ChipAndCannodale Opublikowano 26 Maja 2022 Opublikowano 26 Maja 2022 Witam wszystkich rowerowych misiów Staję dziś przed wyborem między tymi dwoma wyżej wymienionymi modelami i potrzebuję porady na który się zdecydować. Zacznę od tego, że jestem laikiem w tym temacie, nie jeździłem nigdy na MTB, będzie to mój pierwszy rower tego typu, lecz nie jestem kompletnym świeżakiem, przejeździłem rekreacyjnie na rowerze paręnaście lat jako młody chłopak, teraz po blisko 8 latach przerwy chcę powrócić na rower w poważniejszej formie, jak narazie testuje się na crossówce. Kondycję jakąś mam, bo lubię sporty i chcę ją progressować przez cały sezon, dosyć intensywnie, nie rekreacyjny wypad w weekend raz w tygodniu za miasto. Tutaj trzeba postawić pytanie czego oczekuję od roweru i w jaki sposób chciałbym go użytkować. Mianowicie pragnę podróżować głównie po górach oraz parkach, duża ilość wzniesień i zjazdów, przewyższająco po ścieżkach, ale również chciałbym mieć możliwość w mniejszym stopniu przejechać po bezdrożach, oczywiście nie ekstremalne trasy, ale gdy niejednokrotnie przyjdzie mi obrać cięższą trasę chcę by sam osprzęt jak i amortyzacja wydoliły. Oprócz tego okoliczne lasy z lekkimi hopkami, chciałbym też zwiedzić nim przykładowo Mazury. Ważna też sprawa bym mógł się nim w miarę wygodnie przemieścić te max. parędziesiąt km po utwardzonym terenie i asfalcie między parkami, wraz z 10kg osprzętem, który oczywiście zostawię później w schronisku etc. - sama taka trasa wiem, że nie będzie należeć do najprzyjemniejszych, wręcz to pewnie będzie udręka na takich oponach, ale może wziąłbym drugi zestaw mniej agresywnych opon ze sobą. Wiem, brzmi to dość nieprecyzyjnie i mogłoby się wydawać, że tak na prawdę potrzebuję ultra uniwersalnego roweru za 15k, lecz to nie jest takie skomplikowane i sądzę, że któryś z tych dwóch używanych modeli powinien spełnić moje oczekiwania jako amatora przygód MTB. Muszę zaznaczyć, że jak na tak znaną markę jak cannondale, ciężko znaleźć konkretne in