Korbeleeek Napisano 20 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpień 2017 Witam, Jestem tutaj nowy, więc napiszę na czym jeżdżę od dwóch lat posiadam Kross Level R2 2016, rower serwisowany i wszystko okey, ale chciałem sam już teraz zacząć odpowietrzać hamulce i teraz Was proszę o pomoc. A więc przejdźmy do sedna, posiadam ten rower na hamulcach Tektro Disc HDC-300 i potrzebuję je odpowietrzyć, zerkałem na inne tematy tutaj lecz nie znalazłem osoby, która by posiadała problem z tymi hamulcami, a nw czy hamulce Shimano czy innej firmy są podobne lub zbliżone i tą operacje robi się podobnie. Sam już nw czy kupić jakiś specjalistyczny zestaw czy jak niektórzy uważają dwie strzykawki z apteki, wężyk do akwarium i parę ścierek wystarczy. Jeszcze pytanie jaki płyn dolać ( olej, dot ), czy w ogóle dolewać ? Proszę was o pomoc i radę, co Wy byście zrobili ? Ps. Miałem na dzieję, że jak @SzajBajk nagrał długi film o naprawach roweru i w ogóle, że najdzie się tam odpowietrzanie hamulców hydraulicznych. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Fenthin Napisano 20 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpień 2017 (edytowane) Wszystkie hamulce rowerowe odpowietrza się mniej więcej w ten sam sposób. Różnice są w umiejscowieniu portów do odpowietrzania, obecności lub braku odpowietrzników bezpośrednio w zacisku czy używaniu lejka zamiast strzykawek. Ale zasada jest identyczna. Wtłaczamy płyn od zacisku do klamki póki nie przestaną wydostawać się bąbelki powietrza: Potrzebna jest strzykawka, wężyki, odpowietrznik (jeśli dobrze pamiętam, gwint M6) i OLEJ!!! mineralny. Czy kupisz jako zestaw, czy osobno, Twoja wola. Do tego jakiś klocek do utrzymania dystansu między tłoczkami, imbus 5, klucz płaski 7 i Torx T15. Stary olej można zlewać do jakiegoś woreczka czy butelki (jak na filmie), można też wykorzystać drugą strzykawkę jak przy odpowietrzaniu innych hamulców. Bez większej różnicy. Edytowane 20 Sierpień 2017 przez Fenthin Odnośnik do komentarza