Skocz do zawartości

Piszczenie hamulców po czyszczenia

Normaidian

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Jestem nowy w temacie rowerów. Kupiłem sobie Krossa level 2.0 do jazdy weekendowej. Trochę poczytałem o czyszczeniu roweru i kupiłem między innym FENWICKS Odtłuszczacz do hamulców. Po wyczyszczeniu nim tarcz w moim rowerze, hamulce strasznie piszczą, po jakimś czasie to przechodzi, ale zaraz po użyciu tego preparatu i wytarciu są strasznie głośne. Moje pytanie jest takie. Czy jest to normalne i po prostu odtłuszczacz musi odparować żeby przestać piszczeć, czy może nie powinno się tak dziać. Wtedy moje pytanie czemu się tak dzieje? Zły preparat dla tych tarcz? Dodam od razu, że hamulce nie były raczej niczym zatłuszczone, raczej standardowy brud z trasy leśno-polnej. Dodam też że na hamulcach w rowerze mojej narzeczonej, Kross Lea 5.0, nie występuje taki problem, a czyszczę oby dwa rowery w taki sam sposób. 

Z góry dziękuję za pomoc. I tak jak pisałem, w temacie rowerów jestem kompletnym laikiem, więc prosiłbym o tłumaczenie jak dla dziecka 😜

Edytowane przez Normaidian
  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat. Zajechałem w ostatnim sezonie hamulec z tyłu (klocki do wymiany ze względu na zużycie, tarcza hamulcowa przez głupotę wygięła się na tyle że nie dało rady jej wyprostować). Kupiłem nowy komplet: tarcza Magura storm hc i klocki hamulcowe Magura p8. Założyłem wszystko na rower, klocki dotarłem wg instrukcji i kurna nie da się jeździć. Dzwonią jak ksiądz po kolędzie. Problem objawia się przy bardzo delikatnym hamowaniu, po mocniejszym zaciśnięciu klamki dźwięk ustaje i koło blokuje się. Macie jakiś pomysł co może być przyczyną i jak się z tym uporać. Zacisk to Magura MT7 Pro.

Opublikowano