Skocz do zawartości

Przełaj do około 2999 zł


Mienesz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałbym zakupić porządny rower do 2800 złotych i znalazłem według mnie taką perełkę o nazwie Accent cx one. Nie chcę kupować roweru szosowego, ponieważ chcę jeździć po lekkim terenie, oraz w mojej okolicy drogi nie są pierwszorzędne. >:(

https://www.olx.pl/oferta/rower-przelajowy-accent-cx-one-2017-najtaniej-CID767-IDlhzRC.html#3f78dd64ba

Mam kilka pytań odnośnie mojego wyboru:

1. Czy po zakupie rower przyjdzie w częściach, a jeśli tak to czy trudno go złożyć samemu bez jakiegokolwiek pojęcia o składaniu rowerów?

2. Czy jest rower o podobnym osprzęcie od znanej firmy który byście proponowali kupić za podobną cenę?

3. Czy mając 188cm wzrostu rama L będzie odpowiednia?

Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś udzieli mi odpowiedzi na choćby jedno pytanie :)

Opublikowano
3 godziny temu, Mienesz napisał:

Witam. Chciałbym zakupić porządny rower do 2800 złotych i znalazłem według mnie taką perełkę o nazwie Accent cx one. Nie chcę kupować roweru szosowego, ponieważ chcę jeździć po lekkim terenie, oraz w mojej okolicy drogi nie są pierwszorzędne. >:(

https://www.olx.pl/oferta/rower-przelajowy-accent-cx-one-2017-najtaniej-CID767-IDlhzRC.html#3f78dd64ba

Mam kilka pytań odnośnie mojego wyboru:

1. Czy po zakupie rower przyjdzie w częściach, a jeśli tak to czy trudno go złożyć samemu bez jakiegokolwiek pojęcia o składaniu rowerów?

2. Czy jest rower o podobnym osprzęcie od znanej firmy który byście proponowali kupić za podobną cenę?

3. Czy mając 188cm wzrostu rama L będzie odpowiednia?

Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś udzieli mi odpowiedzi na choćby jedno pytanie :)

1. Rowery zamawiane przez internet, przychodzą do nas często w kartonie z sciągniętymi kołami, odkręconą kierownicą i bez wkręconych pedałów. A i zapomniałem o siodełku ;)

Take rzeczy raczej każdy jest w stsnie zrobić, bez potrzeby posiadania specjalnych narzędzi. Jedynie obowiązkowo musisz mieć klucze imbusowe i ewentualnie klucz płaski 15'  do pedałów.

Koła z zaciskami, prosta sprawa, tak samo siodełko, dziecko bedzie w stanie sobie z tym poradzić. Jeśli chodzi o kierownice to jest większy problem bo trzeba sobie ją odpowiednio ustawić, a to nie jest takie proste, ale to już każdy musi z tym problemem sobie poradzić i w końcu znaleźć odpowiednie dla siebie ustawienie, ale linki i pancerze będą już poprowadzone, wiec o to się nie musisz martwić. Najlepiej mieć drugą osobę do przytrzymania roweru w trakcie montażu i na 1 miejscu włożyć koła, a następnie siodełko i na końcu, gdy rower może już stać o własnych siłach pomiędzy naszymi nogami, brać się za przykręcanie kierownicy ;)

2. Hmm w decathlonie jest triban 540 na sorze, a nowy model jest na nowej sorze, ktora jest ponoć dużo lepsza od poprzedniczki i ma linki schowane pod owijką, a nie jak w starym modelu przed naszymi oczami. Jest to oczywiście rower szosowy, ale jest dość uniwersalny i można bez problemu zalozyc szerokie opony i zamontować błotniki. 

Druga opcja, która może Cię zaintrygować to: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6723740387

Romet mistral w sporej promocji, bo za 900zł ciekawy rower. Kolega z forum o nim wspominsł w swoich postach i zaciekawił mnie szczerze tym modelem.

Do czego dążę.. nie jest to może najpiękniejszy rower ale nie jest brzydki i ma nawet linkę hamulca prowadzoną w ramie ; ) (  https://www.olx.pl/oferta/500zl-taniej-miejski-scigacz-rower-romet-mistral-urban-2015-wyprzeda-CID767-IDcu72w.html  więcej zdjęć ,,na żywo")

Jeśli ktoś chce zbudować przełaja/gravela itd  do 2800zł to za 925zl rower + 1600zł pełna grupa Tiagra 4700, czyli 2550zł

Do tego dokupisz kierownice alu za 70 zł i Ci jeszcze troche kasy zostanie, lub dokupisz sobie komplet kół szosowych (czesto za ok 300 zl można kupić np. Komplet nowych kellys spark) i masz 2 kompelty kół na zmiane (szosa i w teren)

Do poskładania takiej maszyny oczywiście potrzebne są narzędzia, ale na pewno każdy serwisant Ci pomoże w takiej sutuacji za odpowiednią kwote ; ) w każdym razie bez dodatkowego komplet kół spokojnie się zmieścisz w 2800zl z usługą serwisową i będziesz miał rower sprzętowo, dużo lepszy niż stara sora w tym accencie.

Jest to zabawa dla odważnych, ale do odważnych świat należy ;)

3. Spokojnie do tego wzrostu L ustawisz pod siebie. Powinno się praktykować  sprawdzenie rozmiaru osobiście, ale w życiu czesto jednak tak bywa, że zamaeiamy przez internet.

 

Opublikowano

Tylko właśnie ja chciałbym rower z ,,barankiem" jako kierownica i raczej kompletny rower a nie składany z różnych zamówionych części. :) No i jako że jestem amatorem w kolarstwie to myślałem że rower na osprzęcie sory za taką kwotę jest dobrą inwestycją.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
9 minut temu, Mienesz napisał:

Tylko właśnie ja chciałbym rower z ,,barankiem" jako kierownica i raczej kompletny rower a nie składany z różnych zamówionych części. :) No i jako że jestem amatorem w kolarstwie to myślałem że rower na osprzęcie sory za taką kwotę jest dobrą inwestycją.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
 

No to właśnie wspominałem wyżej w zmianie kierownicy ; ) 

Sora nie jest zła, ale dla mnie 9s na tyle, to mało. Stara sora pracuje przeciętnie, ma jak dla mnie kiepskie klamkomanetki i wiszące linki przed twarzą.. 

Rozumiem że nie chcesz składać więc proponuje Ci to: 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-id_8377757.html

Nowa sora jest ponoć łał ; ) do tego dokupisz sobie odpowiadające Ci opony i masz fajnego przełaja ; )

Aa i mas zwidelec carbonowy, co troche poprawia tłumienie na nierownej drodze, oraz korbę 3 rzędową, czyli wjedziesz wszedzie. Decathlon robi dobre jakościowo produkty, tak że o wytrzymałośc nie musisz sie obawiać 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Proszę o pomoc w doborze roweru typowo pod zawody cx. Rower musi mieć rozmiar 53,54,56 cm. Najlepiej gdyby rama nie miała slopingu lub miała ujemny. Mile widziane hamulce tarczowe. Koła najlepiej na sztywnych osiach, a opony 32 lub 33 mm. 

Opublikowano

Jeśli napęd nie zjechany to bardzo fajny rowerek! A za koła według mnie warto dopłacić ;-)

Opublikowano

Oferta już nieaktualna. Ogólnie ridley robi bardzo fajne rowery przełajowe ;) W końcu od nich wywodzi ten sport ;) 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

 

 

Przymierzam się do kupna roweru i jak na ten moment mam dwóch faworytów:

 

Z jednej stronie Haibike:

 

http://allegro.pl/haibike-noon-przelaj-xc-rama-58cm-173-i6931999501.html

 

MODEL - Haibike Noon

rama - aluminiowa

długość rury podsiodłowej - 58cm

   przedni widelec – carbon

opony – 700 x 35C Schwalbe Racing Ralph

obręcze – MACH 1 Road Runner

piasty – Shimano 105

przerzutka tył - Shimano Tiagra

przerzutka przód - Shimano Tiagra

klamko-manetki - Shimano Tiagra

korba - Truvatif Elita

napęd – 2 x 9

hamulce – cantilevel Avid Shorty 4

klamki - przełajowe XLC

kierownica – carbon PZ Racing CR 2,2

chwyty – owijka Velo Wrap - nowa

wspornik kierownicy - carbon PZ Racing CR 2,2 110mm +/- 5º

wspornik siodełka – XLC Pro

siodło – Fizik Pave Sport XC Wing Flex

dodatkowe – koszyk na bidon, licznik Sigma 906

 

Z drugiej: 

KONA:

 

http://allegro.pl/rower-przelaj-kona-claris-2017-super-stan-i7248565919.html#thumb/1

 

 

Rozmiar ramy: 57 cm / 22.5 cali

Rama: Aluminium

Koła: 28 cali

Widelec: Kona - Aluminium

Mostek: Kona

Kierownica: Kona

Przerzutka tylna: Shimano Claris

Przerzutka przednia: Shimano Claris

Manetki: Shimano Claris 2x8

Hamulce/Klamki: Hayes CX - mechaniczne

Korba: FSA

Kaseta: Shimano

Łańcuch: KMC

Obręcze: Freedom Cruz Disc

Opony: Schwalbe

Piasta przód: Joytech

Piasta tył: Joytech

Siodełko: Kona

Sztyca: Kona - Aluminium

Pedały: W zestawie

Waga: 12 kg


 

Widzę, że kona ma dużo słabszy osprzęt i brak karbonu, ma za to tarczówki i z tego co widze większą zębatkę z tyłu.

Generalnie młodsza i ładniejsza.

Rower ma być bardzo uniwersalny, dojazdy do pracy, pomykanie po ścieżkach parkowych, trochę górek bo syn głównie w takim terenie lubi jeździć, no i sprawdzić się na dłuższe wycieczki z sakwami.

 

Główną obawą w kwestii haibika to, najlżejsze przełożenie może być zbyt słabe na jazdę pod górkę z obciążeniem

Mam 190 wzrostu, wiem, że mógłbym mieć większy rower, ale za dużego wyboru w używkach nie ma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Budżet niewiele większy i łykniesz nowego Accenta CX-One polecanego przez użytkowników na tym forum

Opublikowano

@pzagor99

również przychylam się do tego co @Antyszprycha napisał, szukaj accenta. Co do Clarisa, na płaskim pewnie problemu nie będzie ale w lasku i pod górkę z tobołami to się umęczysz. 

Opublikowano

A co myślicie żeby w takim przypadku kupić Tribana 520 i wsadzić opony 35c? Dużo ludzi pisze, że 35c wchodzi bez problemu.

Opublikowano

Dlaczego miałby się umeczyc? Będzie jedynie trudniej z doborem odpowiednich przełożeń pod kadencję, ale na 11-32/8rz bedzie identyczny zakres graniczny jak na 11-32/11rz. Możesz i modyfikować tribana, tylko nie wiem czy wciśniesz opony bieżnikowane w rozmiarze 35.

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@Nath_147

właśnie dlatego o czym piszesz. Im więcej na kasecie tym lepiej można sobie do kadencji i tempa dopasować. Jeździłem na starym Clarisie, jeżdżę na 105 i wolę mieć więcej niż mniej. Poza tym sora będzie miała  już zintegrowaną korbę. Z resztą co innego solo na przełaju, a co innego z tobołami się tłuc.

Opublikowano

W tegorocznych grupach lub tylko turney nie ma zintegrowanej osi ;-).

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 minuty temu, Nath_147 napisał:

W tegorocznych grupach lub tylko turney nie ma zintegrowanej osi ;-).

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
 

no ale nie ta Kona z linku autora:D

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam. Chciałbym kupić rower z barankiem i sztywnym widelcem do jazdy po mieście, ścieżki rowerowe, ewentualnie rzadko jakiś szuter. Do tej pory nie jeździłem zbyt  dużo, nie więcej niż 1,5k km rocznie. Mając nowy rower chciałbym więcej jeździć, zrobić formę na trasy po 100 km. Do tej pory moje trasy to 30-50 km w niektóre weekendy i dojazdy do pracy po 3 km. Zainteresował mnie  Romet mistral cross z 2017 roku za 2000 zł 

allegro.pl/oferta/rower-romet-mistral-cross-28-21-54cm-przelajowy-7826755545?msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 

Czy do moich zastosowań nie byłby dobry TRIBAn 520 i włożyłbym oponę z bieżnikiem 32 czy 35 np. SCHWALBE CX COMP 700x35

Edytowane przez Rollo
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, szukam właśnie jakiejś szosy takiej bardziej terenowej.

https://allegro.pl/oferta/focus-mares-cx-ultegra-carbon-okazja-7879346489

Warto ?

Gadałem z gościem, zapewniał że z ramą wszystko w porządku, jest dobrze, wszystko w porządku, jest git.. dobrze robią. :D typowe ślady użytkowania, kilka otarć i odprysków. W sumie to samo co w opisie. Dokładnie nie był wstanie podać ile rower km ma przejechane, ale na zdjęciach widać że był trochę jeżdżony (przetarta korba). Rower niby z Belgii.

 

  • 1 rok później...
Opublikowano

odgrzeję trochę kotleta bo nic sie nie dzieje w tym budżecie. Mój dumny triban 100 okazał się mieć krzywy hak przerzutki i to mnie niestety motywuje do rozejrzenia się za czymś co go zastąpi. Przełaj ma spełnić 3 funkcje:

- jazda miejska, dojazdy do pracy, zakupy, jeżdżę cały rok więc zapas miejsca na błotniki by się przydał

- jazda przełajowa, błoto, las, trawa

- treningi zimowe i przy gorszej pogodzie w lecie

triban to był moj pierwszy rower po powrocie do "kolarstwa", a teraz używam go najmniej więc nie chcę wydać dużo pieniędzy, podobają mi się np. focusy mares (znajomy mi mówił że niby można je tanio kupić ale nie widzę potwierdzenia tej tezy na rynku) mało widzę ich na rynku wtórnym. Wymagań nie mam zbyt wysokich, hamulce tarczowe byłyby spoko, ale v-brake albo cantilever nie wzgardzę. Jest jeszcze opcja kupna samej ramy i przełożenia częśći ale nie bardzo mam rozeznanie czego szukać poza accentem cx-one. Liczę na radę czego można szukać w tym budżecie. Gdyby ktoś miał konkretne propozycje to wzrostu mam 172cm czyli okolice rozmiaru 54.

 

pzdr.

K. 

  • 6 miesięcy temu...
Bytomski_Gonzo
Opublikowano

Ja polecam  TABOU GRAVO 1.0 3200 zł..... Posiadam i jest dobrze.... dobry stosunek ceny do jakości.... 

Tu test tego Gravel-ka zrobionego przez portal:  bikeworld.pl

https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/18490/test_niedrogi_rower_gravelowy_tabou_gravo

Pozdrawiam....... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...