Mienesz Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Witam. Chciałbym zakupić porządny rower do 2800 złotych i znalazłem według mnie taką perełkę o nazwie Accent cx one. Nie chcę kupować roweru szosowego, ponieważ chcę jeździć po lekkim terenie, oraz w mojej okolicy drogi nie są pierwszorzędne. https://www.olx.pl/oferta/rower-przelajowy-accent-cx-one-2017-najtaniej-CID767-IDlhzRC.html#3f78dd64ba Mam kilka pytań odnośnie mojego wyboru: 1. Czy po zakupie rower przyjdzie w częściach, a jeśli tak to czy trudno go złożyć samemu bez jakiegokolwiek pojęcia o składaniu rowerów? 2. Czy jest rower o podobnym osprzęcie od znanej firmy który byście proponowali kupić za podobną cenę? 3. Czy mając 188cm wzrostu rama L będzie odpowiednia? Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś udzieli mi odpowiedzi na choćby jedno pytanie
Janao Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 3 godziny temu, Mienesz napisał: Witam. Chciałbym zakupić porządny rower do 2800 złotych i znalazłem według mnie taką perełkę o nazwie Accent cx one. Nie chcę kupować roweru szosowego, ponieważ chcę jeździć po lekkim terenie, oraz w mojej okolicy drogi nie są pierwszorzędne. https://www.olx.pl/oferta/rower-przelajowy-accent-cx-one-2017-najtaniej-CID767-IDlhzRC.html#3f78dd64ba Mam kilka pytań odnośnie mojego wyboru: 1. Czy po zakupie rower przyjdzie w częściach, a jeśli tak to czy trudno go złożyć samemu bez jakiegokolwiek pojęcia o składaniu rowerów? 2. Czy jest rower o podobnym osprzęcie od znanej firmy który byście proponowali kupić za podobną cenę? 3. Czy mając 188cm wzrostu rama L będzie odpowiednia? Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś udzieli mi odpowiedzi na choćby jedno pytanie 1. Rowery zamawiane przez internet, przychodzą do nas często w kartonie z sciągniętymi kołami, odkręconą kierownicą i bez wkręconych pedałów. A i zapomniałem o siodełku Take rzeczy raczej każdy jest w stsnie zrobić, bez potrzeby posiadania specjalnych narzędzi. Jedynie obowiązkowo musisz mieć klucze imbusowe i ewentualnie klucz płaski 15' do pedałów. Koła z zaciskami, prosta sprawa, tak samo siodełko, dziecko bedzie w stanie sobie z tym poradzić. Jeśli chodzi o kierownice to jest większy problem bo trzeba sobie ją odpowiednio ustawić, a to nie jest takie proste, ale to już każdy musi z tym problemem sobie poradzić i w końcu znaleźć odpowiednie dla siebie ustawienie, ale linki i pancerze będą już poprowadzone, wiec o to się nie musisz martwić. Najlepiej mieć drugą osobę do przytrzymania roweru w trakcie montażu i na 1 miejscu włożyć koła, a następnie siodełko i na końcu, gdy rower może już stać o własnych siłach pomiędzy naszymi nogami, brać się za przykręcanie kierownicy 2. Hmm w decathlonie jest triban 540 na sorze, a nowy model jest na nowej sorze, ktora jest ponoć dużo lepsza od poprzedniczki i ma linki schowane pod owijką, a nie jak w starym modelu przed naszymi oczami. Jest to oczywiście rower szosowy, ale jest dość uniwersalny i można bez problemu zalozyc szerokie opony i zamontować błotniki. Druga opcja, która może Cię zaintrygować to: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6723740387 Romet mistral w sporej promocji, bo za 900zł ciekawy rower. Kolega z forum o nim wspominsł w swoich postach i zaciekawił mnie szczerze tym modelem. Do czego dążę.. nie jest to może najpiękniejszy rower ale nie jest brzydki i ma nawet linkę hamulca prowadzoną w ramie ; ) ( https://www.olx.pl/oferta/500zl-taniej-miejski-scigacz-rower-romet-mistral-urban-2015-wyprzeda-CID767-IDcu72w.html więcej zdjęć ,,na żywo") Jeśli ktoś chce zbudować przełaja/gravela itd do 2800zł to za 925zl rower + 1600zł pełna grupa Tiagra 4700, czyli 2550zł Do tego dokupisz kierownice alu za 70 zł i Ci jeszcze troche kasy zostanie, lub dokupisz sobie komplet kół szosowych (czesto za ok 300 zl można kupić np. Komplet nowych kellys spark) i masz 2 kompelty kół na zmiane (szosa i w teren) Do poskładania takiej maszyny oczywiście potrzebne są narzędzia, ale na pewno każdy serwisant Ci pomoże w takiej sutuacji za odpowiednią kwote ; ) w każdym razie bez dodatkowego komplet kół spokojnie się zmieścisz w 2800zl z usługą serwisową i będziesz miał rower sprzętowo, dużo lepszy niż stara sora w tym accencie. Jest to zabawa dla odważnych, ale do odważnych świat należy 3. Spokojnie do tego wzrostu L ustawisz pod siebie. Powinno się praktykować sprawdzenie rozmiaru osobiście, ale w życiu czesto jednak tak bywa, że zamaeiamy przez internet.
Mienesz Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2017 Tylko właśnie ja chciałbym rower z ,,barankiem" jako kierownica i raczej kompletny rower a nie składany z różnych zamówionych części. No i jako że jestem amatorem w kolarstwie to myślałem że rower na osprzęcie sory za taką kwotę jest dobrą inwestycją. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Janao Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 9 minut temu, Mienesz napisał: Tylko właśnie ja chciałbym rower z ,,barankiem" jako kierownica i raczej kompletny rower a nie składany z różnych zamówionych części. No i jako że jestem amatorem w kolarstwie to myślałem że rower na osprzęcie sory za taką kwotę jest dobrą inwestycją. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka No to właśnie wspominałem wyżej w zmianie kierownicy ; ) Sora nie jest zła, ale dla mnie 9s na tyle, to mało. Stara sora pracuje przeciętnie, ma jak dla mnie kiepskie klamkomanetki i wiszące linki przed twarzą.. Rozumiem że nie chcesz składać więc proponuje Ci to: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-id_8377757.html Nowa sora jest ponoć łał ; ) do tego dokupisz sobie odpowiadające Ci opony i masz fajnego przełaja ; ) Aa i mas zwidelec carbonowy, co troche poprawia tłumienie na nierownej drodze, oraz korbę 3 rzędową, czyli wjedziesz wszedzie. Decathlon robi dobre jakościowo produkty, tak że o wytrzymałośc nie musisz sie obawiać
Olek Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Proszę o pomoc w doborze roweru typowo pod zawody cx. Rower musi mieć rozmiar 53,54,56 cm. Najlepiej gdyby rama nie miała slopingu lub miała ujemny. Mile widziane hamulce tarczowe. Koła najlepiej na sztywnych osiach, a opony 32 lub 33 mm.
Olek Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Napisałem najlepiej, więc nie musi to byc ostatecznośc, znalazłem coś takiego nwm, czy wogóle warto: https://www.olx.pl/oferta/ridley-crossbow-rower-przelajowy-przelaj-cx-CID767-IDnQX3Q.html ? Z innymi kołami jest o 400 zł taniej. <==To są te koła
hanus Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Jeśli napęd nie zjechany to bardzo fajny rowerek! A za koła według mnie warto dopłacić ;-)
Olek Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 https://www.olx.pl/oferta/rower-przelajowy-merida-cx100-na-105-tce-CID767-IDo6Jrm.html Jeszcze taki znalazłem.
hanus Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Oferta już nieaktualna. Ogólnie ridley robi bardzo fajne rowery przełajowe W końcu od nich wywodzi ten sport
pzagor99 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Przymierzam się do kupna roweru i jak na ten moment mam dwóch faworytów: Z jednej stronie Haibike: http://allegro.pl/haibike-noon-przelaj-xc-rama-58cm-173-i6931999501.html MODEL - Haibike Noon rama - aluminiowa długość rury podsiodłowej - 58cm przedni widelec – carbon opony – 700 x 35C Schwalbe Racing Ralph obręcze – MACH 1 Road Runner piasty – Shimano 105 przerzutka tył - Shimano Tiagra przerzutka przód - Shimano Tiagra klamko-manetki - Shimano Tiagra korba - Truvatif Elita napęd – 2 x 9 hamulce – cantilevel Avid Shorty 4 klamki - przełajowe XLC kierownica – carbon PZ Racing CR 2,2 chwyty – owijka Velo Wrap - nowa wspornik kierownicy - carbon PZ Racing CR 2,2 110mm +/- 5º wspornik siodełka – XLC Pro siodło – Fizik Pave Sport XC Wing Flex dodatkowe – koszyk na bidon, licznik Sigma 906 Z drugiej: KONA: http://allegro.pl/rower-przelaj-kona-claris-2017-super-stan-i7248565919.html#thumb/1 Rozmiar ramy: 57 cm / 22.5 cali Rama: Aluminium Koła: 28 cali Widelec: Kona - Aluminium Mostek: Kona Kierownica: Kona Przerzutka tylna: Shimano Claris Przerzutka przednia: Shimano Claris Manetki: Shimano Claris 2x8 Hamulce/Klamki: Hayes CX - mechaniczne Korba: FSA Kaseta: Shimano Łańcuch: KMC Obręcze: Freedom Cruz Disc Opony: Schwalbe Piasta przód: Joytech Piasta tył: Joytech Siodełko: Kona Sztyca: Kona - Aluminium Pedały: W zestawie Waga: 12 kg Widzę, że kona ma dużo słabszy osprzęt i brak karbonu, ma za to tarczówki i z tego co widze większą zębatkę z tyłu. Generalnie młodsza i ładniejsza. Rower ma być bardzo uniwersalny, dojazdy do pracy, pomykanie po ścieżkach parkowych, trochę górek bo syn głównie w takim terenie lubi jeździć, no i sprawdzić się na dłuższe wycieczki z sakwami. Główną obawą w kwestii haibika to, najlżejsze przełożenie może być zbyt słabe na jazdę pod górkę z obciążeniem Mam 190 wzrostu, wiem, że mógłbym mieć większy rower, ale za dużego wyboru w używkach nie ma.
Antyszprycha Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Budżet niewiele większy i łykniesz nowego Accenta CX-One polecanego przez użytkowników na tym forum
sender Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 @pzagor99 również przychylam się do tego co @Antyszprycha napisał, szukaj accenta. Co do Clarisa, na płaskim pewnie problemu nie będzie ale w lasku i pod górkę z tobołami to się umęczysz.
InSuit Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 A co myślicie żeby w takim przypadku kupić Tribana 520 i wsadzić opony 35c? Dużo ludzi pisze, że 35c wchodzi bez problemu.
Nath_147 Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Dlaczego miałby się umeczyc? Będzie jedynie trudniej z doborem odpowiednich przełożeń pod kadencję, ale na 11-32/8rz bedzie identyczny zakres graniczny jak na 11-32/11rz. Możesz i modyfikować tribana, tylko nie wiem czy wciśniesz opony bieżnikowane w rozmiarze 35.Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
sender Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 @Nath_147 właśnie dlatego o czym piszesz. Im więcej na kasecie tym lepiej można sobie do kadencji i tempa dopasować. Jeździłem na starym Clarisie, jeżdżę na 105 i wolę mieć więcej niż mniej. Poza tym sora będzie miała już zintegrowaną korbę. Z resztą co innego solo na przełaju, a co innego z tobołami się tłuc.
Nath_147 Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 W tegorocznych grupach lub tylko turney nie ma zintegrowanej osi ;-). Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
sender Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 2 minuty temu, Nath_147 napisał: W tegorocznych grupach lub tylko turney nie ma zintegrowanej osi ;-). Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka no ale nie ta Kona z linku autora
Rollo Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 (edytowane) Witam. Chciałbym kupić rower z barankiem i sztywnym widelcem do jazdy po mieście, ścieżki rowerowe, ewentualnie rzadko jakiś szuter. Do tej pory nie jeździłem zbyt dużo, nie więcej niż 1,5k km rocznie. Mając nowy rower chciałbym więcej jeździć, zrobić formę na trasy po 100 km. Do tej pory moje trasy to 30-50 km w niektóre weekendy i dojazdy do pracy po 3 km. Zainteresował mnie Romet mistral cross z 2017 roku za 2000 zł allegro.pl/oferta/rower-romet-mistral-cross-28-21-54cm-przelajowy-7826755545?msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 Czy do moich zastosowań nie byłby dobry TRIBAn 520 i włożyłbym oponę z bieżnikiem 32 czy 35 np. SCHWALBE CX COMP 700x35 Edytowane 19 Lutego 2019 przez Rollo
Dżery Opublikowano 3 Marca 2019 Opublikowano 3 Marca 2019 Witam, szukam właśnie jakiejś szosy takiej bardziej terenowej. https://allegro.pl/oferta/focus-mares-cx-ultegra-carbon-okazja-7879346489 Warto ? Gadałem z gościem, zapewniał że z ramą wszystko w porządku, jest dobrze, wszystko w porządku, jest git.. dobrze robią. typowe ślady użytkowania, kilka otarć i odprysków. W sumie to samo co w opisie. Dokładnie nie był wstanie podać ile rower km ma przejechane, ale na zdjęciach widać że był trochę jeżdżony (przetarta korba). Rower niby z Belgii.
KonZi Opublikowano 17 Listopada 2020 Opublikowano 17 Listopada 2020 odgrzeję trochę kotleta bo nic sie nie dzieje w tym budżecie. Mój dumny triban 100 okazał się mieć krzywy hak przerzutki i to mnie niestety motywuje do rozejrzenia się za czymś co go zastąpi. Przełaj ma spełnić 3 funkcje: - jazda miejska, dojazdy do pracy, zakupy, jeżdżę cały rok więc zapas miejsca na błotniki by się przydał - jazda przełajowa, błoto, las, trawa - treningi zimowe i przy gorszej pogodzie w lecie triban to był moj pierwszy rower po powrocie do "kolarstwa", a teraz używam go najmniej więc nie chcę wydać dużo pieniędzy, podobają mi się np. focusy mares (znajomy mi mówił że niby można je tanio kupić ale nie widzę potwierdzenia tej tezy na rynku) mało widzę ich na rynku wtórnym. Wymagań nie mam zbyt wysokich, hamulce tarczowe byłyby spoko, ale v-brake albo cantilever nie wzgardzę. Jest jeszcze opcja kupna samej ramy i przełożenia częśći ale nie bardzo mam rozeznanie czego szukać poza accentem cx-one. Liczę na radę czego można szukać w tym budżecie. Gdyby ktoś miał konkretne propozycje to wzrostu mam 172cm czyli okolice rozmiaru 54. pzdr. K.
Bytomski_Gonzo Opublikowano 25 Maja 2021 Opublikowano 25 Maja 2021 Ja polecam TABOU GRAVO 1.0 3200 zł..... Posiadam i jest dobrze.... dobry stosunek ceny do jakości.... Tu test tego Gravel-ka zrobionego przez portal: bikeworld.pl https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/18490/test_niedrogi_rower_gravelowy_tabou_gravo Pozdrawiam....... :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się