Skocz do zawartości

Skrzypiąca korba


Antyszprycha

Rekomendowane odpowiedzi

Ja stosuję Shimano Premium Grease: https://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/smary-rowerowe/p,smar-premium-grease-shimano,5837.html?skad=googlepla&gclid=CjwKCAjw2s_MBRA5EiwAmWIac4KK8Ny61HXG1vu6oEH-IO3WJdpKUJY-oPhQgiinV8d3qkCHAbvH5BoC0MUQAvD_BwE

Rozkręć wszystko, wyczyść, nasmaruj, skręć. Pedały też odkręć i przeczyść gwinty. Może się piasek dostał w zakamarki i trzeszczy. Łańcuch o wózek przedniej przerzutki nie ociera podczas obciążenia?

 

Odnośnik do komentarza

Skoro rower nówka, to przejdź się z nim do serwisu, poproś o przejechanie się na nim w konkretnych warunkach. Jak pracownicy będą ogarnięci, to Ci pomogą. Mam nadzieję, że pamiętałeś o przeglądzie miesiąc po zakupie? Jeżeli nie, to weź go na przegląd i powiedz dokładnie co się dzieje. W nowych rowerach po około 200-300KM wychodzą takie mankamenty.

Odnośnik do komentarza

Więc pytanie czy jak wyjdzie ze suport np do wymiany to chciałbym miec najlepszy nawet z dopłata z mojej strony, i jaki możecie polecić.

A wydaje mi sie ze gosc z serwisu niezbyt ogarnięty wiec wole tu dopytać.

Jestem świezak dopiero 2 sezon, ale wciągneło:)

zostawiłem w serwisie. Powiedzieli że suport razem z korba się wymienia i nie mozna samego sportu. Prawda to?

Edytowane przez irek76
Odnośnik do komentarza

Nie, no chyba nie jest konieczna wymiana korby przy wymianie suportu. Skoro rower jeździ miesiąc i suport jest do wymiany to musi znaczyć że był uszkodzony. Chyba że rozwalone łożyska uszkodziły korbę i stąd bierze się potrzeba wymiany obu części.

Ale ponieważ to Kross i to z pressfitem, zakładam że wkład suportu jest na możliwie najtańszym poziomie. Podobnie było w moim B7 2016, Suport rozleciał się na pierwszej jeździe, drugi wytrzymał jakieś 2 miesiące, obecnie jest już trzeci założony tylko trochę lepszy i po 800 km znowu rower zaczął trzeszczeć przy pedałowaniu. Napęd czyszczony regularnie, wszystko poskręcane właściwymi momentami a jeździć się nie da. Właśnie rower idzie po raz kolejny do serwisu A jeśli się nie poprawi, zacznę walkę z Krossem, choć domyślam się że rokowania na moją korzyść są słabe.

Edytowane przez lesstar
Odnośnik do komentarza

Mój tez idzie  do serwisu. w sklepie gdzie kupiłem rozebrali nasmarowali luzów nie stwierdzili ręce rozłożyli i tyle. Po dłuższym kręceniu i pod obciązeniem zaczyna skrzypieć. Jeszcze nikt nie stwierdził że suport do wymiany tylko, sam założyłem żę zamiast walczyć z krossem trzeba bedzie z własnego kiermana dudki  wysupłać:(

 

Odnośnik do komentarza

Mnie w serwisach innych niż Krossa nastraszyli że to wcale nie musi być suport. Możliwe że rama trzeszczy na sprawach, co się pomoc w Krossie zdarza, albo wnętrze mufy jest niedokładnie splanowane i to powoduje odgłosy. Cisza jest dopóki smaru w środku jest dużo a jak się rozetrze to zaczyna hałasować.

Odnośnik do komentarza

Postanowiłem jeszcze raz sam zdemontować korbę, wszystko rozkręcić, wyczyścić, nasmarować i złożyć po swojemu - jak Szajbajk przykazał.

Po zdjęciu korby z roweru zauważyłem na lewym ramieniu coś co mnie zastanowiło. Chodzi o to że wewnątrz obejmy odbiły się ząbki chyba od wielowpustu ośki korby. Ząbki nie są jednak na całym obwodzie, występują w zaznaczonym na zdjęciu miejscu a po przeciwnej stronie nie ma nawet ich śladu. Nie wiem kiedy doszło do tego odbicia, zakładam że wtedy kiedy rozsypał się mój pierwszy press fit.

Pytanie do Was. Czy ta korba - jako całość, będzie się kręciła równo i czy to może być przyczyną skrzypienia czy trzeszczenia, z którymi się borykam? Zauważcie, że również nierówno wytarta jest czarna farba na pierścieniu wokół wielowpustu. Może w tej sytuacji należy wymienić korbę na nową?

 

Czekam na Wasze opinie i sugestie.

na forum.jpg
Odnośnik do komentarza

a podczas pedałowania nie wyczuwałeś luzów? Ząbki są odgniecione w korbie? korba była założona poprawnie? Albo miała luz albo była krzywo założona i skręcona 

a co do skrzypienia na spawach - niby jak? jakby rama pracowała na spawie to znaczy że spaw jest wadliwy a rower niebezpieczny bo w każdej chwili może się rozjechać. Poza tym lakier wtedy sypałby się w tym miejscu

Edytowane przez trollu
Odnośnik do komentarza

Nie ma luzu, wszystko sztywne. Ząbki są wewnątrz lewego ramienia korby. Korba wydaje się być poprawnie założona co nie znaczy że zawsze była. To jest Deore, to się skręca w jednej pozycji. Mogła mieć luz w momencie kiedy rozleciał się wkład suportu, wtedy na pewno korba nie pracowała prosto bo pamiętam, że łańcuch docierał o wózek przedniej przerzutki przy pedałowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, trollu napisał:

tutaj nie chodzi już o pracę korba-wkład suportu tylko ramię-oś korby. 

No właśnie, dlatego pytam Was o zdanie. Po złożeniu wszystko jest sztywne i wygląda ok, ale jeśli ramię nachodzi krzywo na oś to na bank skrzypi przy kręceniu i jeszcze niszczy suport.

Czy zastaw korby można reklamować? Rower ma pół roku.

Odnośnik do komentarza

Ja do tej pory też nie poradziłem sobie ze skrzypieniem. Nasuwam mi się jednak jeszcze jedna sprawa, mam pedały spd i zastanawiam się czy to nie skrzypieni sprężynek w nich znajdujących się. Choć po wczorajszych 30 km stwierdzam, ze to jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza

A może poprostu lancuch ociera o przednią przerzutkę? W mojej Tiagrze podczas mocniejszego naciskania na pedała można zaobserwować gołym okiem jak zębatka chodzi na boki Niby korby zintegrowane sztywniejsze a czegoś takiego nie widziałem nawet w suportach na kwadrat 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...