Ruter Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Witam wszystkich ponownie..Ech często tu dość bywam z tymi hamulcami ale no nic. Mam pytanie jak zaradzić sobie z hałasującą tarczą.Ogólnie hałasuje ona jak zaczynam się rozpędzać oraz podczas gwałtownego skręcania.Jest to o tyle wkurzające bo byłem 2 razy w serwisie gdzie zostały hamulec został ustawiony jednak już po tygodniu znowu zaczyna hałasować czym to może być spowodowane ? Jakieś rady propozycje czy mam już kupić klucz i co tydzień bawić się w regulację.Dodam ze z przodu mam 180 mm a z tyłu 160 mm nwm z jakiej przyczyny z przodu jest większa ale tak jest w tym modelu.Pozdrawiam
Gość Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 A jak hałasuje? Skrzypi/piszczy? Jeśli tak, to pewnie minimalnie ociera. Dlatego nie słychać jej, gdy jedziesz wolno. Sprawdź, czy tarcza jest prosta. Przyda się do tego biała kartka, na tle której lepiej będzie widać, jak kręci się tarcza i czy ociera o klocki. Różnica w rozmiarze tarcz to tak naprawdę nic niezwykłego. I jest to podyktowane tym, że częściej powinno się używać przedniego hamulca, a zatem przednia tarcza będzie się bardziej grzała, będzie się szybciej zużywać, i tak dalej. Dlatego tarcza o rozmiar większa w pewien sposób to rekompensuje.
Ruter Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Nie no nie skrzypi jak stare drzwi ani nie piszczy.Po prostu daje dzwięk ocierania o klocki nwm jak to nazwać :DDD /Co do jeszcze krzywej tarczy to nie wiem będę musiał sprawdzić ale jakby była krzywa to by się nie odzywała po tygodniu chyba ?
Gość Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 No to skoro "daje dźwięk ocierania o klocki", to pewnie ociera o klocki. Jeszcze sprawdź, żeby mieć pewność. Mogłaby się odezwać dopiero po tygodniu, jeśli na przykład została uderzona w międzyczasie. Pytanie też, czy jeździsz na hamulcach mechanicznych, czy na hydraulicznych. Mechaniczne dociskają tarczę z jednej strony, więc może coś się z nią stało przy mocnym hamowaniu.
Gość Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 U mnie się dzieje coś podobnego z tyłu i wynika z pracy tylnego trójkąta. Ustawie, pojeżdżę, przyspieszę, ostrzejszy zakręt i znów to samo. Po chwili jednak ustaje. Jak pisał kolega wcześniej sprawdź czy tarcza jest prosta. Moja ma minimalne bicie jednak tak minimalne, że po ustawieniu zacisku nic nie ociera.
specialized34 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 A tarcze jakie zwykle czy na pajaku aluminiowym? Bo jeśli zwykle to nie ma się co dziwić to dość powszechny problem a jeszcze jak rama jest dość sztywna przy odchudzonych tarczach wpada w rezonans przy dużych prędkościach czy przy skrecaniu tym bardziej 180 na przód a jeśli dochodzi do tego jakiś średni amorek to wiadomo czemu tak jest jeśli chcesz mieć ciszę i jak masz fajny rowerek którym Ci się dobrze jeździ to warto doinwestowac np w tarcze xt na pajaku i będziesz mieć święta ciszę sam posiadam i nie pamiętam kiedy słyszałem dźwięk tarczWysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ruter Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2017 1.Hamulce Hydrauliczne 2.Tarcze niestety nie na pająku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się