  

Więc tak zgrubnie licząc 1400zł bez robocizny. Jeszcze może linki i pancerze...

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Otto napisał:

Niech mnie poprawią bardziej doświadczeni, ale wydaje mi się, że można. Musiałbyś pewnie zmienić kasetę (ok 300zł), manetkę (ok 280), przerzutkę z długim wózkiem (ok 300),  korbę, bo raczej nie chcesz jeździć na samym blacie 36T z przodu (ok 300zł). Do tego support (80zł) i łańcuch (chyba ok 150zł).  

Więc tak zgrubnie licząc 1400zł bez robocizny. Jeszcze może linki i pancerze...

Linki i pancerze mają miesiąc. Przerzutkę Shimano deore M5100 widziałem za 160-170 zł, ale chyba krótki wózek, jeśli to ma znaczenie. Manetkę znalazłem za 130 zł na Allegro. Tylko pytanie czy dało by się to założyć wszystko i czy w ogóle warto 🙂

Edytowane przez Endrju2101
Odnośnik do komentarza

Zakładam, że celujesz w rozpiętość kasety 11-51 - tylko do takiej będzie dobra przerzutka rd-m5100 (i występuje wyłącznie z długim wózkiem).

Linkę masz nową (w dodatku optislick) z manetką (120-130 nowa, w sklepie).

Z korbą będzie największy prob bo ze względu na linię łańcucha jesteś właściwie "skazany" na starsze korby SLX/XT (fc-m7/8000) - 400-600zł lub jakąś chińszczyznę w postaci np. mpx-11 (250zł z blatem NW). 

 

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, vdcmike napisał:

Zakładam, że celujesz w rozpiętość kasety 11-51 - tylko do takiej będzie dobra przerzutka rd-m5100 (i występuje wyłącznie z długim wózkiem).

Linkę masz nową (w dodatku optislick) z manetką (120-130 nowa, w sklepie).

Z korbą będzie największy prob bo ze względu na linię łańcucha jesteś właściwie "skazany" na starsze korby SLX/XT (fc-m7/8000) - 400-600zł lub jakąś chińszczyznę w postaci np. mpx-11 (250zł z blatem NW). 

 

Czyli przerobienie tego napędu może być mało opłacalne?

Odnośnik do komentarza

Zależy co rozumiesz przez opłacalność. Generalnie taka inwestycja nie zwraca się. Do tego rosną koszty posiadania/utrzymania. Koszty nabycia wychodzą mniej więcej tak:

- kaseta 270-280zł

- przerzutka 150-160zł

- łańcuch 95-135zł

- manetka 120-130zł

- korba 250-600zł

Czyli min. 885zł

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, vdcmike napisał:

Zależy co rozumiesz przez opłacalność. Generalnie taka inwestycja nie zwraca się. Do tego rosną koszty posiadania/utrzymania. Koszty nabycia wychodzą mniej więcej tak:

- kaseta 270-280zł

- przerzutka 150-160zł

- łańcuch 95-135zł

- manetka 120-130zł

- korba 250-600zł

Czyli min. 885zł

Czemu rosną koszty posiadania/ utrzymania? Każdy napęd trzeba utrzymywać. W sensie opłacalność - chodzi mi o to, czy faktycznie będzie to lepszy napęd niż mój altus. Wiadomo, że to się nie zwróci.

Odnośnik do komentarza

Rosną bo kaseta, blat, łańcuch w napędach 11rz zużywa się dużo szybciej niż w 8,9,10rz a do tego są to elementy droższe.

Lepszość napędu jest względna. Będzie odpowiednia rozpiętość do jazdy w terenie. Będzie więcej dziur między przełożeniami ale wszystko tylko z jednej manetki. Na mniejszą masę specjalnie bym nie liczył. Do tego większe koszty.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, vdcmike napisał:

Rosną bo kaseta, blat, łańcuch w napędach 11rz zużywa się dużo szybciej niż w 8,9,10rz a do tego są to elementy droższe.

Lepszość napędu jest względna. Będzie odpowiednia rozpiętość do jazdy w terenie. Będzie więcej dziur między przełożeniami ale wszystko tylko z jednej manetki. Na mniejszą masę specjalnie bym nie liczył. Do tego większe koszty.

ok dzięki wielkie za poradę 🙂 Chyba odpuszczę przerobienie tego i zostane na tym co mam.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...