Rebi Opublikowano 11 Czerwca 2022 Opublikowano 11 Czerwca 2022 (edytowane) Witam jestem świeżo upieczonym posiadaczem roweru marki https://nrowery.pl/mtb-29/146-viking-dr.html przejechałem może z 30 km i coś mnie tknęło żeby podnieść koło i zakręcić i na moje nieszczęście przednia zębatka/ tylna piasta? nie jestem pewien skąd, zaznaczam jestem laikiem !! Wydobywa się taki dźwięk nie wydaje mi się żeby było to coś normalnego jakieś sugestie dzięki https://files.fm/u/wt9eefbq8 Edytowane 11 Czerwca 2022 przez Rebi
TrocheBiegam Opublikowano 11 Czerwca 2022 Opublikowano 11 Czerwca 2022 Jeżeli nie kręcisz korbą i wtedy słychać ten dźwięk to z pewnością nie jest to suport (to na czym osadzona jest korba). Brzmi jakby w piaście nie było smaru. Znajomy opowiadał jak kupił kiedyś rower i po kilku kilometrach koła przestały działać. Okazało się, że ktoś zapomniał dać smaru do łożysk.
Rebi Opublikowano 11 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2022 Dokładnie jak przestaje kręcić wtedy pojawia się szelest dokładnie przypomina suchość jak by coś Tarło, możliwe że już zajechałem piaste ? Czy Dac na serwis niech to rozkręcają?
TrocheBiegam Opublikowano 11 Czerwca 2022 Opublikowano 11 Czerwca 2022 (edytowane) Jak słychać to gdy kręci się samo koło to niestety problem jest z łożyskiem. Tarcza hamulcowa nie ociera? Szkoda, że dałeś sam dźwięk zamiast wideo. Jak się słabo na tym znasz to konieczny jest serwis. Edytowane 11 Czerwca 2022 przez TrocheBiegam
Nemrod Opublikowano 11 Czerwca 2022 Opublikowano 11 Czerwca 2022 Zobacz czy koło nie ma luzów na boki na piaście. To brzmi jak bardzo suche łożysko albo jak za słabo skontrowane konusy.
TrocheBiegam Opublikowano 11 Czerwca 2022 Opublikowano 11 Czerwca 2022 (edytowane) Obraz dużo daje. Czy to metalowe kulki bez smaru? Tak oddaj na serwis tam gdzie go kupiłeś. Szkoda, że nowy rower i nie nadaje się do jazdy. Edytowane 11 Czerwca 2022 przez TrocheBiegam