Skocz do zawartości

Mój Lapierre i upgrade za 3000


ByQ94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich użytkowników forum.

Chciałbym przedstawić mój pierwszy rower który naprawdę mi służy i przeżyłem z nim już wiele ciekawych i miłych chwil poznałem ścieżki i miejsca których w mojej miejscowości nie odwiedziłem przez całe moje życie. Ucieczka poza miasto z dala od betonowej dżungli to coś wspaniałego jeżdżę od lipca tamtego roku choć w 2016 było to tylko 900 km. Na chwilę obecną chce Wam przedstawić mój rower Lapierre Raid 527 na kołach 27,5 o których słyszę wiele krytyki i złego z każdej strony mimo tego jeździ mi się świetnie i nie jednokrotnie na spokojnie brałem ludzi którzy jeździli na kołach 29 ale może to wynikało z braku sił czy wytrenowania. 

Przygoda z jazdą na rowerze zaczęła się od wypadu nad jezioro kupiłem rower za 500 zł i nad jezioro nie dojechałem ( 12 km ) Rozpadł się, popękały pedały siodełko itd. Następnym rowerem był Kross hexagon x6 i również przy jeździe z prędkością około 25km/h odpadł i wyrwał mi się hamulec tylni za co w 100% skreśliłem firmę Krossa mimo tego że to niszowy rower to i tak mnie zniesmaczył kupiłem go za 1600 zł, kolejnym rowerem jest Lapierre Kosztował 3800 kupiłem go za 3300 i na nim jeździło mi się już komfortowo nie ukrywam całą szajbą zaraził mnie @SzajBajk za co bardzo dziękuje bo tak miłych chwil spędzonych przez ten rok to nie miałem nigdy :)

Gdy powstało Forum zaczął się upgrade nie ukrywając nie miałem o tym kompletnego pojęcia ale dzięki użytkownikowi @Franz Mauer dowiedziałem się mega dużo za co szczerze dziękuje i przepraszam za pytania na poziomie podstawówki ;)

Więc zaczynamy...

  • Rama :  RAID 27.5" ALLOY 6061 DISC
  • Widelec : SUNTOUR SF14XCR AIR RL-R-27.5" 100mm with Remote
  • Stery : FSA NO. 10 ZS 50/44 1.6 TOP CAP
  • Suport : XTR SM BB93
  • Korba : Deore XT M8000
  • Sztyca : LAPIERRE RAID SP-DC1 Ø: 31.6mm L: 350mm
  • Kierownica : LAPIERRE RAID HB-RB11L W: 720mm R: 15mm Ø: 31.8mm
  • Przerzutka Przód : BRAK
  • Przerzutka Tył : Shimano Deore XT RD-M8000 SGS
  • Chwyty : ESI extra Chunky
  • Hamulce : Shimano HYDRAULICZNE BRM355
  • Manetka : Shimano Deore XT M8000
  • Zębatka Przód : HCC Components owal 34t
  • Łańcuch : KMC x11 SL GOLD
  • Kaseta : SunRace MX8 x11 11-46
  • Pedały : SPD-M520
  • Obręcze Kół  : DT Swiss 453d
  • Piasty : Novatec 771
  • Szprychy : Sapim lider 2,0
  • Opony : Maxxis Ikon 2.2
  • Siodło : WTB Rakieta V Pro Saddle

WAGA : 11,9 kg

Pogrubiłem rzeczy które wymieniłem tutaj znajdziesz standardowy opis roweru : Lapierre Raid 527

Czy odczułem różnicy na upgradzie za ponad 3000 zł odpowiedź brzmi TAK. Podczas gdy wymieniłem opony jako pierwsze znacznie odczułem różnice koła toczyły się same przynajmniej miałem takie wrażenie w dodatku zmiana opon też zrobiła swoje bo lepiej się zbierały na prostych za to na piachu te opony to totalna lipa zakopują się i serio cienko je widzę na takich trasach. ( Cena za koła i opony około 950  zł ) 

Kolejnym zakupem były chwyty ESI mam dość duże ręce a wcześniej miałem jakieś chwyty  profilowane ale mega twarde i drętwiały mi nadgarstki i mocno bolało na większych wybojach po zmianie a ESI grips Extra chunky poczułem znaczną różnice w komforcie jazdy gruby chwyt jest dla mnie i nie czuje już drętwienia rąk, przez 100 km tylko momentami czułem ból ( Cena 100 zł ) :D

Buty i jazda w SPD mam te pedały od dawna ale  uważam je za bardziej  dodatek do roweru niż upgrade ( Cena 90 zł nowe znalezione na olx ) Wrażenia z pierwszych parku km niezapomniane  

Kolejnym dość drogim ulepszeniem była zmiana na 1x11 i tutaj może pojawić się wiele spekulacji, słów krytyki oraz pochwał. Dla mnie super sprawa nie zmienię już na nic innego no może 1x12
Mogłoby się wydawać że brak przełożeń i gorsza kadencja u mnie to działa inaczej, przyzwyczaiłem się do wysokiej kadencji i gdy przerzucałem bieg na cięższy odczuwałem opór spadek kadencji i by nadrobić deptałem mocniej co tym samym zwiększało mi prędkość, w terenie sprawdza się super na podjazdach zjazdy już gorzej ale jestem początkującym i tak nie szaleje na zjazdach wole przejechać bezpiecznie.  Zębatka owalna w internecie nie ma o nich za dużo po raz kolejny powiem że to jest dla mnie, dziwne odczucie na początku ale po czasie jakby w pewnej fazie obrotu korby napędzało się samo uczucie ciężkie do opisania ale POLECAM !  Jestem zdania jak nie spróbuje to nie będę wiedział, kwestia prób i błędów :) 

Ostatnim do tej pory dodatkiem jest siodełko obliczyłem na stronie fizika parametry i znalazłem podobne rozmiarowo siodełko pasuje jak ulał już nie boli dupa bo 30 km nawet po 100 przestało być niekomfortowo ! 

Zdjęcia mojej Niuni :D

 

20543066_1568003226567849_297297292_o.jpg 20536266_1568003239901181_424766226_o.jpg 20273272_1558762757491896_1042343149_o.jpg 20257676_1558762664158572_1912072901_o.jpg 20257861_1558762787491893_1403272625_o.jpg 20272975_1558762660825239_1625922059_o.jpg 20272840_1558762677491904_288806295_o.jpg 20273628_1558762800825225_164693675_o.jpg IMG_20170723_140533.jpg IMG_20170723_140525.jpg IMG_20170723_140100.jpg 20524103_1568003183234520_1990419731_o.jpg 20272860_1558762817491890_608398658_o.jpg

 

Dodatkowo mam pytanie kolejne miały być do wymiany : sztyca, hamulce ( są okropne ) bezdętki, kierownica i na końcu amortyzator rebe albo 32 foxa. CZY WARTO INWESTOWAĆ DALEJ ? 

Chce zbierać na rower Fulla do XC Firmy Canyon. Wymarzony model : LUX CF 6.9 PRO RACE

Edytowane przez ByQ94
  • Lubię to! 3
Odnośnik do komentarza

Czy warto inwestować dalej? Twój rower, Twoje pieniądze. Mi mówili, że nie warto ale nie żałuje ani jednej wydanej złotówki. W rowerze wymieniłem właściwie wszystko po za ramą rzecz jasna. Kosztowało mnie to z rowerem około 5,5 k. Heble śmiało wymieniaj. Shimano BR-M 615, 6000 lub 7000. Nie są niebotycznie drogie a jakość hamowania zmienia się diametralnie. Do hebli musiałbyś doliczyć jeszcze tarcze chyba, że masz zamiar jeździć wyłącznie na żywicznych klockach. Mi tez chodzi po głowie kupno fulla ale póki co mnie nie stać ;)

P.s.

Zacna maszynka!

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, ByQ94 napisał:

Dodatkowo mam pytanie kolejne miały być do wymiany : sztyca, hamulce ( są okropne ) bezdętki, kierownica i na końcu amortyzator rebe albo 32 foxa. CZY WARTO INWESTOWAĆ DALEJ ? 

Chce zbierać na rower Fulla do XC Firmy Canyon. Wymarzony model : LUX CF 6.9 PRO RACE

Jeżeli byś kupował samą ramę Canyona i przełożył części to opłaca się inwestować w obecny rower. Jeżeli chcesz kupić nowy rower a ten sprzedasz to tu można się zastanowić. Hamulce bym zmienił tak czy inaczej bo jednak warto i pod względem bezpieczeństwa jak i komfortem fizycznym i psychicznym.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Puncu napisał:

Jeżeli byś kupował samą ramę Canyona i przełożył części to opłaca się inwestować w obecny rower. Jeżeli chcesz kupić nowy rower a ten sprzedasz to tu można się zastanowić. Hamulce bym zmienił tak czy inaczej bo jednak warto i pod względem bezpieczeństwa jak i komfortem fizycznym i psychicznym.

 

Można kupić samą rame Canyona z damperem ? Gdyby tak to ciekawy pomysł by kupić ramę i przerzucić wszystko choć koła chce 29 w fullu :) Tyle kasy to będę zbierał kilka lat ale to wymarzony rower :)

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, ByQ94 napisał:

szczerze dziękuje i przepraszam za pytania na poziomie podstawówki

Cała przyjemność po mojej stronie. Cieszę się, że nasze "pogadanki" doprowadziły do "ulepienia" tak fajnego roweru. Cenię ludzi za to, że jak nie wiedzą to po prostu pytają. Sam tak robię,bo po co koło na nowo wymyślać. Kiedyś ktoś napisał, że to właśnie jest oznaka inteligencji ;)

Jeśli inwestowanie w rower sprawia Ci przyjemność i masz na to fundusze to po co się powstrzymywać. Życie to tylko chwila, więc trzeba czerpać jak najwięcej. A jak ktoś do tego ma rower to może wyciągnąć z życia jeszcze więcej i znacznie szybciej :)

Odnośnik do komentarza
Dnia 15.08.2017 o 21:13, Franz Mauer napisał:

Cała przyjemność po mojej stronie. Cieszę się, że nasze "pogadanki" doprowadziły do "ulepienia" tak fajnego roweru. Cenię ludzi za to, że jak nie wiedzą to po prostu pytają. Sam tak robię,bo po co koło na nowo wymyślać. Kiedyś ktoś napisał, że to właśnie jest oznaka inteligencji ;)

Jeśli inwestowanie w rower sprawia Ci przyjemność i masz na to fundusze to po co się powstrzymywać. Życie to tylko chwila, więc trzeba czerpać jak najwięcej. A jak ktoś do tego ma rower to może wyciągnąć z życia jeszcze więcej i znacznie szybciej :)

Inwestowania sprawia mi radość sam o tym wiesz :D Ale te pieniądze już by mogły iść na canyona  15tyś nie uzbieram w dwa miesiące :) Pozdrawiam Franz i dziękuje 

 

Odnośnik do komentarza

Poszalej trochę na Lapierre, poszlifuj technikę, aby czuć się pewnie. Jak już będziesz czuł pewność i widział ograniczenia tylko w sprzęcie wtedy przesiądź się na coś droższego ;) Ostatnio byłem świadkiem jak na lekko górskim szlaku amator rozwalił ramnę Cube Reaction GTC (raczej za większe pieniądze),bo choć rower miał z górnej półki to w typowym MTB brakowało mu jeszcze wprawy :/ 

Ja też mam chęć przesiąść się na jakiegoś maratonowego fulla, ale widze jeszcze spory zapas w moim HT, głównie z uwagi na koniecznosć podszlifowania techniki :)

Odnośnik do komentarza
Dnia 17.08.2017 o 10:08, Franz Mauer napisał:

Poszalej trochę na Lapierre, poszlifuj technikę, aby czuć się pewnie. Jak już będziesz czuł pewność i widział ograniczenia tylko w sprzęcie wtedy przesiądź się na coś droższego ;) Ostatnio byłem świadkiem jak na lekko górskim szlaku amator rozwalił ramnę Cube Reaction GTC (raczej za większe pieniądze),bo choć rower miał z górnej półki to w typowym MTB brakowało mu jeszcze wprawy :/ 

Ja też mam chęć przesiąść się na jakiegoś maratonowego fulla, ale widze jeszcze spory zapas w moim HT, głównie z uwagi na koniecznosć podszlifowania techniki :)

Fajnie by było przetestować choć na jakieś 15-20 km takiego fulla :) Fakt technika to jeszcze rzecz nad którą musze potrenować no i kupić lepsze wyposażenie typu spodenki itd. :)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, PrzeLuka napisał:

Wszystko w swoim czasie. Ja 3 lata szpej rowerowy i sam rower doprowadzałem do stanu obecnego ;)

Satysfakcja pewnie jest po takim czasie :D Ja bym chciał zobaczyć chociaż jak te fulle sprawują się podczas XC 

Odnośnik do komentarza

Jest ogromna choć już kusi żeby znów coś pozmieniać ;) Na fullu też bym polatał ale to głównie ze względu na trasy jakie mam w okolicy. Polecam się kiedyś przejechać z Dziwnowa do Międzyzdrojów lasem. Takie "mniejsze góry" nad morzem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, PrzeLuka napisał:

Jest ogromna choć już kusi żeby znów coś pozmieniać ;) Na fullu też bym polatał ale to głównie ze względu na trasy jakie mam w okolicy. Polecam się kiedyś przejechać z Dziwnowa do Międzyzdrojów lasem. Takie "mniejsze góry" nad morzem.

 

 

 

Będę miał na uwadze ! Pozdrawiam i życzę miłego Dnia !! :)

Odnośnik do komentarza

Kolo zebate owalne na korbie z przerzutka xt m8000 to nie zbyt dobry pomysl. Odradzano mi zmiane na owal ze wzgledu na sprzeglo. I pzyznam jest w tym duzo prawdy bo podczas pedalowania czuc takie nierowne opory. Do tego samo sprzeglo szybciej sie skonczy.

Edytowane przez Mikołaj1988
Odnośnik do komentarza

Witam Wszystkich użytkowników po prawie trzech latach.

Nie chcąc zaśmiecać forum nie zakładam nowego postu dlatego zaktualizuje ten w miarę możliwości. W ciągu tych trzech lat borykałem się z chorobami kręgosłupa i było ciężko  robić co kol wiek w kierunku MTB przez duże obciążenie. Rower próbowałem sprzedać choć nie byłem za bardzo do tego przekonany ze względu na sentyment  i wrzucone w niego pieniądze. Rok temu wróciło wszystko do normy i tym samym zaraziłem się kolejna pasja  a mianowicie biegi z przeszkodami. Podczas kwarantanny jakoś postanowiłem zmienić kilka rzeczy w rowerze. Podczas tych trzech lat przejechałem niecałe 600 km większość jeżdżąc do pracy drogą rowerową.

 

Nowe części

  • Stery pół-zintegrowane CC-H151S
  • Rock Shox Reba 27,5 
  • Suntour NCX 
  • Pedały maszynowe MPEDA CNC 254g
  • Podkładki dystansowe 
  • Zacisk sztycy Dartmoor
  • Farby pod zmianę koloru na czarny mat

Zmiany wrzucę do tego postu i tutaj pytanie też do Was czy dodać naklejki czerwony połysk z nazwą ramy, koszt między 100 a 400 zł.

Aktualnie jestem w trakcie zmiany koloru ramy a jutro jadę do serwisu na montaż amortyzatora.  

Zapraszam do obserwowania tematu :)

91280814_687098778695701_335432225648541696_n.jpg 91484253_1393260467522905_7975561982986158080_n.jpg

Koszt ''upgrade'' na chwilę obecną to ~4600 zł 

 

Edytowane przez ByQ94
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Accent_Szaj napisał:

@ByQ94 wyrazy współczucia że musisz sprzedać swoją maszynę 

Coś czuję że pójdzie poniżej ceny oczekiwanej :( Chciałbym te 6000 ale patrze na rowery z OLX i chyba będzie trzeba obniżyć cenę. 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, ByQ94 napisał:

poniżej ceny oczekiwanej :(

Jak Ci się spieszy,to raczej tak :/

Ja że swojej strony jak zobaczę że ktoś będzie chciał taki rower,to go polecę ;)

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Accent_Szaj napisał:

Jak Ci się spieszy,to raczej tak :/

Ja że swojej strony jak zobaczę że ktoś będzie chciał taki rower,to go polecę ;)

Dziękuję bardzo, cały czas jest możliwość negocjacji także wszystko to kwestia dogadania się 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...