Skocz do zawartości

Santa Cruz Butcher (2010-2012?) Rzeźnik.


Brodzisław

Rekomendowane odpowiedzi

Witam się z Wami w pierwszym poście. Fajnie że tu tak dużo ludzi ale ciężko się na początku odnaleźć w mnogości tematów. Ale do rzeczy... 

Kolega z pracy oddał mi swój projekt na którego dokończenie a w sumie wykorzystanie, zdrówko mu nie pozwala. 

Oto setapik:

Rama - Santa Cruz Butcher
Widelec - Fox Talas 32
Obręcze - Vuelta DH
Piasty - Hope pro4
Damper - Fox Float rp23
Heble hydrauliczne - Sram Guide R
Sztyca - Ghost
Platformy - Straight Line
Support - Truvativ Howitzer
Mostek - Truvativ Holzfehler
Tarcze - Sram Centerline 200
Korba z blatem - Truvativ Hussefelt
Kierownica - Spike 777

Kilku elementów tej układanki brakuje. Tak więc chciałbym poradzić się Was w kwestii doboru gratów. 

Po pierwsze kaseta i oś tylna. Jako że przód ma jeden blacik to tył powinien być z 11 o ile dobrze wnioskuję ze swych obserwacji w terenie. No i nie mam pojęcia co wrzucić na wyżej wymienioną piastę. Szukałem, czytałem, mierzyłem i mam siekę informacyjną gorszą niż w tv.  Niby są kasety za 40€ i opinie, na pierwszy rzut oka, nie są złe. Ale skoro dostałem nieco droższy sprzęt to chciałbym coś z podobnego pułapu cenowego, ewentualnie nieco droższe ale, bez przesady.

Po drugie szprychy. Obręcze 26 cali więc nieco poza obecnymi standardami jednak, chcialbym coś dobrać pod swoje umiejętności i ambicje 😂 Zdecydowanie powinny być grube bo, jako niewprawny w terenie jeździec, walę kołem po korzeniach i kamieniach niczym kowal swoim młotem. Po prostu możliwie najwytrzymalsze w budżecie do 40€ za 40szt.(z zapasem bo nie zapłatałem od podstaw) 

Po trzecie hak i przerzutka plus osłona przerzutki. Wiem że przerzutka zależy od kasety. No i kolejna komplikacja 😂 Jakaś osłona też by się przydała bo, dość gęsta roślinność jest w okolicznych lasach a i skał panbucek nie poskąpił. 

Brakuje mi też śrub do zamontowania dampera ale to już ogarnąłem na stronie producenta ramy. 

No i na koniec łańcuch. Fajnie jakby był taki fikuśny, kolorowy. Do 50€ może kosztować no i fajnie jakby był ze spinką. 

Wszystkie dystanse do sterów, i zacisk sztycy mam. Dętki mam. Siodełko mam. Adaptery do hamulców też dostałem. 

 

Żeby nie było że całkiem świeżak jestem to powiem Wam że dotychczas bawiłem się nieco starszymi konstrukcjami i motoryzowałem swoje rowery. Jednak nie ma co porównywać rowerów trekkingowych z lat 70' i 80' czy kruzerów do takich maszyn jak powyżej. 

No, fajnie by było poczytać mądre i sensowne odpowiedzi, rady, wskazówki, protipy... 

Piona! 

 

IMG-20221010-WA0000.jpeg IMG-20221010-WA0002.jpeg IMG-20221010-WA0004.jpeg IMG-20221010-WA0006.jpeg

Edytowane przez Brodzisław
Niepoprawny temat.
Odnośnik do komentarza
19 minut temu, Brodzisław napisał:

Witam się z Wami w pierwszym poście. Fajnie że tu tak dużo ludzi ale ciężko się na początku odnaleźć w mnogości tematów. Ale do rzeczy... 

Kolega z pracy oddał mi swój projekt na którego dokończenie a w sumie wykorzystanie, zdrówko mu nie pozwala. 

Oto setapik:

Rama - Santa Cruz Butcher
Widelec - Fox Talas 32
Obręcze - Vuelta DH
Piasty - Hope pro4
Damper - Fox Float rp23
Heble hydrauliczne - Sram Guide R
Sztyca - Ghost
Platformy - Straight Line
Support - Truvativ Howitzer
Mostek - Truvativ Holzfehler
Tarcze - Sram Centerline 200
Korba z blatem - Truvativ Hussefelt
Kierownica - Spike 777

Kilku elementów tej układanki brakuje. Tak więc chciałbym poradzić się Was w kwestii doboru gratów. 

Po pierwsze kaseta i oś tylna. Jako że przód ma jeden blacik to tył powinien być z 11 o ile dobrze wnioskuję ze swych obserwacji w terenie. No i nie mam pojęcia co wrzucić na wyżej wymienioną piastę. Szukałem, czytałem, mierzyłem i mam siekę informacyjną gorszą niż w tv.  Niby są kasety za 40€ i opinie, na pierwszy rzut oka, nie są złe. Ale skoro dostałem nieco droższy sprzęt to chciałbym coś z podobnego pułapu cenowego, ewentualnie nieco droższe ale, bez przesady.

Po drugie szprychy. Obręcze 26 cali więc nieco poza obecnymi standardami jednak, chcialbym coś dobrać pod swoje umiejętności i ambicje 😂 Zdecydowanie powinny być grube bo, jako niewprawny w terenie jeździec, walę kołem po korzeniach i kamieniach niczym kowal swoim młotem. Po prostu możliwie najwytrzymalsze w budżecie do 40€ za 40szt.(z zapasem bo nie zapłatałem od podstaw) 

Po trzecie hak i przerzutka plus osłona przerzutki. Wiem że przerzutka zależy od kasety. No i kolejna komplikacja 😂 Jakaś osłona też by się przydała bo, dość gęsta roślinność jest w okolicznych lasach a i skał panbucek nie poskąpił. 

Brakuje mi też śrub do zamontowania dampera ale to już ogarnąłem na stronie producenta ramy. 

No i na koniec łańcuch. Fajnie jakby był taki fikuśny, kolorowy. Do 50€ może kosztować no i fajnie jakby był ze spinką. 

Wszystkie dystanse do sterów, i zacisk sztycy mam. Dętki mam. Siodełko mam. Adaptery do hamulców też dostałem. 

 

Żeby nie było że całkiem świeżak jestem to powiem Wam że dotychczas bawiłem się nieco starszymi konstrukcjami i motoryzowałem swoje rowery. Jednak nie ma co porównywać rowerów trekkingowych z lat 70' i 80' czy kruzerów do takich maszyn jak powyżej. 

No, fajnie by było poczytać mądre i sensowne odpowiedzi, rady, wskazówki, protipy... 

Piona! 

 

IMG-20221010-WA0000.jpeg IMG-20221010-WA0002.jpeg IMG-20221010-WA0004.jpeg IMG-20221010-WA0006.jpeg

Jaką chcesz osłonę na przerzutkę? I do czego ją zamontujesz? Jak przywalisz kamieniem w przerzutkę, w najgorszym wypadku wymienisz przerzutkę i hak, bo to właśnie hak ma przyjąć energię uderzenia i uchronić ramę. Jeśli zamontujesz jakąś osłonę, pewnie będzie przymocowana do ramy, więc energia uderzenia zostanie przeniesiona na ramę właśnie, czyli za chwilę będziesz ją wymieniał. A tak w ogóle to widziałeś jakikolwiek rower MTB z osłoną przerzutki? (Nie mówię o rowerach marketowych z lat 90 😉

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, robsonwroc napisał:

Jaką chcesz osłonę na przerzutkę? I do czego ją zamontujesz? Jak przywalisz kamieniem w przerzutkę, w najgorszym wypadku wymienisz przerzutkę i hak, bo to właśnie hak ma przyjąć energię uderzenia i uchronić ramę. Jeśli zamontujesz jakąś osłonę, pewnie będzie przymocowana do ramy, więc energia uderzenia zostanie przeniesiona na ramę właśnie, czyli za chwilę będziesz ją wymieniał. A tak w ogóle to widziałeś jakikolwiek rower MTB z osłoną przerzutki? (Nie mówię o rowerach marketowych z lat 90 😉

Nie jestem w temacie, mówiłem 😂

Z resztą to mało ważne. Skoro wyczerpałeś temat osłony, przejdźmy do innych części. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...